2023-03-09, 17:41
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Det är säkert fel. Att ha varit biblioteks-ASSISTENT I 22 ÅR i fan ingen man lägger ut på Linkedin. Om man har normala testosteronnivåer, vill säga.

Du vet ingenting om pappan, så ge dig med dina påhopp nu!
Citera
2023-03-09, 17:41
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Killen ser allt annat än normal ut och att han spelar mördarspel tyder ju också på att något inte står rätt till.
Och alla hårdrockare är satanister?
Citera
2023-03-09, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Alla människor med bostad bor väl hemma?
Men jo, det låter väldigt underligt. Om han inte fick någon slags vård av familjemedlem(ar).

Det är inte superenkelt att få en vettig lägenhet i Luleå längre och har ens föräldrar ett hyfsat stort hus så är det inte särskilt unikt. 21-årige storebrorsan verkar ju också ha bott hemma.
Citera
2023-03-09, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Att bo hemma vid 19 år är allt annat än konstigt

Gisses i större delen av landet är det fullständigt ormalt. Att en 19-åring skulle få en egen bostad existerar inte verkligheten!! Mambo får man vara tills man hittar någon annan som på något sätt lyckats köpa sig en bostad. Å det är inte många som har de slantarna.
Citera
2023-03-09, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Du vet ingenting om pappan, så ge dig med dina påhopp nu!

Göra som random svensk man, bara ge upp. Som alltid. Låt allt bara ske. Inte brotta ned någon, inte skydda någon, bara höja filmjölkstallriken och HOTA ATT KASTA!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peptina
Vad vill du säga om autism? Finns ingen koppling mellan autism och våldsbrott återigen…. Jävligt tjatigt läsa i varenda tråd ”förmodligen autism” på mgm.

https://www.autism.se/om-oss/press/pressmeddelanden/autism-ar-inte-orsak-till-valdsbrott/

Så, nu kan vi släppa autismen.
Nej, jag anser inte det heller, jag svara på ett inlägg om risker med äldre föräldrar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pope1932
Det bor 6-7000 personer på Hertsön, några med några gånger svensk medellön drar inte upp medlet med många kronor.
Vissa delar är värre, andra delar är helt ok. Jag har bott i flera bostadsområden i Luleå, skulle säga att det är rätt likvärdigt överallt.
Avskum finns överallt, finns inte ett område som är drogfritt.
Vi är rejält off topic nu. Finns det några belägg för att MGM har kopplingar till Hertsön/Örnäset, eller är det bara fabler som mycket annat?

Edit, om medellönen på Hertsön: ” Här är medelinkomsten 29 495 kr, vilket är 8% högre än snittlönen i Sverige. Personerna i området har i snitt 1 300 037 kr i lån.”

Källa: https://www.hitta.se/norrbottens+l%C3%A4n/lule%C3%A5/herts%C3%B6n/omr%C3%A5de/2001311346

Nu säger ju det där inte något om snittinkomsten på Hertsön, utan snittlönen för den del av befolkningen som faktiskt jobbar.
Sen är det värt att understryka att hittas tjänst är usel och hävdar att närmsta livsmedelsbutik är Coop på Örnäset och att närliggande restaurang är på Skurholmen.

Fakta är att genomsnittsinkomsten på vissa postnummer på Hertsön (där majoriteten av befolkningen bor pga höghus) är en bra bit under 200 000 per år.

Att försöka bortse från det genom att exkludera alla nolltaxerare (som är många) är inte speciellt seriöst.
Är det bara en person som jobbar av 7000 och den personen tjänar 750 000 per år så skulle det innebära att din tjänst gör gällande att snittlönen på Hertsön är 62 500:-.
Trots att 6999 personer står utan inkomst.
Snittinkomsten är ju i det exemplet egentligen knappt 9:- i månaden.

Nu blir ju givetvis jämförelser aldrig sådär extremt avvikande, men snittlön i gruppen som jobbar i ett område säger inget om området.
Det säger något om den andel som jobbar.

Kan vara värt att påpeka att tjänsten påstår att mitt bostadsområde har lägre inkomster än Hertsön. Och då är mitt område rätt litet och har noll hyresrätter, billigaste tvåan kostar 2,5 miljon och en familjelägenhet (4:a-5:a) kostar 250% mer än ett hus på Hertsön.
Jag tjänar själv i spannet 1-2 miljoner per år och tillhör nog de i föreningen som har lägst köpkraft. Skillnaden är naturligtvis att vi har en mycket hög andel företagare som tar ut utdelning och andra kapitalvinster istället för lön.
Så hittas data är inte speciellt mycket att bry sig i.
Citera
2023-03-09, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Välj att visa bilder när du googlar så ser du bild på en man som är ca 20 år yngre än den aktuella.
Onödigt att råka skapa trådsanningar, finns tillräckligt med troll som gärna gör det.

Vad pratar du om?
Citera
2023-03-09, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RickNess
Det är väl snarare dina testonivåer som bör ifrågasättas. Kasta skit på en man som just förlorat stora delar av sin familj? Hur fan mår du?

Hans familj blev mördad när hans fru blev påkommen med incest och han sitter på bibblan medan polisen flyger drönare
Citera
2023-03-09, 17:45
Medlem
Det är ju inte alls säkert att den gripna 19 åringen har något med mordet att göra överhuvudtaget. Om det nu är ett mord.
Citera
2023-03-09, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Vad vi vet var det en familj med 2 söner 19 och 21 år, och ja mamman skulle ha fyllt år om 2 dagar.

Precis.
Och det VET jag redan.
Hade du svar på min fråga eller vill du bara skriva det jag redan vet?
Citera
2023-03-09, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Gisses i större delen av landet är det fullständigt ormalt. Att en 19-åring skulle få en egen bostad existerar inte verkligheten!! Mambo får man vara tills man hittar någon annan som på något sätt lyckats köpa sig en bostad. Å det är inte många som har de slantarna.

Jag skrev ju att det var helt normalt att bo hemma vid 19 års åldern?? eller va haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in