2023-03-11, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Ja filmen säger allt. Vittnet som barnet bad om hjälp n'är han förföljde henne var tydlig, de visste inte vem äcklet var då heller, bara att han begick ofredande. Har du bevis för att han "bara raggar"?

Så du menar det finns bevis för att han förföljde med mera?
Citera
2023-03-11, 22:27
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fanonfiles.com%2FMdV08dd4 z7%2FSnapchat_1482749280_mp4%3Ffbclid%3DIwAR3fNXei b5RFGzCltSUowocVJ7LmAkr7qhjig5cn32-6UsLIp8M5TGtnEGo

Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
(FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!
Tack!

Jag är pacifist och tycker det är synd att det ska bli såhär. Uppmana till att söka vård, tipsa Dumpen för vidare uthängning och kontakta polis vid övertramp må inte vara effektiva sätt att gå tillväga, men det är de verktygen vi har för sådana här kompulsiva as. Att slå någon blodig är att förstöra för Dumpens verksamhet och göra den poänglös. Dessutom kommer dessa tvångstankar inte att kunna bankas eller straffas bort.

Däremot förstår jag helt och hållet reaktionen. Menar inte på något sätt att våldet inte är rättfärdigat. Tweedy är ett äckel och dessutom ett mycket ihärdigt och provocerande sådant. Han måste ha fattat hela tiden att det skulle bli såhär.
Citera
2023-03-11, 22:33
Medlem
mr.demons avatar
Var det en invandrartjej han var på ( Tweedy ) ? För dom i klippet pratar ju orten svenska. Han låter också orten för den delen.
Citera
2023-03-11, 22:35
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Var det en invandrartjej han var på ( Tweedy ) ? För dom i klippet pratar ju orten svenska.
Oklart, men konstaterade också att han hade en jävla tur som inte blev hedersmördad rakt av.
Citera
2023-03-11, 22:35
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Tack!

Jag är pacifist och tycker det är synd att det ska bli såhär. Uppmana till att söka vård, tipsa Dumpen för vidare uthängning och kontakta polis vid övertramp må inte vara effektiva sätt att gå tillväga, men det är de verktygen vi har för sådana här kompulsiva as. Att slå någon blodig är att förstöra för Dumpens verksamhet och göra den poänglös. Dessutom kommer dessa tvångstankar inte att kunna bankas eller straffas bort.

Däremot förstår jag helt och hållet reaktionen. Menar inte på något sätt att våldet inte är rättfärdigat. Tweedy är ett äckel och dessutom ett mycket ihärdigt och provocerande sådant. Han måste ha fattat hela tiden att det skulle bli såhär.
Jag gillar egentligen inte heller våld. Men i det här fallet tror jag det kan göra så att myndigheterna nu får upp ögonen på han och han kan få den vård han behöver. Misshandeln var inte så farlig utan dom ville nog bara skrämma han.
Citera
2023-03-11, 22:36
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Oklart, men konstaterade också att han hade en jävla tur som inte blev hedersmördad rakt av.

Ja, visst hade han tur. Hade kunnat gå riktigt illa för han.
Citera
2023-03-11, 22:51
Medlem
Citat:
Jag gillar egentligen inte heller våld. Men i det här fallet tror jag det kan göra så att myndigheterna nu får upp ögonen på han och han kan få den vård han behöver. Misshandeln var inte så farlig utan dom ville nog bara skrämma han.

Visar filmen det enda våld han blev utsatt för? Han kom alltså undan med ett spräckt ögonbryn. Får se om polisen utreder misshandel baserat på filmen, snubbarna som utförde det syns delvis i stillbild på filmen..

Helvetes skitland, varför inte återupprätta mentalsjukhus och spärra in den här typen av uppenbart sjuk individ som gång på gång återupprepar sitt sjuka beteende.
Citera
2023-03-11, 22:56
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellejoens45
Visar filmen det enda våld han blev utsatt för? Han kom alltså undan med ett spräckt ögonbryn. Får se om polisen utreder misshandel baserat på filmen, snubbarna som utförde det syns delvis i stillbild på filmen..

Helvetes skitland, varför inte återupprätta mentalsjukhus och spärra in den här typen av uppenbart sjuk individ som gång på gång återupprepar sitt sjuka beteende.
Han är ju korkad om han anmäler misshandeln. Vet inte om det går under allmänt åtal. Men är han förnuftig så tar han detta som en läxa och flyttar och söker hjälp.
Citera
2023-03-11, 22:57
Medlem
mr.demons avatar
Citat:

Vård för vad då? Han kan som högst få nån menlös samtals terapi som gör honom gott för stunden, för att sen rinna ut i sanden, när han tröttnar. Och han faller tillbaka i samma mönster.

Med tanke på att det inte var så länge sedan dom hittade han, och han gör samma sak igen, så känns han som en ganska så obotlig person. Sen så ser han ju inte heller ut som ett fett jävla skabbigt vrak, så han kan nog få tag i unga tjejer. Tyvärr.
Citera
2023-03-11, 23:02
Medlem
Citat:
Han är ju korkad om han anmäler misshandeln. Vet inte om det går under allmänt åtal. Men är han förnuftig så tar han detta som en läxa och flyttar och söker hjälp.

Tror att det går under allmänt åtal, faktiskt. Polisen riskerar göra självmål åt båda hållen. Utreder och sätter dit dem som gjorde det kommer de få kritik samtidigt
”måste” de utreda för att uppehålla rättssamhället.

Med bättre lagstiftning hade han suttit inne efter konfrontationen tidigare i år. Hoppas verkligen Dumpen får igenom de förändringar de jobbar för, det behövs mer än någonsin.
Citera
2023-03-11, 23:06
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellejoens45
Tror att det går under allmänt åtal, faktiskt. Polisen riskerar göra självmål åt båda hållen. Utreder och sätter dit dem som gjorde det kommer de få kritik samtidigt
”måste” de utreda för att uppehålla rättssamhället.

Med bättre lagstiftning hade han suttit inne efter konfrontationen tidigare i år. Hoppas verkligen Dumpen får igenom de förändringar de jobbar för, det behövs mer än någonsin.
Vilken del av samhället skall vi då offra för att täcka kostnaderna för alla pedofiler vi skall sätta i finkan. Skall vi minska på sjukvården, skolan, äldrevården eller polisen.
Citera
2023-03-11, 23:09
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Jo, där har du en poäng. Tyckte vissa av smällarna mot huvudet såg tuffa ut, men allvarligt var det nog inte om de nu slutade efter att de slutade filma honom. De hade lätt kunnat döda honom så på så sätt kom han mycket lindrigt undan.

Jag är en empat, så även om jag själv känner aggression när jag ser Tweedys konfrontation gillar jag inte att se smärta och panik i andras ögon. Även sådana som orsakar detsamma för andra. Det är en svaghet hos mig, beroende på hur man ser det. Jag hittar gärna metoder att hantera min ilska som inte innefattar att skada någon, för som sagt ser jag inte hur det hjälper om det inte är gjort i självförsvar. Jag tror inte att man hjälper en sjuk människa på det sättet, om nu inte myndigheterna börjar lägga sig i mer som du säger. Men våldet är som sagt inte orättfärdigt. Han ska ge fan i att skrämma livet ur småtjejer helt enkelt.

Undrar hur Tweedy hamnade i den här situationen. Blev han lurad av ett gäng som låtsades vara hans vänner och sen attackerade honom
eller vad? Han försöker nämna gemensamma vänner som ett sätt att ta sig ur. Ser inte ut som en vanlig lägenhet dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in