2023-03-08, 00:45
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Ja visst, Fredliga kulturer med respekt för andra är precis vad som behövs och det är något som även jag eftersträvar. Det lyfter oss som både individer och samhälle och ökar vår välfärd. Individer, grupper och stater som eftersträvar fred och samförstånd med andra skapar inte dikteraturer.

Men med det sagt så är problemet är att i en kultur där man låter de styrande styra baserat på enbart individens egen säkerhet och välfärd och inget annat, där man godkänner ett samhällskontrakt som baseras
på "skit i politiken så länge dina basala behov är mötta oavsett hur destruktiv, rutten ochhotfull den är för både oss och våra grannar".

Detta därtill utan att ens säga något låta den styrande makten aggressivt diktera och destabilisera omgivningen till så stor utsträckning att det till och med hotar oss, innebär att man i min värld är värd att offras för vår säkerhet. DETTA ÄR DIKTSTURSTATER där befolkningen delvis eller helt är ansvariga för landets utveckling.

Diktaturer som Afghanistan, Irak och ryssland har en agenda: mer makt åt de styrande Befolkningen är värda att offras om så behövs. I många fall är det självförvållat, i vissa cementerat sedan länge och omöjligt att ändra på.

Ryssland är precis som jag skriver ett reelt hot mot oss, vår kultur, fred och stabilitet. Likaså var Irak en invaderande makt. Kina har inte agerat ännu men det är bara en tidsfråga.

Väst kan inte bara sitta och hoppas att alla ska vara fredliga. Världen är inte i ro och vi måste anpassa oss.

Väst har inte suttit och hoppats på att världen ska vara fredlig. Tvärtom, man har aggressivt expanderat. Jag köper hela den grejen. Jag är inte så dum som du tror. Att skydda fraktvägar och hålla igång en global värld kräver uppoffringar.

Men när du börjar hitta på saker och vilseleda hela världen. Som när USA drog att Saddam satt på kemiska vapen och eventuella kärnvapen. Som därefter visar sig vara helt fingerat som anledning för att invadera. Det dog seriöst 1.5 milj människor pga de lögnerna. Och ingen reagerar. Det är inget som har hänt? Assange sitter i fängelse för att han sa sanningen. Vart fan är krigstribunalerna?

Vet du vad vi gör just nu? Vi leker på skolgården med den där grobianungen som var 190cm lång och vägde 130kg i trean och så länge man inte kallade han fuskare så slog han inte in ansiktet på en.

Jag har aldrig vart sån. Jag tar hellre spöet än viker mig om jag tror att jag säger är rätt. Tycker alla människor ska vara såna så lovar jag att våra politiker kommer tänka till innan de gör idiotiska saker.

Sen att du genuint tror att Ryssland är ett hot mot Europa, fine. Det har du rätt till att tro. Men jag lovar att din rädsla är betydligt mer obefogad, än vad den är befogad. Den du borde vara rädd för är vår livsfarliga "polare" USA. De sprängde pipelinen och det där skitlandet tror jag är beredda på att gå hur långt som helst. Med det sagt så hade jag inte velat se Ryssland eller Kina styra världen heller. Men det betyder inte att man ska liera sig med ett annat svin.
Citera
2023-03-08, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Ja visst, Fredliga kulturer med respekt för andra är precis vad som behövs och det är något som även jag eftersträvar. Det lyfter oss som både individer och samhälle och ökar vår välfärd. Individer, grupper och stater som eftersträvar fred och samförstånd med andra skapar inte dikteraturer.

Men med det sagt så är problemet är att i en kultur där man låter de styrande styra baserat på enbart individens egen säkerhet och välfärd och inget annat, där man godkänner ett samhällskontrakt som baseras
på "skit i politiken så länge dina basala behov är mötta oavsett hur destruktiv, rutten ochhotfull den är för både oss och våra grannar".

Detta därtill utan att ens säga något låta den styrande makten aggressivt diktera och destabilisera omgivningen till så stor utsträckning att det till och med hotar oss, innebär att man i min värld är värd att offras för vår säkerhet. DETTA ÄR DIKTSTURSTATER där befolkningen delvis eller helt är ansvariga för landets utveckling.

Diktaturer som Afghanistan, Irak och ryssland har en agenda: mer makt åt de styrande Befolkningen är värda att offras om så behövs. I många fall är det självförvållat, i vissa cementerat sedan länge och omöjligt att ändra på.

Ryssland är precis som jag skriver ett reelt hot mot oss, vår kultur, fred och stabilitet. Likaså var Irak en invaderande makt. Kina har inte agerat ännu men det är bara en tidsfråga.

