2023-03-09, 19:24
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackelspektackel
Halvbrodern heter A*bin *undberg E*ander

*=L

Dina inlägg håller toppklass.

Men varför skriver du "heter"?
Är Flashback på fel spår igen tycker du? Inte BO?

Polisens uttalande om att det fanns flera personer på plats är förvirrande.
Varför får det ingen uppmärksamhet?
Citera
2023-03-09, 19:24
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Tror nog mer knepig i huvudet, riktigt knepig....

https://imgur.com/VLOw2UR

(rätt länk nu)

Herregud - är detta det mördande fanskapet - är transexuell så det slår gnistor om det! Ett skott i paannan på fanskapet.

När Lammen Tystnar-vibes, de luxe...
Citera
2023-03-09, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aelul
Det har inte slagit dig att den yngre inte har Facebook OCH att hon är död och inte kan vara på Facebook och ändra skit. Fan va folk är helt jävla toppslut 😂

Fast hon hade bara ena sonen nämnd på sin facebooksida och den andra sonen hade också facebook.. Såg den tidigare idag i alla fall..
Citera
2023-03-09, 19:27
Medlem
Trannycorpses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Källa?
Citat:
Ursprungligen postat av komoset
Det gör han väl inte? Han använder sig av ivel (the evil) som är ett anagram av Levi, vilket evil också är för den delen.

https://steamcommunity.com/id/l*vibl03
*=e
Användarnamnet i webbadressen är misstänkt gärningsmans förnamn och initialerna på hans två efternamn. Misstänkt gärningsman är född 03. "Burepajkn" som kommenterar på hans steam har samma profilbild som en av ivel_the_evils följare på instagram.

När jag söker på den misstänkta gärningsmannens namn på google kommer den här sidan upp:
https://www.pinterest.se/brmslundberg/
Klickar du på länken blir du redirectad till en Leila Williams med animeavatar och användarnamn @Hemotwink4444.
Citera
2023-03-09, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Herregud - är detta det mördande fanskapet - är transexuell så det slår gnistor om det! Ett skott i paannan på fanskapet.

När Lammen Tystnar-vibes, de luxe...

Där har vi kanske motivet? En familj som kanske torterade honom under många år och han fick nog till slut.
Citera
2023-03-09, 19:30
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Något säger mig att man i sökhistoriken på dator och telefon kommer finna att han var en flitig googlare på massmördare, seriemördare, kända mord osv. Att han var våldsfixerad kan nog anses vara utrett vid det här laget. En 19-åring som år 2023 väljer att spela Postal 2, ett spel i princip äldre än han själv, tyder på att han sökt noggrant efter ett våldsspel av särskild karaktär.

Dagens ungdomar är enormt kräsna vad gäller spel, grafik osv. Att sitta och ösa på med ett 20 år gammalt spel med kass kvalitet är enbart för att han får njutning av själva dödandet och de fantasier han lever in i. Nöjet med Postal 2 är ju att bara gå runt och samla på sig vapen och ha ihjäl slumpmässigt utvalda människor på gatan, i princip, även om jag sällan drar paralleller till spel så är det i sammanhanget rätt talande med tanke på vad han precis har gjort.
Postal är ganska unikt trots sin ålder och attraherar fortfarande nyfikna gamers, speciellt unga. Miljontals människor har spelat Postal utan att gå bärsärk.
Citera
2023-03-09, 19:31
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusmumriks
Tror jag inte, enligt hans skärmdumpar på Steam verkar han bara gå runt och mörda folk i Postal 2. Tror han har drömt om att få göra detta i verkligheten länge.

Som jag skrev tidigare men togs bort, precis sådana vibbar jag får, han väljer inte namnet evil av slump... Troligen psykopatiska drag ala Jack Lindblom.
Ser Levi som ett evil emo med intresse för dataspel darknet rollspel 666 mm
Citera
2023-03-09, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Ingen svensk med ett vettigt jobb bor frivilligt på Hertsön. Absolut ingen.
Vem som helst som har en medianlön kan på 1-2 år spara ihop insatsen för att köpa en bostad i ett bättre område än Hertsön.
Så givetvis klustras samhällets olycksbarn till området. Sen exakt hur fördelningen mellan bantufolk, zigenare, sandisar, kurder, socfall, alkisar, knarkare och svenskar med dåligt omdöme ser ut är sekundärt.
Dessa grupper utgör likväl 99,9 procent av alla i området.

Du snackar så jävla mycket skit. Hur fan orkar du ens? Hertsön är typ hälften villor och radhus och majoriteten är renoverade och är bostad för barnfamiljer. Jag är uppväxt på området och känner många som återvänt och köpt hus som man renoverat och där man bor med sin familj. Du vet uppenbarligen ingenting. Pundare och idioter finns överallt och såklart på Hertsön också. Det kommer inget bostadsområde ifrån. Håll nu käften och låt tråden ha vettigt innehåll. Fattar inte ens hur ni kom in på ämnet.
Citera
2023-03-09, 19:36
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Postal är ganska unikt trots sin ålder och attraherar fortfarande nyfikna gamers, speciellt unga. Miljontals människor har spelat Postal utan att gå bärsärk.

Det är väl ingen som påstått att Postal 2 drev honom till detta, däremot är det ingen slump att just han haft en fixering vid det spelet, givet omständigheterna. Det är alltid anmärkningsvärt när personer som begår den här typen av brott samtidigt har en fixering vid våldsspel, det är en del av personanalysen. Det handlar om en fascination för våld och mord, och ett sådant spel som Postal 2 ger spelaren just en sådan upplevelse och är man då rätt störd då får man nog också ett särskilt nöje med sådana spel.
Citera
2023-03-09, 19:41
Medlem
HarryManbacks avatar
Ännu en yngling med labilt och mörkt psyke som mördar familjemedlemmar.

Har lirat datorspel med våldsamma inslag sen jag var pojk och jag har inte klippt någon.

Majoriteten av gamers håller våldet i spelvärlden och inser skillnaden mot verkligheten.
Det är samma med videovåldet och den hårda rocken.

Nej, man mördar inte för att man sett en brutal film eller lyssnat på Marilyn Manson.
Refererar till USA och hysterin kring detta.

Jag lyssnar på extrem musik och kollar på våldsamma filmer. Men jag har aldrig brukat våld mot någon. Samt den absoluta majoriteten av dom som gillar samma saker.

Detta är en person som hade mördat oavsett i mitt tycke, han kanske fick inspiration och idéer av Postal hur han skulle göra och gottade sig i det. Men att det skulle vara orsaken ser jag som osannolikt.
Citera
2023-03-09, 19:42
Medlem
Enligt en lista med namn för antagning till gymnasium 2019 som kommer upp när man söker på mgm namn så kom han in på Yrkesintroduktion mot restaurang och livsmedel.
Introduktionsprogrammen är, om jag inte är helt ute och cyklar, för de som inte har fullständiga betyg.
Antagligen inte så lätt för sig i skolan av någon anledning.
Citera
2023-03-09, 19:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Nu går du händelserna i förväg. Vi vet ännu inte vad som inträffat och vid sidan av att man är oskyldig fram tills laga kraft vunnen dom så kan det finnas omständigheter som förändrar rubriceringen.
Det kan ju vara en olycka också.

olycka där både mamma o bror är döda och GM springer ut barfota blodig...?! ehm nä
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in