2023-03-12, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
I och med att varenda svensson numera är skuldsatt upp över öronen relativt till sin inkomst bara för att ha någonstans att bo, så kommer majoriteten av alla svennebonnläppar att fångas i den här fällan. De ska sedan förmås att stödja införandet av ett neokommunistiskt ekonomiskt system som bygger helt på nya elektroniska övervakningspengar i utbyte mot att de ges skuldsanering.

En skuldsanering som de kommer vara i desperat behov av, eftersom konceptet med personlig konkurs de facto inte finns i Sverige. Det var nästan ingen som ifrågasatte nollräntorna, utan vartenda svenskt riksmongo skrev upp sig för en tur till gratispengarnas paradis.

Statliga elektroniska valutor är början på fulländandet av den globala diktaturen. Bankernas trakasseri mot privatpersoner under svepskälet "bristande kundkännedom" är ingenting mot vad som komma skall när alla transaktioner loggas av staten, komplett med metadata om avsändare, mottagare, belopp, frekvens, vidarespårning till annan part med mera.
Citera
2023-03-12, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnMansArmé
Jag slår vad om att om du skulle stirra på svampmolnet efter en kärnvapenattack skulle du rycka på axlarna och säga "kunde vara värre" sekunderna innan du koks levande.

Knappast. Då gäller det att ta skydd. Men väst har varit med om flera ekonomiska kriser. Det här är ingenting som vi inte kommer att ta oss ur.

Putin däremot och hans pack, deras dagar är räknade.
Citera
2023-03-12, 22:38
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Den viktiga SVB banken verkar vara rökt

To big to fail? Dvs ingen fara. Eller kommer svallvågorna att fimpa oss?

Bör jag vara orolig och göra vad?

Mr Robot- Exciting time in the world right now...
https://youtu.be/UlRTih3bisk
Citera
2023-03-12, 22:41
Medlem
Feds fixar detta. Blir klart nästa vecka, kanske redan imorgon. Investerarna med mer än $250000 på sina konton får dock ta en 10-15% haircut.
Citera
2023-03-12, 22:44
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrattan
En skuldsanering som de kommer vara i desperat behov av, eftersom konceptet med personlig konkurs de facto inte finns i Sverige. Det var nästan ingen som ifrågasatte nollräntorna, utan vartenda svenskt riksmongo skrev upp sig för en tur till gratispengarnas paradis.

Statliga elektroniska valutor är början på fulländandet av den globala diktaturen. Bankernas trakasseri mot privatpersoner under svepskälet "bristande kundkännedom" är ingenting mot vad som komma skall när alla transaktioner loggas av staten, komplett med metadata om avsändare, mottagare, belopp, frekvens, vidarespårning till annan part med mera.

Undrar hur många som verkligen ställer upp på det där och hur många som bara bagatelliserar innan det är dags att kavla upp för in-chipning?

Citat:
Ursprungligen postat av bizzarie
Alltså nu syftade jag främst på en kvinna som kan uppskatta och se värdet i riktiga linne-servetter, silverbestick och en utdragen seans till bords som riktiga människor utan tv på, inga mobiler och bara äta och ha trevligt några timmar

men det börjar verka som att det är riktiga enhörningar det där !!

Trodde många kvinnor skulle uppskatta sådana middagar. Har aldrig uppfattat vare sig hemma eller hos släkten att sådant skulle verkar mossigt, "småborgerligt" eller trist.
Citera
2023-03-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Undrar hur många som verkligen ställer upp på det där och hur många som bara bagatelliserar innan det är dags att kavla upp för in-chipning

Inopererade mikrochip är en onödigt invasiv åtgärd med hög politisk kostnad. Det är enklare att använda e-valutor, algoritmer, smartphones och övervakning. Dock ska man nog inte bli överraskad av de eventualiteter som står på lut.

Konformister utgör den absoluta majoriteten av befolkningen. Lika självklart som det är för den sällsynte fritänkaren att ifrågasätta är det för den genomsnittlige personen att lyda.
Citera
2023-03-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumnorix
Knappast. Då gäller det att ta skydd. Men väst har varit med om flera ekonomiska kriser. Det här är ingenting som vi inte kommer att ta oss ur.

Han skrev ju sekunderna innan du koks levande. Och du tänker på att ta skydd? Vart då? Teleportering?
Citera
2023-03-12, 22:59
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizzarie
Ja har man blivit lovad en insättningsgaranti så är det väl inte konstigt att man begär vad man har rätt till ??!?

Är du månne en stenkastande vänster-lymmel i en hyreslägenhet som samtidigt jonglerar tankar som "fan tänk om man hade varit miljonär" och "alla rika är onda höger-spöken" ??? det kallas kognitiv dissonans !! grattis
Som jag hört får de ut upp till 250000 dollar. De med mer, både företag och ovanligt många privatpersoner, kan troligen glömma allt över den summan.
Citera
2023-03-12, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dumnorix

Varför skulle vi ta oss ur det här? Vi är maxxade i lån. Hög inflation. Vi är i slutet på FIAT cykeln. Politiker som är besatta av att göra oss fattiga genom att beskatta koldioxid och nu har vi elbrist. Vi har haft el i över 100 år i Sverige och nu har vi elbrist. Samhället har i övrigt också på alla sätt och vis, förutom officiellt, kollapsat. Polis, skola och vård är av mycket låg kvalitet. Ignorans är en välsignelse I guess. Ang. Putin så skulle väl hans dagar vara över varje dag nu sen förra året. Går bra med dom där sanktionerna. Jag ska vara kvar några år till men sen tar jag familjen härifrån. Insåg inte riktigt hur illa allt var innan jag kom tillbaka till Sverige. Om jag överlever tills dess dvs.
Citera
2023-03-12, 23:09
Medlem
HC47s avatar
Trist för alla vanliga människor som får lida för detta, men jag ser alltid med glädje på när det går dåligt för dessa blodiglar.
Citera
2023-03-12, 23:09
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Varför skulle vi ta oss ur det här? Vi är maxxade i lån. Hög inflation. Vi är i slutet på FIAT cykeln. Politiker som är besatta av att göra oss fattiga genom att beskatta koldioxid och nu har vi elbrist. Vi har haft el i över 100 år i Sverige och nu har vi elbrist. Samhället har i övrigt också på alla sätt och vis, förutom officiellt, kollapsat. Polis, skola och vård är av mycket låg kvalitet. Ignorans är en välsignelse I guess. Ang. Putin så skulle väl hans dagar vara över varje dag nu sen förra året. Går bra med dom där sanktionerna. Jag ska vara kvar några år till men sen tar jag familjen härifrån. Insåg inte riktigt hur illa allt var innan jag kom tillbaka till Sverige. Om jag överlever tills dess dvs.
Vad är fiat cykeln? När jag söker på det ordet kommer det upp cykelhållare till husbilar.
Citera
2023-03-12, 23:15
Medlem
SilverSurfer4000s avatar
Citat:

Alarmist. EnMansAlarmist borde du byta nick till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in