Citat:
Ursprungligen postat av
BeachBob
Jag gillar egentligen inte heller våld. Men i det här fallet tror jag det kan göra så att myndigheterna nu får upp ögonen på han och han kan få den vård han behöver. Misshandeln var inte så farlig utan dom ville nog bara skrämma han.
Jo, där har du en poäng. Tyckte vissa av smällarna mot huvudet såg tuffa ut, men
så allvarligt var det nog inte om de nu slutade efter att de slutade filma honom. De hade lätt kunnat döda honom så på så sätt kom han mycket lindrigt undan.
Jag är en empat, så även om jag själv känner aggression när jag ser Tweedys konfrontation gillar jag inte att se smärta och panik i andras ögon. Även sådana som orsakar detsamma för andra. Det är en svaghet hos mig, beroende på hur man ser det. Jag hittar gärna metoder att hantera min ilska som inte innefattar att skada någon, för som sagt ser jag inte hur det hjälper om det inte är gjort i självförsvar. Jag tror inte att man hjälper en sjuk människa på det sättet, om nu inte myndigheterna börjar lägga sig i mer som du säger. Men våldet är som sagt inte orättfärdigt. Han ska ge fan i att skrämma livet ur småtjejer helt enkelt.
Undrar hur Tweedy hamnade i den här situationen. Blev han lurad av ett gäng som låtsades vara hans vänner och sen attackerade honom
eller vad? Han försöker nämna gemensamma vänner som ett sätt att ta sig ur. Ser inte ut som en vanlig lägenhet dock.