2023-03-11, 13:10
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
De flesta ryska soldater är nog rätt så hjärntvättade och nersupna att dom saknar handlingskraft göra något åt sitt liv. Men skulle gissa det är nog en strid ström av avhoppare. Ska bli intressant att se statistik när kriget är slut.
Blir intressant när de lurade och besvikna soldaterna ska återvända hem till slut.
https://www.youtube.com/watch?v=H2Ptq_oXpEU&list=LL&index=1&t=2s
Citera
2023-03-11, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Men den ryska "ledningens" (i.e. den psykotiske dvärgen i kremls) "agerande" resulterar ju i att ryssland får MER gräns mot NATO länder, hur får du ihop det med hens "ansvar för att stoppa en sån utveckling"?

Varför tror du Ukraina vill bli medlem i försvarsalliansen NATO? Om landet varit medlem hade den psykotiske dvärgen i kreml knappast vågat föra anfallskrig mot det. Varför tror du att Sverige och Finland vill bli medlemmar i försvarsalliansen NATO? Vad tror du var anledningen till att Tjeckien, Ungern, Polen, Bulgarien, Estland, Lettland, Litauen, Rumänien, Slovakien och Slovenien gick med i försvarsalliansen NATO? Kan det ha något att göra med att dom INTE vill bli invaderade, och ockuperade, av ryssland (igen)?

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?

Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Masochister?

Nej, Ukraina vill bli medlemmar i försvarsorganisationen NATO för att de INTE vill bli föremål för den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig, invasion och annektering.

Citat:
Man tror att man är säkrare med Nato. Det tror inte jag. Man ändrar på ett vinnande koncept som fungerat i 200 år. Mycket riskabelt.

Givetvis innebär medlemskap i NATO säkerhet då andra medlemmar är förpliktade att bistå om någon psykotisk diktator vill kriga.

Citat:
Man passade på när Ryssland var svagt. Men man kan inte bygga fred med hjälp av Nato. Nato kom till efter andra världskriget och syftet var att hålla Tyskland nere och Ryssland ute. För att hålla Tyskland nere så spränger man nu gasledningar... Efter murens fall hade man chansen att skapa nåt varaktigt men man försatt den chansen.

Jaha, då var det väl tur för Tjeckien, Ungern, Polen, Bulgarien, Estland, Lettland, Litauen, Rumänien, Slovakien och Slovenien att länderna "passade på när ryssland var svagt", ty deras medlemskap i NATO skyddar dem från anfallskrig, invasion och annektering av den psykotiske dvärgen i kreml.

Citat:
Den psykotiske dvärgen i kreml vill inte att Nato skall tillerkännas överhöghet över Ryssland och han kämpar emot det. Nato kommer enbart/har redan lett till ett nytt kallt krig. Tyvärr valde amerikanska politiker en totalt felaktig väg men nu är vi där vi är och lär få leva med detta i många många år framöver.

Den enda "överhöghet" som eftersträvas är att förhindra den psykotiske dvärgen i kreml från att föra anfallskrig mot fredliga länder, och det vore för väl om hen berövas kapabilitet till detsamma, eller hur?

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?
Citera
2023-03-11, 13:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej det är lika lite ryskt som att din bil är min bil.

1991 erkände Ryssland Ukraina och dess gränser. Även området som heter Krim var ukrainskt. 1994 lovade Ryssland att garantera Ukrainas gränser. Så du menar alltså att Ryssland brukar ljuga?

Fast Krim har varit ryskt sedan 2014.

Därför blir det mycket märkligt att genomföra en invasion 2022, dra sig tillbaka och dessutom ge bort Krim.

Ungefär som att gå till chefen och säga: jag skippar tjänstebilen om du samtidigt ger mig lägre lön.
Citera
2023-03-11, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

Därför blir det mycket märkligt att genomföra en invasion 2022, dra sig tillbaka och dessutom ge bort Krim.

Ungefär som att gå till chefen och säga: jag skippar tjänstebilen om du samtidigt ger mig lägre lön.

På det temat borde ju större delen av vad du kallar ryssland (och även Kina för den delen) lyda under Ulan Batoor, ty så var det ju "historiskt", eller hur? Det går inte att komma ifrån att vad du kallar ryssland är en synnerligen modern och artificiell skapelse, eller hur?
https://en.wikipedia.org/wiki/Mongol_Empire

Citera
2023-03-11, 13:14
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:

Jaha men Kherson är ryskt också, det har man ju officiellt sagt från Kreml. Vad tjafsar världen om? Man har ju sagt att det är ryskt.
Citera
2023-03-11, 13:17
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Det var då det.

Krim blev ryskt 2014.

Därför skulle det vara märkligt att genomföra en invasion 2022 och sedan ge bort Krim som man kontrollerat sedan 2014.
Du får det att låta som 100 år sen, som att vi pratar om Kaliningrad (vilket också är ockuperat och inte ett dugg ryskt i grunden).
Vi pratar 9 år på Krim, inte en evighet.
Senast redigerad av StigEngstrom 2023-03-11 kl. 13:22.
Citera
2023-03-11, 13:17
Medlem
Citat:

Chefen kommer i det läget redan skjutit dina kollegor och du har en kniv mot strupen.

Förstår du nu? Inte läge att käfta om tjänstebil
Citera
2023-03-11, 13:22
Medlem
aztlans avatar
Citat:

Inte konstigt att ryZzen ständigt är i konflikt när man resonerarar och agerar utifrån ert tänkande och handlande. Hela skitlandet är i behov av förmyndare
Citera
2023-03-11, 13:24
Medlem
Citat:

Vidare så annekterar rysskland Kerson och Donbass 2022

Så du menar att Ryssland ljög 1991 och 1994? Eller förstod inte Ryssland sådana ord som erkänna och Garantera betyder?

Alltså är det klarlagt att för omvärlden att Ryssland ljuger. Så vi kan inte lita på Ryssland.

Ryssland ljuger

Ryssland stjäl andras egendom

Ryssland hotar andra länder

Om Ryssland hade varit en människa så hade Ryssland varit i fängelse nu.

Vi kan inte ha ett land som inte bara inte följer reglerna utan även försöker skriva om regelboken. Ett sådan land måste stoppas. Annars kommer det aldrig ta slut.
Citera
2023-03-11, 13:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Du får det allt låta som 100 år sen, som att vi pratar om Kaliningrad (vilket också är ockuperat och inte ett dugg ryskt i grunden).
Vi pratar 9 år på Krim, inte en evighet.

Fast det har inget med saken att göra.

Det handlar om förhandlingsteknik.
Citera
2023-03-11, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Är det välkänt? Var någonstans? På de telegramkanalerna du aldrig använder som fakta? Inte ens om jag hade gjort mig drucken på kaffe gentemot din ordination så hade jag kunnat ta dina försök på allvar. Du förstår väl ändå att det inte fungerar att sitta och säga åt andra vad de skall göra eller inte borde göra om man är slav som du? Du kan väl ändå inte missat att din så kallade neutralitet är dagens garv i Belgrad? Följer dina uppdateringar så att jag får lite sanning här

Det har T.o.m. SVT skrivit om och då måste det ju vara sant.
Visa gärna inlägg där jag använder telegramkanaler som källa.
Citera
2023-03-11, 13:28
Medlem
Citat:

Du gör en intressant liknelse.
Jag tycker att du går in till chefen att du vill ha hans kontor och lön, annars får han stryk.
Prova får du se vad som händer, jag har en viss uppfattning och då är en återtagen tjänstebil ett litet problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in