2023-03-13, 01:22
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Det var flera smällar mot ansikte och huvud, varav en av de sista spräcker hans ögonbryn så det börjar forsa blod. Visst är det där något vårdpersonal bör kika på. Har sett många värre misshandlar i mina dar så det var ingen jättegrej, men man kan inte påstå att det bara var en smäll och onödigt att blanda in vården.

Fast vi har ingen aning om hur mycket stryk han fick innan och efter klippet, som har publicerats online, så han kan mycket väl fått mycket mer stryk än det som syns på bild.

Hur som helst så är det viktigt att vi får reda på vilka dom här ociviliserade invandrarna är, som tar till våld istället för dialog, så vi kan straffa och utvisa.
Dom har absolut INGET i Sverige att göra. Vi har redan tillräckligt med kaos invandrare i det här landet.
Citera
2023-03-13, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Om det är någon som ska hängas ut, så är det nysvenskarna som misshandlade Tweedy.
Tweedy har inte ens gjort något fel, det är inte olagligt i Sverige att ragga på en 15 åring. Vafan är det som händer?

Nu måste Dumpen börja ta sitt ansvar, och säga att dom tar avstånd från våld, för det här är inte okej någonstans i ett rättssamhälle.

Är det någon som vet vilka dom i klippet är, och vart dom kommer ifrån? Tycker det ska vara direktutvisning om man misshandlar någon!

Klipp på när Tweedy får sitt ögonbryn spräckt och blodet forsar ut:
https://anonfiles.com/MdV08dd4z7/Snapchat_1482749280_mp4?fbclid=IwAR3fNXeib5RFGzClt SUowocVJ7LmAkr7qhjig5cn32-6UsLIp8M5TGtnEGo

De respekterar väl inte svensk kultur. Dvs förgripa sig på barn. Bara att kolla på namnen som toppar listan rörande övergrepp på barn. Idel klassiska svenska mansnamn.

Usch.
Citera
2023-03-13, 07:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Flickan han pratade med har angetts till 15 år. De lade ut en bild på registringsskylten på bilen. Bilen blev vandaliserad, bilen innebar att de hittade honom. Han slogs blodig, men misshandeln kan fortsatt efter filmstopp. Detta med skylt och att han i detta fall inte gjorde något brottsligt gör att det inte går att hävda utgivningsbevis.

Precis, ganska uppenbart att Sara och Patrik innerst inne ville att han skulle få stryk. Dom måste självklart säga i media att de inte ville att detta skulle hända och så vidare fast vi alla vet att båda de här två pundarna njuter av händelsen.
Citera
2023-03-13, 07:44
Bannlyst
Citat:
Och hur vet du att detta är sant? Bara för Dumpen återberättar en händelse, så behöver det inte stämma överhuvudtaget. Man ska vara försiktig att döma någon i förväg, vi har domstolar för sånt.

Tweedy skulle aldrig hängts ut från första början, eftersom han inte gör något olagligt när han raggade på en 15 åring, men Dumpen flyttar sina gränser hela tiden.

Det som händer nu med Tweedy och andra, ligger helt och hållet på Dumpen, som hänger ut oskyldiga människor som pedofiler.

Det är väldigt lätt att förvränga sanningen och får det att låta värre än vad det är i media. Tjejer är experter på att överdriva. Sara och Patrik är till 100 % orsaken till vad som hände med Tweedy, de kanske jublar nu fast frågan är om de gör det när han hämta ut sitt feta skadestånd.

Jag och vissa andra här är villiga att swisha tillräckligt med pengar för att han ska ta tag i det hela och göra en anmälan. Det viktigaste är att de får tag i dom som misshandlade, även om de förvrängde sina röster så borde någon har sett något. Någon borde veta vilka dessa killar är, Kan inte vara jättesvårt att få tag i dessa.
Citera
2023-03-13, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Den kvinnan som i Expressen ansåg att Dumpen inte hjälper barn eftersom de inte inskärpa för barnen att det går att må bra igen, verkar var mer än lovligt störd vad gäller hur barn klarar av trauman. Är det det hon säger till sina barn?

Det är intressant att se vilka som är kritiska mot Dumpen och hur de sköter sig själva och vad som händer i deras liv. Det hela är förstås tragiskt men bra att barn får hjälp, både de som blivit sexuellt utsatta, våldtagna eller annat.

Domen från tingsrätten kommer 24 mars men här är ett utdrag ur domen i förvaltningsrätten i Stockholm, där det beslutades om omhändertagande av Martina Montelius barn enligt LVU:

Att försvara mannen är alltså vad den här mamman gör. Och då blir det begripligt med hennes inställning att värna om männen, dvs gäddorna.

