2023-03-08, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
USA är anklagade för sprängdådet. USA kommer med en story om att några privatpajsare gjorde det.

Du tror på USA?

Märkligt att så många omedelbart tog detta för sanning.

USA och Biden gjorde det ÅT privata intressen. Biden har alltid varit en betald horunge likt Clintons och Obama i hela sin karriär. Har ni glömt att det var Obama som var president när krisen började 2014 i Ukraina med CIA finasierat "uppror"
Senast redigerad av Kulturmarxist 2023-03-08 kl. 14:00.
Citera
2023-03-08, 13:56
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ett enkelt misstag från min sida. Beklagligt. Var det på internationellt vatten explosionerna ägde rum, eller på danskt territorialvatten?

Svensk/dansk ekonomisk zon.
Citera
2023-03-08, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Yrken är bara vad de titulerat sig själva med.

Nation kan jag tänka mig är dialekt eller vart de kommit ifrån.

Eller så vet CIA mera.

Pipeline var dock ett legitimt mål för Ukraina med tanke på vad Ryssland gjorde i Ukraina.

Verkligen inte.

Ryssland rörde absolut ingen infrastruktur i Ukraina innan de bombade bron och efter det slog man ut halva deras el som en varning.
Citera
2023-03-08, 13:58
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Ledningen berör bara ryskt och tyskt vatten. Angående skammen så har vi nog inte fått reda på sanningen mer än att Ryssland nog är oskyldiga. Vilka som var inblandade vet vi inte och får nog aldrig veta
Jag kollade, och sabotaget skedde i svensk och dansk "ekonomisk zon". Ja, skit samma — det är ju inte det vi ska diskutera i tråden.

Som jag skrev i går reagerade jag hur som helst i höstas på att de svenska reaktionerna var påfallande tama. Var det ens någon politiker som brydde sig om att skylla spontant på Ryssland? Ryssarna blev det däremot fart på. Nu har de återigen krävt en oberoende utredning.
Citera
2023-03-08, 14:03
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Svensk/dansk ekonomisk zon.
Jag såg det. Har faktiskt inte ägnat detta en endaste tanke sedan i höstas. Tro't eller ej.
Citera
2023-03-08, 14:03
Medlem
TELAVIV91s avatar
Att det inte var någon vidare fart på fördömanden beror ju förstås på att alla är väldigt glada att den sprängdes. Det som behövdes göra var att ändå se efter om det tecken på rysk skuld vilket nu verkar vara nerlagt, så nu är de bara glada.
Citera
2023-03-08, 14:06
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Idiot. Rapporten är tysk. USA har inte gjort någon egen undersökning, utan bara understött tyskarna genom att svara på frågor.

Idiotfan! Bara för att lydstaten Tyskland påstår detta så köper du det rakt av?! Dessutom kommer "viss" information från USA/CIA.
Citera
2023-03-08, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Ukraina får ordna upp korruptionen i landet innan de skall tillåtas in i EU och NATO! Vi kan inte ha en "rogue state".

Ukraina ska bygga ett stor-israel. De vill inte gå med i NATO. Zelensky skiter i NATO, de vill bara ha gratis vapen precis som förebilden Israel.

https://www.aljazeera.com/news/2022/4/5/zelenskyy-says-wants-ukraine-to-become-a-big-israel
Citera
2023-03-08, 14:10
Medlem
Många verkar ha glömt att Trump idiotförklarade och varnade Tyskland (och Europa) ang Nordstream redan för många år sedan.

https://youtu.be/1JpwkeTBwgs?t=52
Citera
2023-03-08, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Verkligen inte.

Ryssland rörde absolut ingen infrastruktur i Ukraina innan de bombade bron och efter det slog man ut halva deras el som en varning.
Trollar du?

Menar du på alvar att Ryssland inte attackerat Ukrainsk infrastruktur innan den 27 september 2022?
Citera
2023-03-08, 14:15
Medlem
Inget snack om att USA är skyldiga, som vanligt

Detta kommer ut nån dag efter att USA och Tysklands ledare träffats...

Större sannolikhet att Bogvisiret lossnat ifrån Nordstream än att det är ryssar eller ukrainare
Citera
2023-03-08, 14:23
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vospominaniye
Självklart har USA massor med sätt att tvinga Tyskland att inte köpa gas på. I klippet som kulturmarxisten länkar men inte fattar är ju även Scholz med, och han säger ju klart ut att Tyskland och USA går enade.
USAs överlägsna militär är ju det enklaste, Tyskland är helt beroende av den för skydd.

O Tyska folket vill frysa o förlora sina välbetalda jobb.
Att dra åt gasledningen av solidaritet med USA o Ukraina är svårsålt till Fritz o Greta.
Det skulle vara politiskt självmord.

Nu behövdes det inte.
Boooom!
O det var klart för alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här