Väst kan inte bara sitta och hoppas att alla ska vara fredliga. Världen är inte i ro och vi måste anpassa oss.

Känns lite som att ni själva skapar hotet med er hatretorik och antirysspropaganda och även befogad oro. Hotet är till största del inbillat(för Sverige, inte för Ukraina t.ex ), men givetvis, den som givit sig in i spelet får spelet tåla.

Vi behöver inte fler fiender, det är ni skeva rysshatare(inte kritiker av regimen och kriget utan fascister som vill döda vanliga ryssar) som lever i villfarelsen att ryssen vill invadera Sverige eller så. Du kan inte mena allvar när du jämför Ukraina med Sverige, det är helt olika historia, situation och det är nonsens. Jag trodde också på detta från början och trodde dom var ett hot, ju mer jag tänkte ju mer insåg jag att jag låtit mig skrämmas av antirysstrollen och propagandan.

Visst vi borde kanske stötta Ukraina för dom inte förtjänar detta, känns som någon annan pressat dom till detta men sluta med er imaginära monster, börjar bli trött nu.
Putin är inte ung och lär snart inte vilja arbeta med det han gör och då kommer saker och ting förändras, för ryssarna är också väldigt trötta på kriget har jag hört.
Alla makter vill expandera, detta är inget exklusivt för Ryssland som andra påpekat här i forumet.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2023-03-08 kl. 01:00.
Citera
2023-03-08, 00:53
Medlem
svennebabbians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
"Kvinna i hyrbåt pekas ut för Nord Stream-sprängningen"
"Tyska utredare har kunnat peka ut en kvinna och fem män för sprängningarna av Nord Stream.
De misstänks ha placerat ut bomber från en båt flera veckor före explosionerna, uppger tidningen Die Zeit.
Båten hyrdes av ett bolag som ägs av två ukrainare, enligt uppgifterna."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Q78xER/nord-stream-de-pekas-ut-for-sprangningen-tyska-uppgifter

hahahaha

allt under Obamas SMMA doktrin.
cia lite sena bara
Citera
2023-03-08, 00:53
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Vem fan bryr sig? Sprängningen var nödvändig för att få de Tyska ryssälskarna att vakna.

Det märkliga är att det inte hände tidigare. Gjorde en tråd om detta månader innan det ägde rum
Citera
2023-03-08, 00:54
Medlem
Ken Drydens avatar
Detta vet vi:

Utredarna har identifierat båten som ska ha använts för sprängattentatet. Det är en yacht som hyrts ut av ett företag baserat i Polen, som ägs av två ukrainare. Enligt utredningen utfördes attentatet av ett kommando på sex personer bestående av fem män och en kvinna.

Kommandot bestod av en kapten, två dykare, två dykassistenter och en kvinnlig läkare. Gruppen har transporterat sprängämnena till gasledningarna och placerat dem där. Gärningsmännens nationaliteter är oklara, eftersom de använde förfalskade pass, bland annat för att hyra båten

Enligt utredningen avseglade kommandot från Rostock den 6 september 2022. Utrustningen för den hemliga operationen hade redan tidigare fraktats till hamnen i en lastbil. Utredarna har därefter lokaliserat båten nästa dag i Wieck och ytterligare en dag senare på den danska ön Christiansö nordost om Bornholm. Yachten lämnades sedan tillbaka till ägaren. Utredarna upptäckte spår av sprängämnen på bordet i kabinen.

Redan i höstas - strax efter sprängningen - fick en icke namngiven västerländsk underrättelsetjänst ett tips om att en pro-ukrainsk grupp låg bakom attentatet. Denna information delgavs samtliga europeiska och nordamerikanska partnerorganisationer. Under vintern ska det ha kommit ytterligare tips till ett par underrättelsetjänster som alla har pekat i samma riktning, nämligen att en pro-ukrainsk grupp kan vara ansvarig.

Utredningen har varit ett samarbetsprojekt mellan underrättelsetjänsterna i Tyskland, Danmark, Sverige, Nederländerna, Polen och USA, med den tyske justitieministern som formell samordnare.

Trots att allt pekar mot denna "pro-ukrainska grupp" finns det dock inga bevis för att Ukrainas president Zelenskyj eller hans nära medarbetare skulle vara inblandade, eller att förövarna på något sätt har agerat på order från Ukrainas regering.

Det finns heller ingenting som tyder på att handlingen skulle ha utförts av en stat eller på uppdrag av en stat. Ingenting tyder heller på att det skulle vara en "false flag"-operation utförd av Ryssland med syfte att skjuta skulden på Storbritannien eller Ukraina.

