2023-03-09, 11:10
Moderator
v50s avatar
De två avlidna uppges vara en man och en kvinna enligt SVT
Citat:
Två personer, en man och en kvinna, har hittats döda i en villa i Luleå. En nedblodad ung man greps av beväpnad polis under torsdagsmorgonen och ska under dagen höras.
[.....]
Det jag kan säga också är att personerna är släkt med varandra och vi ser det som en isolerad händelse, säger Per-Anders Heikkilä, avdelningschef för grova brott i Norrbotten.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/grovt-brott-i-lulea-en-person-gripen
Senast redigerad av v50 2023-03-09 kl. 11:20.
Citera
2023-03-09, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Vad får dig att tro att en skoter skulle leda till ett dubbelmord? Hur ser kopplingen ut?

En man hittades nyligen innebränd i ett fritidshus på Granön i Luleå skärgård. Eftersom skotern som han förmodas ha tagit sig dit med saknas så finns det misstankar om att det inte är typ sängrökning som orsakat tragedin. Skotern har väl i sig ingenting med det hela att göra mer än att dess frånvaro indikerar att det kan vara något skumt med dödsfallet.
Citera
2023-03-09, 11:11
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Mannen 64 år
Kvinnan 46 (fyller år om 2 dagar)

Barnen och Mannen 64 samma efternamn, kvinnan annat efternamn (Bonusmamma(?))

Jag tror på otrohet. Äldre mannen GM, kvinnan och älskare BO
Barnen är/var på skolan

Mannen fick panik och därför kvar blodig

En hitman hade dragit.

ALT. att något av barnen slaktat föräldrarna
Barnen har mellannamn och efternamn, rimligen ett från mamman och ett från pappan.
Citera
2023-03-09, 11:12
Medlem
Jag tror det är bolagsgatan 9. På en bild på kuriren.nu ser man en bild på två poliser utanför ett hus. Ser ut att vara samma hus som man ser på street view på Google Maps.
Citera
2023-03-09, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
De två avlidna uppges vara en man och en kvinna enligt SVT
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/grovt-brott-i-lulea-en-person-gripen

Familjetragedi, blir att skaka galler lång tid nu.
Citera
2023-03-09, 11:14
Medlem
Citat:
Mannen 64 år

Barnen är/var på skolan

En hitman hade dragit.

Helt snedgissat.
Till att börja med så har bägge barnen båda föräldrarnas efternamn. Hon har ett, han har ett, barnen har bägge.
Kittlar det extra gott i magen när du försöker prångla ut en extra snaskig teori (fetish?) eller är du bara dålig på att gissa?
Citera
2023-03-09, 11:21
Medlem
Troians avatar
De döda är en man och en kvinna, som är släkt med varandra. MGM är en man, som också är släkt med BO:s.

Så med all sannolikhet är MGM en av sönerna.
Senast redigerad av Troian 2023-03-09 kl. 11:23.
Citera
2023-03-09, 11:21
Medlem
Savethetigerss avatar
– Det är ett ärende som är rubricerat som mord och två personer, en kvinna och en man, är avlidna. Det jag kan säga också är att personerna är släkt med varandra och vi ser det som en isolerad händelse, säger Per-Anders Heikkilä, avdelningschef för grova brott i Norrbotten.

Citera
2023-03-09, 11:22
Medlem
Scapulas avatar
Varför går inte polisen direkt ut med åtminstone vilken villa det rör sig om? Det är ju klarlagt. Jag blir alltid illamående av att gå in på trådar som dessa i ett tidigt skede där oskyldiga grannar pekas ut som mördare, våldtäktsmän och all möjlig skit.

Ni kan räkna med att tusentals personer kommer att googla alla namn som läggs upp fram till att det är känt vad det rör sig om så polisen skulle verkligen göra alla en tjänst om de åtminstone nämnde vilken villa det rör sig om.
Citera
2023-03-09, 11:22
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
De döda är en man och en kvinna. Väldigt mycket talar väl då för att GM är någon av sönerna.

I SVT:s artikel säger polisen att de är släkt med varandra.

Citat:
Det jag kan säga också är att personerna är släkt med varandra och vi ser det som en isolerad händelse, säger Per-Anders Heikkilä, avdelningschef för grova brott i Norrbotten.
Citera
2023-03-09, 11:24
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Mannen 64 år

Barnen är/var på skolan

En hitman hade dragit.

Ser du inte att barnen har samma namn som kvinnan också?
Citera
2023-03-09, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tannoy57
Jag tror det är bolagsgatan 9. På en bild på kuriren.nu ser man en bild på två poliser utanför ett hus. Ser ut att vara samma hus som man ser på street view på Google Maps.

Nope. Finns stillbild där tre fyra polis/tekniker går in mot Bolagsgatan 10. Och i ett nytt lokalt filmklipp ser man i bakgrunden att teknikernas buss som tidigare stog parkerad rakt, nu har backat upp med bakre dörrarna mot den gården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in