2023-03-10, 14:05
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxido
Blev han inte av med sina amuletter när han fick åka till Torpet ?
Det tog jag för givet.

Nix, man ser att de tar dem när de packar i ihop på torpet inför sista tävlingarna. Så Viktor har 5 st med sig tillbaka till Farmen.
2023-03-10, 14:06
Medlem
maxidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
Nix, man ser att de tar dem när de packar i ihop på torpet inför sista tävlingarna. Så Viktor har 5 st med sig tillbaka till Farmen.

Å fan de missa jag.
2023-03-10, 14:07
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
Hela produktionen är bättre. Det är mer avancerade uppdrag, men storbonden behöver inte ha allt i huvudet, utan han får en bok med instruktioner och byggbeskrivningar i. Mentorn är mycket hårdare. Han släpper inte igenom missar i uppdraget lika lättvindigt som Wincent. Och belöningen för ett lyckat uppdrag är att få pengar som de sen storbonden och nån mer åker till en marknad där de får handla mat att ta med sig hem. Väldigt proffsigt upplägg med massor av statister som går där och handlar i flera olika stånd med olika matvaror. De kan försöka pruta med dem står i stånden. Om nån har nån speciell förmåga så kan de uppträda med den på marknaden och kanske få några slantar för det av publiken eller att nån i ett stånd ger dem nåt extra. Det är bättre kvalitet på tävlingarna i tinget.

Men det saknas för den skull inte drama. Det finns knäppgökar och exhibitionister där också, fast de är inte så dominerande och de klarar sig inte lika bra om de bara håller på och maskar och håller sig undan jobb. Det var en förra året, Rob, en amerikan boende i Norge och Tik-Tok kändis eller nåt. Han drev det ganska långt att försöka lata sig och stjäla ägg osv. men föll sen på eget grepp.

Storbonden får en medaljong om de lyckas med uppdragen och naturligtvis finns det därför en risk att de andra vill sabotera uppdragen men å andra sidan blir det väldigt kännbart för alla om de inte får åka till marknaden, så det är ändå inte så vanligt. I finalen var det mycket bättre tävlingar än jag har sett i svenska Farmen.

Det har meddelats från officiellt håll på TV4 att de i år har valt att inte köpa in norska Torpet utan bara sända Farmen, så det kommer inte, om inte det blir en folkstorm emot dem.
Du "sålde" in den norska riktigt bra! Jag ska titta på detta och se vad jag tycker. Då skriver jag i den norska tråden framöver.
2023-03-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Torpet tis 7 mars
Det är inte första gången som Viktor fuskar. När han och JC skulle virka en "äggkorg" så lät han Tora göra det! Det konstiga är att det godkändes då det gav en amulett som är viktig i spelet. Vore det en belöning så hade jag inte brytt mig fast då det gällde en amulett som kan påverka spelet så tycker jag det är fel.
2023-03-10, 14:12
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Du "sålde" in den norska riktigt bra! Jag ska titta på detta och se vad jag tycker. Då skriver jag i den norska tråden framöver.

Dessutom är det genomgående högre standard på de medverkande. Tyvärr är svenska Farmen i stor utsträckning befolkad av lågbegåvade personer eller personer med olika diagnoser. Allmänbildningen hos deltagarna är ju i som regel skrämmande låg! De flesta verkar ha gått i Livets Hårda Skola. Så är det inte i norska Farmen.
2023-03-10, 14:14
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan60
Det är inte första gången som Viktor fuskar. När han och JC skulle virka en "äggkorg" så lät han Tora göra det! Det konstiga är att det godkändes då det gav en amulett som är viktig i spelet. Vore det en belöning så hade jag inte brytt mig fast då det gällde en amulett som kan påverka spelet så tycker jag det är fel.

Håller med helt. Sånt gör att man tappar intresset för att se på skiten. Legitimiteten i tävlingarna minskar ju då.
2023-03-10, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxido
Men va fan, då går alltså Christoffer helt enkelt med på att åka ut och förlora 500tusen ?
Det låter helt sinnes.
Men vem fan vet, något var helt klart lurt med den tävlingen.
Nej, först kör de en tävling som Viktor vinner klart tydligt, Kristoffer kan då beställa transport hem. Producenten vill göra spännande tävlingar, så man gör en efterkonstruktion, Man gör en ny match så tittarna tror att det var millimeter strid. Ta Senaste Robinsonfinalen tex lång bana ändå bara 1 meter mellan vinnaren och tvåan.
2023-03-10, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula
När de visade "Nästa vecka"-inslaget i söndags
2023-03-10, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jan60
Det där reagerade jag också på. Det gör att jag inte kan heja på Tora heller. Är man så dum så man skänker en amulett till en annan deltagare så ska man inte vinna.
2023-03-10, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Hoppas verkligen inte han är immun, fast skulle inte förvåna mig om han är det.
I så fall är det fel, då får han en fördel gentemot övriga deltagare.
Senast redigerad av Zurfarn08 2023-03-10 kl. 14:43.
2023-03-10, 14:41
Medlem
maxidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gribbegrabben
Nej, först kör de en tävling som Viktor vinner klart tydligt, Kristoffer kan då beställa transport hem. Producenten vill göra spännande tävlingar, så man gör en efterkonstruktion, Man gör en ny match så tittarna tror att det var millimeter strid. Ta Senaste Robinsonfinalen tex lång bana ändå bara 1 meter mellan vinnaren och tvåan.

Fan, jag som alltid haft så stort förtroende för produktioner överlag.
Jaja Viktor var ändå värdig vinnare av torpet kamperna. Nu skall han bara in till farmen och slakta
2023-03-10, 14:48
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
I så fall är det fel, då får han en fördel gentemot övriga deltagare.

Verkligen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in