Den åldrige journalisten Seymour Hershs fantasifulla teorier om att Joseph Biden tillsammans med norska flottan och Norges socialdemokratiska regering skulle ha sprängt gasledningarna, med hjälp av båtar och flygplan som inte finns, kan därmed också helt avföras.

Fortsättning följer.
Senast redigerad av Ken Dryden 2023-03-08 kl. 01:01.
Citera
2023-03-08, 01:03
Medlem
kato85s avatar
Vem har bestämt att kriget måste ske på Ukrainskt territorium?
Nordstreamsprängningen skedde mig veterligen på internationellt vatten, så rent juridiskt är det ingen nation som kan klaga på kränkning.
Att rysk infrastruktur, även sådan som är belägen på internationellt vatten, är godtagbara mål för Ukrainarna, är ju ganska självklart.
På samma sätt som att ukrainsk infrastruktur är godtagbara mål för Ryssland.

Ryssarna har upprepade gånger eliminerat sina fiender på andra länders territorium, det om något är anmärkningsvärt och är en direkt kränkning av andra länders suveränitet.
Senast redigerad av kato85 2023-03-08 kl. 01:10.
Citera
2023-03-08, 01:07
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Du kör med samma taktik som massmedia, dvs skjuter budbäraren. Syftet är detsamma som alltid, att försöka få opinionen att inte tro på de underättelsekällor han (Seymour Hersh) tagit del av.

Jag vet inte om du läste Hershs galna text, men han har inte haft några underrättelsekällor (i plural). Han har haft en (1) anonym källa som allt bygger på. Om nu denna källa existerar utanför Hershs febriga hjärna, så har denne ljugit honom full.
Citera
2023-03-08, 01:07
Medlem
ArgusOnes avatar
Lite kul vändning. Jag trodde från början på någon grupp från Ukraina och Polen. Sen började troll balla ur om USA, Sverige och Norge. Vi får se var det landar i.
Citera
2023-03-08, 01:09
Medlem
märkligt ändå att det här sensationella avslöjandet kom för först nu? (efter hersh teorier)

ukrainare som har försökt hyra båtar i sverige (bygga båtar?) och nu tyskarna som har hittat spår av sprängämne i någon eka?

även om jag tvivlade på hersh, speciellt delen om norges inblandning så börjar jag tro att han kom lite väl nära sanningen?
Citera
2023-03-08, 01:17
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Jag tror iaf inte att Bengan och hans vänner sitter en lördagskväll och bara fan ska vi spränga Nord Stream?? Visst varför inte så köper dom flera 100 kilo sprängämne av Abdullah i orten och hyr en yacht som dom sen lyckas spränga 2 ledningar på 70-80 meters djup och 8 mils avstånd från varandra inom loppet av några timmar mitt i natten.
Detta har gjorts utan att lämna några som helst spår.

Vem är idioten

Inte bara Bengan. Gunilla ledde hela operationen också. Utan skagenfrallorna hade operation aldrig hållit!

Edit: Nu har man hittat sprängrester på båtarna också. Det här börjar likna som när man hittade Saudiska pass under wtc som överlevde explosioner och bränder som pulveriserade två kvarter och lyckades fälla en tredje byggnad som inte träffades av nåt.
Senast redigerad av Doxycyklin87 2023-03-08 kl. 01:26.
Citera
2023-03-08, 01:22
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Inte bara Bengan. Gunilla ledde hela operationen också. Utan skagenfrallorna hade operation aldrig hållit!

Bengan och Gunilla heter egentligen något annat.

Typ Vasilij och Bogdan. Och bakar annat än frallor.
Citera
2023-03-08, 01:22
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Haha, fy fasiken - här måste folk tänka till lite... Detta var/är ett av få scenarion som icke får ringverkningar på vattnet. Dvs. ingen bryr sig om om det skulle vara Ukrainska intressen bakom - detta skulle/kommer enkom hyllas såsom hjältedåd och ukrainare som slår tillbaka. Men är det så enkelt - inte en chans, enligt mig då. Detta är allt för uppenbart en false flag operation, säkerligen beställd utav USA. "Hittat rester av sprängmedel på bordet i båten", yeah right!

Kom nu för faan inte och kalla mig rysstroll och liknande då jag är "neutral" i denna fråga, även om jag tycker Ryssland självklart är den felande punkten här. Dock är Ukraina inget att gråta över heller - de är lika stora kålsupare och svin de med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in