2023-03-09, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keiko1981
Det är sportlov!
Vårterminen 2023
Lovdagar: 6–10 mars (sportlov, vecka 10)

skola när man är 19 år?? hmm
Citera
2023-03-09, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
skola när man är 19 år?? hmm
Man kan fortfarande gå på gymnasit om han fyllt 19 år i år
Citera
2023-03-09, 12:54
Medlem
svartsoppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Du har svaret i din egen fråga. Han använde kniv, och det räcker att ett enda hugg träffar illa för att man ska avlida. Det är inte alla som behöver 20 hugg innan de dör, ibland går det illa mycket enklare än så tyvärr om "rätt" organ skadas, på samma sätt som du kan dö om du blir allvarligt huggen eller skjuten i lårbensartären och inte får vård illa kvickt.

Kniv är det absolut bästa vapnet i close combat och med lite "tur" kan även den vekaste i gruppen få ner både en och två och tre starkare personer.

Men ja, med tanke på tidpunkten är det ju inte helt osannolikt att han passat på när de sov.

Vet inte vad det hjälper. MEN Ett välriktat hugg med en kniv går fortare än en stöddig man med vapen i bältet. Bla Mythbusters gjorde ett avsnitt.
Tillför lite till ämnet dock.
Citera
2023-03-09, 12:55
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Som jag sa Levi the evil...

https://imgur.com/VLOw2UR
Färgerna i hans rum, batikkonsten på väggen, stickade kuddar och hans skruvade utseende lutar åt att han är spirituell eller liknande. Jag tror mer på att han är en veganhippie som beställt svamp på nätet och det slagit slint än att han skulle ha överdoserat på wow.
Citera
2023-03-09, 12:56
Medlem
manskrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffepoffe
Gräl runtom "jag har sportlov och vill ha sovmorgon" vs. mamma som kör vanlig jobbrutin? Andra sonen går emellan.
Eller ena sonen (äldre med jobb?) som väckte den yngre och bråk uppstod av samma anledning...

Oavsett vilket så tror jag att den ena BO är någon han rök ihop med och den andra BO bara försökte gå emellan. Polisen klassar det redan som "enskild händelse" och det brukar indikera att det är en freak händelse utan planering, som i slutändan brukar landa som "dråp" eller psykutredning som ger utslag.

Enligt den här listan så blev GM antagen till gymnasiet (Yrkesintroduktion mot Restaurang- och livsmedelsprogram) 2019: https://kuriren.nu/nm5159247

Han bör således ha tagit studenten förra året. Hemmasittande och arbetslös kanske är mest troligt?
Citera
2023-03-09, 12:57
Medlem
Jag kollade på teams, ingen Levi med det efternamnet….
Hoppat av skolan?
Citera
2023-03-09, 12:57
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Färgerna i hans rum, batikkonsten på väggen, stickade kuddar och hans skruvade utseende lutar åt att han är spirituell eller liknande. Jag tror mer på att han är en veganhippie som beställt svamp på nätet och det slagit slint än att han skulle ha överdoserat på wow.

Ögonbrynen… Har han utländskt påbrå?
Citera
2023-03-09, 12:58
Medlem
Nåting säger mig att föräldrana kan vara/varit frireligösa, någon som kan bekräfta om det stämmer eller inte?
Citera
2023-03-09, 12:59
Medlem
slowattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Jodå. Finns kopplingar mellan olika typer av psykiska problem hos barnet, t ex autism eller schizofreni och hög ålder på pappan.

Hög ålder på pappan? Han var runt 45 när han fick barnen?
Citera
2023-03-09, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svartsoppa
Vet inte vad det hjälper. MEN Ett välriktat hugg med en kniv går fortare än en stöddig man med vapen i bältet. Bla Mythbusters gjorde ett avsnitt.
Tillför lite till ämnet dock.

Hur menar du med går fortare? Fortare för personen att dö? Fortare att hugga än att skjuta? Känns som pistol slår kniv i nästan alla situationer.
Citera
2023-03-09, 13:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Konvertit? Till vad? Frikyrkan?

Skit i honom, han är ett troll som ljuger.
Citera
2023-03-09, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Könsförvirring som övergått till psykos ser det ut som.

Vad heter han på insta? Hittar inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in