Citat:
Ja visst, Fredliga kulturer med respekt för andra är precis vad som behövs och det är något som även jag eftersträvar. Det lyfter oss som både individer och samhälle och ökar vår välfärd. Individer, grupper och stater som eftersträvar fred och samförstånd med andra skapar inte dikteraturer.
Men med det sagt så är problemet är att i en kultur där man låter de styrande styra baserat på enbart individens egen säkerhet och välfärd och inget annat, där man godkänner ett samhällskontrakt som baseras
på "skit i politiken så länge dina basala behov är mötta oavsett hur destruktiv, rutten ochhotfull den är för både oss och våra grannar".
Detta därtill utan att ens säga något låta den styrande makten aggressivt diktera och destabilisera omgivningen till så stor utsträckning att det till och med hotar oss, innebär att man i min värld är värd att offras för vår säkerhet. DETTA ÄR DIKTSTURSTATER där befolkningen delvis eller helt är ansvariga för landets utveckling.
Diktaturer som Afghanistan, Irak och ryssland har en agenda: mer makt åt de styrande Befolkningen är värda att offras om så behövs. I många fall är det självförvållat, i vissa cementerat sedan länge och omöjligt att ändra på.
Ryssland är precis som jag skriver ett reelt hot mot oss, vår kultur, fred och stabilitet. Likaså var Irak en invaderande makt. Kina har inte agerat ännu men det är bara en tidsfråga.
Väst kan inte bara sitta och hoppas att alla ska vara fredliga. Världen är inte i ro och vi måste anpassa oss.
Men med det sagt så är problemet är att i en kultur där man låter de styrande styra baserat på enbart individens egen säkerhet och välfärd och inget annat, där man godkänner ett samhällskontrakt som baseras
på "skit i politiken så länge dina basala behov är mötta oavsett hur destruktiv, rutten ochhotfull den är för både oss och våra grannar".
Detta därtill utan att ens säga något låta den styrande makten aggressivt diktera och destabilisera omgivningen till så stor utsträckning att det till och med hotar oss, innebär att man i min värld är värd att offras för vår säkerhet. DETTA ÄR DIKTSTURSTATER där befolkningen delvis eller helt är ansvariga för landets utveckling.
Diktaturer som Afghanistan, Irak och ryssland har en agenda: mer makt åt de styrande Befolkningen är värda att offras om så behövs. I många fall är det självförvållat, i vissa cementerat sedan länge och omöjligt att ändra på.
Ryssland är precis som jag skriver ett reelt hot mot oss, vår kultur, fred och stabilitet. Likaså var Irak en invaderande makt. Kina har inte agerat ännu men det är bara en tidsfråga.
Väst kan inte bara sitta och hoppas att alla ska vara fredliga. Världen är inte i ro och vi måste anpassa oss.
Väst har inte suttit och hoppats på att världen ska vara fredlig. Tvärtom, man har aggressivt expanderat. Jag köper hela den grejen. Jag är inte så dum som du tror. Att skydda fraktvägar och hålla igång en global värld kräver uppoffringar.
Men när du börjar hitta på saker och vilseleda hela världen. Som när USA drog att Saddam satt på kemiska vapen och eventuella kärnvapen. Som därefter visar sig vara helt fingerat som anledning för att invadera. Det dog seriöst 1.5 milj människor pga de lögnerna. Och ingen reagerar. Det är inget som har hänt? Assange sitter i fängelse för att han sa sanningen. Vart fan är krigstribunalerna?
Vet du vad vi gör just nu? Vi leker på skolgården med den där grobianungen som var 190cm lång och vägde 130kg i trean och så länge man inte kallade han fuskare så slog han inte in ansiktet på en.
Jag har aldrig vart sån. Jag tar hellre spöet än viker mig om jag tror att jag säger är rätt. Tycker alla människor ska vara såna så lovar jag att våra politiker kommer tänka till innan de gör idiotiska saker.
Sen att du genuint tror att Ryssland är ett hot mot Europa, fine. Det har du rätt till att tro. Men jag lovar att din rädsla är betydligt mer obefogad, än vad den är befogad. Den du borde vara rädd för är vår livsfarliga "polare" USA. De sprängde pipelinen och det där skitlandet tror jag är beredda på att gå hur långt som helst. Med det sagt så hade jag inte velat se Ryssland eller Kina styra världen heller. Men det betyder inte att man ska liera sig med ett annat svin.