2023-03-11, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Om man läser Lavrovs öppna brev till väst som han publicerade december(?) 2021 så är det rätt tydligt att ryssarna inte förstår vad avtalen de skrivit på betyder. Även här i tråden är det tydligt när vissa användare som är ryssvänliga gör påståenden och skickar med källor som ska stödja deras påståenden att de faktiskt inte fattar vad som skrivs eller sägs då tom deras egna källor visar på motsatsen till vad de säger. Om ryssarna är korkade eller om de bara levt så länge i en kultur av lögner att de inte kan förstå vad som bokstavligt sägs är oklart.

Jag tror tiden under Sovjet unionen förstörde Ryssland. Det blev lögnarnas land. De förstår inte helt enkelt inte skillnaden mellan rätt och fel och mellan sanning och lögn. Dock tror jag att det har blivit ännu värre i det nya Ryssland. Det är kriminella som styr landet.

Det finns en skröna, som jag mer och mer tror på är sann. Ett skäl till att Stalin inte ockuperade Finland efter kriget berodde på att Stalin litade mer på Mannerheim än någon sovjetmedborgare. För Mannerheim tillhörde i grunden det gamla tsaristiska Ryssland.

Rysslands agerande angående Ukraina visar för omvärlden att Ryssland är lögnens hemstad. Ryssland verkar inte förstå att väst agerar som de gör. De fattar inte att väst inte längre litar på Ryssland.
Citera
2023-03-11, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OSS117
Frågan är väl var Prigoshin kan ta vägen?

Det är ju enbart några få rövhålsländer som kan tänkas välkomna honom. Och om Putin vill kasta han under bussen lär flera av dessa skitländer passa sig för att ta emot honom?

Eller så måste han utmana Putin på allvar, det kan bli intressant! Mycket som händer nu som inte media snappat upp, ännu
Citera
2023-03-11, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Vad vinner vi på det?

Vi vinner allt på det. Moder jord blir av med kontaminerat smuts som hon behövt lida utav sedan den dagen den började fortplanta sig runt Moskva med omnejd. En vinst som är så universell att den kommer tas vidare i historien till de nya planeterna vi bosätter oss på. - En gång i tiden fanns där en sån vansinnig sak som kallades ryss. Vad än denna gjorde och försökte så gick det åt helvete. Detta kommer minnas och användas som folklore av sanning för framtidens barn. Ukraina kommer vara inskrivet i som platsen där det sista ryska andetaget togs. Ger man sig in i leken får man leken tåla. Gäller även Ivan och Dragan
Citera
2023-03-11, 14:03
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Eller så måste han utmana Putin på allvar, det kan bli intressant! Mycket som händer nu som inte media snappat upp, ännu
Det är knivigt för Kocken.
Det kan vara så att anledningen att han överhuvudtaget lever är att Wagner inte tagit Bakhmut.
Dom har i uppdrag att ta staden och det förväntar man sig att han slutför.
Sanma mina ord, när staden har fallit i Wagners händer kommer han få en medalj, pompa pompa och allting och kort därefter "dö i strid, host host".
Citera
2023-03-11, 14:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Och din lösning är att EU och NATO ska expandera till Ukraina?

Ja och till Vitryssland och Georgien. I förlängningen kanske de kan expandera till vissa nya stater i den mest västliga delen av dagens Ryska Federation.
Citera
2023-03-11, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Det är knivigt för Kocken.
Det kan vara så att anledningen att han överhuvudtaget lever är att Wagner inte tagit Bakhmut.
Dom har i uppdrag att ta staden och det förväntar man sig att han slutför.
Sanma mina ord, när staden har fallit i Wagners händer kommer han få en medalj, pompa pompa och allting och kort därefter "dö i strid, host host".

Bara det att Bakhmut verkar stå fast och tvärtom stärker upp inför en (enligt uppgift) våroffensiv som är av en magnitud världen aldrig tidigare skådat i form av vapen och detaljplanering. Operation Desert Storm kommer att ses som en västanvind i jämförelse med det som Ukraina tänker servera sina oönskade "gäster".
Citera
2023-03-11, 14:10
Avstängd
Citat:
Bara det att Bakhmut verkar stå fast och tvärtom stärker upp inför en (enligt uppgift) våroffensiv som är av en magnitud världen aldrig tidigare skådat i form av vapen och detaljplanering. Operation Desert Storm kommer att ses som en västanvind i jämförelse med det som Ukraina tänker servera sina oönskade "gäster".

Ännu fler ukrainare som omringas i Bachmut.

De kommer inte att kunna skrapa ihop tillräckligt många för en våroffensiv.
Citera
2023-03-11, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ännu fler ukrainare som omringas i Bachmut.

De kommer inte att kunna skrapa ihop tillräckligt många för en våroffensiv.

Jo jag vet att ni säger det, vi får se vad som händer Jag skulle ICKE vilja vara rysk kanonmat nu!
Citera
2023-03-11, 14:13
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ja som det är nu klarar inte Wagner att ta Bakhmut.
Och som jag skrev, det kanske bisarrt nog ligger i Prigos intresse att faktiskt inte ta staden.
Citera
2023-03-11, 14:13
Avstängd
Citat:
Jo jag vet att ni säger det, vi får se vad som händer Jag skulle ICKE vilja vara rysk kanonmat nu!

Ukraina har nästan inga att sätta in för en offensiv. Det skulle behövas minst 40 000 man.

Men Ukraina pressas längs hela fronten och mals långsamt ned av det ryska artilleriet.

Ukraina förlorar det här.
Citera
2023-03-11, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Tror att ryssarna gör bedömningen att finnarna är de man mest kan lita på.
Nato i Baltikum tillkom när Ryssland var svagt. Och balterna har visat att de lite svårt att hålla sig i skinnet. Kan bli en ny oroshärd som i så fall Sverige kan bli indraget i.
Ukraina ska vi inte snacka om. Förtroendet är noll.

Ja, ryssarna har någon sorts illusion om att finnarna tycker om dem och ser dem som broderfolk. Att man kan bli så helt åt helvete dum att man fortfarande inte förstått att man är sedd som det äckligaste som finns utav ett helt folk är beviset på hur fel det gick i genpolen i Ryssland.

Finns det något som finnarna avskyr så är ju ryssen just definitionen på det. Precis som polackerna, tjeckerna, letterna och ungraren som minns hur hans familj fängslades med potatisskal som mat. Att detta fortfarande inte är förstått utav vissa som dig eller den naive ryssen på gatan är bara för mycket. När något är så uppenbart och verkligt att du kan ta på det utan att kunna missta det för något annat än vad det är, så sitter alltså en del och säger - Jag tror bananen är ett äpple! Min babushka sa att det var så
Citera
2023-03-11, 14:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Ja som det är nu klarar inte Wagner att ta Bakhmut.
Om som jag skrev, det kanske bisarrt nog ligger i Prigos intresse att faktiskt inte ta staden.

Wagnergruppen är dyrbar spetskompetens.

De har gjort klart jobbet. Nu tar armén över de lite lättare uppgifterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in