Tycker att hon har väldigt bra poänger. Fokus borde vara på att man kan må bra med rätt hjälp istället för att proklamera att livet är över om man blir utsatt för ett trauma.
Citera
2023-03-13, 07:59
Medlem
Jag är starkt emot våld, men kan säga att det inte gäller om någon skadar eller hotar mina barn. Jag blir snarare förvånad över att inte fler pedofiler, dömda sådana misshandlas eller dödas av föräldrar i affekt.

När jag läser om fall av dagispedofiler är det än mer förvånande.

Så att de som hängs ut på dumpen som söker småbarn kan promenera runt fritt och tillochmed bosätta sig jämte förskolor som jag läst på dumpen, utan att någon av föräldrarna har ihjäl dem är för mig en gåta
Citera
2023-03-13, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tindra-tiger
Jag är starkt emot våld, men kan säga att det inte gäller om någon skadar eller hotar mina barn. Jag blir snarare förvånad över att inte fler pedofiler, dömda sådana misshandlas eller dödas av föräldrar i affekt.

Så att de som hängs ut på dumpen som söker småbarn kan promenera runt fritt och tillochmed bosätta sig jämte förskolor som jag läst på dumpen, utan att någon av föräldrarna har ihjäl dem är för mig en gåta

Föräldrar kanske inte tycker det blir bättre av att dem själva försvinner från barnen när de måste avtjäna sitt 18år till livstidsstraff. Man kan sympatisera med det du skriver, men när det kommer till kritan brukar det inte bli så mycket action.
Citera
2023-03-13, 08:17
Medlem
Nosstocks avatar
Citat:
Fast vi har ingen aning om hur mycket stryk han fick innan och efter klippet, som har publicerats online, så han kan mycket väl fått mycket mer stryk än det som syns på bild.

Hur som helst så är det viktigt att vi får reda på vilka dom här ociviliserade invandrarna är, som tar till våld istället för dialog, så vi kan straffa och utvisa.
Dom har absolut INGET i Sverige att göra. Vi har redan tillräckligt med kaos invandrare i det här landet.

Finns det video där han blir slagen?
Citera
2023-03-13, 08:42
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:

Att någon bor nära ett dagis innebär i praktiken att de bor någonstans överhuvudtaget. Frågan kan därför omformuleras till varför dessa individer inte bara får stryk direkt.

Skulle du våga misshandla eller döda en person som var dömd för sexbrott mot baaaarn? Gäller det bara småbarn, eller gäller det även någon som har legat med en 14-åring? Om svaret är ja så undrar jag om du redan har gjort det. Om svaret är nej så undrar jag varför.
Citera
2023-03-13, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Föräldrar kanske inte tycker det blir bättre av att dem själva försvinner från barnen när de måste avtjäna sitt 18år till livstidsstraff. Man kan sympatisera med det du skriver, men när det kommer till kritan brukar det inte bli så mycket action.

Men ibland blir det det. Det jag menar, knappast dumpens fel. Sen att man av anledningen du själv skrev kanske låter nån annan göra grovjobbet
Citera
2023-03-13, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Att någon bor nära ett dagis innebär i praktiken att de bor någonstans överhuvudtaget. Frågan kan därför omformuleras till varför dessa individer inte bara får stryk direkt.

Skulle du våga misshandla eller döda en person som var dömd för sexbrott mot baaaarn? Gäller det bara småbarn, eller gäller det även någon som har legat med en 14-åring? Om svaret är ja så undrar jag om du redan har gjort det. Om svaret är nej så undrar jag varför.

Svar ja på våga, svar nej för att det inte hänt mina barn. Ja, det finns internetkrigare, sen finns det de som följer sin egen kompass. Därför är det inte alls konstigt för mig om pedofiler skulle misshandlas eller tillochmed dödas, det innebär bara att de gick på ”fel” barn. För att det inte ska misstolkas menar jag såklart i sammanhanget, att gå på vilket barn som helst är fel.
Citera
2023-03-13, 08:59
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Svar ja på våga, svar nej för att det inte hänt mina barn. Ja, det finns internetkrigare, sen finns det de som följer sin egen kompass. Därför är det inte alls konstigt för mig om pedofiler skulle misshandlas eller tillochmed dödas, det innebär bara att de gick på ”fel” barn. För att det inte ska misstolkas menar jag såklart i sammanhanget, att gå på vilket barn som helst är fel.
Ok, vad tror du är anledningen till att den typ av misshandel som du skriver om inträffar så sällan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in