Citat:
Ursprungligen postat av
StigEngstrom
Frågan är såklart vad fan du har i kylen men med ett "normalt" blandat innehåll så kanske det inte är så farligt efter 3 år? Mjölken borde väl ha slutat lukta för längesen?
Men köp ett nytt!
Ett mjölkpaket som är öppnat och halvt urdrucken. Mjölken separerar, det blir klar vätska upptill och en fettklump i botten på mjölkpaketet. Vätskan luktar inte så mycket, men fettklumpen luktar väldigt mycket. Så helt onödigt ens försöka öppna ett sådan mjölkpaket för att hälla ut det. Släng allt i en plastpåse och knyt om. Sedan kan en öppnad burk vitabönor lukta väldigt mycket och det blir mögel i. Sedan hamnar en del lukt på väggarna i kylskåpet. Det luktar ovanligt rejält illa om kylskåpet öppnas och endast dessa två saker funnits (mjölkpaket + öppen burk med vita bönor).
Ovan är exempel på när jag inte öppnat kylskåpet på något år. Orsaken för ni som vill veta, är att det var kylskåpet till en husvagn. Så när jag ställde husvagnen på sin uppställningsplats och ingen skulle vara där, så kan ni räkna ut resten själva.
Gick utmärkt att tvätta insidan av kylskåpet. Men så är jag inte så jättebrydd av mig.
Lägg skrotet i en plastpåse och tvätta insidan av kylskåpet = klart.