Citat:
Ursprungligen postat av
Jazzil
Jag gissade rätt, du svarade inte med egna ord och med bilder hur inversa kvadratlagen kan dölja halva TT av havsvatten.
Nej, bilden du hänvisar till visar inte på något sätt hur inversa kvadratlagen kan dölja halva TT av havsvatten.
Men okej, då vet vi alla här att du inte på något sätt förstår vad inversa kvadratlagen är samt hur den fungerar.
Så snälla, sluta skiva mer om inversa kvadratlagen då du helt enkelt saknar kunskap om vad det är.
Mina
egna ord var: "Ja, hindret i kvadraten döljer den nedre delen av Turning Torso när målet flyttas då observatörens kvadrat är oförändrad medan målets kvadrat är förändrad. Det är bevisat med den inversa kvadratlagen."
Men du förstår inte såklart, så igen: hindret (vattnet) är oförändrat i förhållande till observatören men avståndet till målet (Turning Torso) är förändrat. Det är bevisat.
Det var du som tillförde tråden denna video om Turning Torso som bevis för hur jorden var rund och självfallet med sedvanlig arrogans, alltså inte dina
egna ord. Men nu har jag vänt detta emot dig, du bör således hitta nåt nytt att orera om som såklart inte är dina
egna ord, annars framstår du som kognitivt mindervärdig.
Glad sommar!