Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Jag är ingen riktig United-supporter. Jag är inte United-supporter alls.
Kom igen nu Frysen, vi vet alla att du har en liten kärlek innerst inne till det "rätta röda laget" xD
Kan bara hålla med dig som vanligt i allt du skriver. Självklart är inte 0-7 mot Liverpool något man skall vara nöjd med eller glad över, men det var ju rätt uppenbart att när Pool sätter 3an så går allting ur typ samtliga spelare. Att förlora med 0-4 mot Brentford anser jag vara MIL värre för Pools lag är hästlängder bättre (och som sagt, 7 mål på 8 skott och en xG på 2.91 säger hur mkt bollen rullade ett lags väg). Visst anser jag med att en spelares stolthet borde innebära att den gör allt för att minska raset men som du säger, spelarna är legosoldater utan klubbsympatier. De kan prata om hur mycket de "älskar klubben" osv men de kommer aldrig ha samma känslor eller inställning som spelarna förr i tiden. Ta Carra&Gaz olika reaktioner på pressläktaren som ett enkelt sätt att jämföra.
Det man som supporter då kan göra är att anse att inga spelare utanför staden klubben kommer ifrån skall få finnas i klubben, men då skall man fan inte heller sitta och klaga på att man emellanåt spelar skitfotboll, inte slåss om titlar, missar europa och allt annat. Hur många hade köpt ett sådant resonemang från EtH inför denna säsongen - vi rensar klubben på alla som inte har en anknytning till klubben från barnsben. Återköpt Lingaard & James Wilson som 10a och striker för att ge exempel på spelare som definitivt har haft starka kopplingar till klubben från barnsben.
EtH har den högsta win percentage NÅGONSIN för en United-tränare. 3 Mars var den på 73.2%. Han vann sin första titel även om det "bara" var ligacupen på första försöket, han har hanterat de mesta motgångarna på ett exceptionellt sätt (förlusterna mot Brighton och Brentford samt hur han hanterade butthurted primadonna-divan Ronaldo).
Förlorade aldrig Fergie då med stora siffror?
1-6 mot City 2011 (tänk att han fick sitta kvar!!!), 0-5 mot Newcastle 20 Oktober 1996 & 0-6 mot Southampton 26 oktober 1996 (varför sparkades han inte här då herregud, två storförluster på rad!!!), 0-5 mot Chelsea 1999 - alla dessa bortamatcher men 1-4 mot Pool 2009 var hemma på Old Trafford.
Självklart, skulle denna 0-7 matchen innebära att de senaste årens cirkus återfinner sig och att resultaten börjar utebli, förlusterna stacka sig och spelet övergår till samma skit som de senaste åren så kan sommaren mycket väl innebära förändringar. Det viktiga nu är hur EtH hanterat denna förlusten och vad han gör av det framöver - det syntes att han sista 20 minuterna på Anfield kokade inombords. Så kvällens match mot Betis hemma kommer bli intressant att följa.