2023-03-06, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Inte det du påstår.
Inte vad du påstår heller.

Du har inte läst den ens
2023-03-06, 19:54
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Ok. Du har inte den länken. Yeah right. Jag har redan länkat till min källa. T.o.m mer än en gång om jag minns rätt.

Jag ser ingen länk till MOSSAD-rapporten bland dina inlägg.

Men jag kanske har missat?
2023-03-06, 19:57
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Ryssland har mer eldkraft än Ukraina, men inte dramatisk mycket mer. Fyra gånger mer artillerigranater känns såklart, men det är ingen avgörande skillnad.

Parallellen med Irak haltar högst betänkligt eftersom Irak var kvantitativt överlägset men teknologiskt underlägset. Det vill säga precis samma roll som Ryssland spelar nu. Iraks legioner av gamla sovjetiska pansarvagnar och artillierisystem var ingen match för USAs högteknologi. På samma sätt är det inte uppenbart att Ukraina är i något avgörande underläge visavi Ryssland. Ryssland har otvivelaktligen fler artillerisystem än Ukraina, men Ukrainas är modernare och träffar mer precist. Ibland är kvalitet bättre än kvantitet.

Sedan kan det kanske vara värt att nämna Sieverodonetsk och Lysychansk igen. Ryssland stormade dem med en betydligt större eldstorm än i Bachmut (förra sommaren hade Ryssland inte brist på granater som de har idag). Trots det led Ukraina inga avgörande förluster och drog sig tillbaka i god ordning. Det finns ingenting som tyder på att något annat kommer att inträffa även i Bachmut.

Det är betydligt större skillnad i eldkraft än så till Rysslands favör. Definitivt ifall man lägger ihop artilleri, drönare, missiler och stridsflyg. Att Ryssland skulle lida någon brist på artillerigranater är bara önsketänkande. Sen är Ryssland militärteknologiskt sett överlägset USA/NATO. Exempelvis har Ryssland hypersoniska missiler vilket USA inte har. Ryssland har även kraftfullare och mer avancerade drönare. Samt betydligt bättre stridsvagnar som T-90M och T-14 Armata.
2023-03-06, 20:36
Medlem
OliverCromwells avatar
Jag vet att vi har en del NAFO-troll här som utför sina påverkanskampanjer här på flashback.

Sedan har vi NPC:s som köper allt de ser på SVT och det som säger motsatsen är bara rysk propaganda.

Det som sker just nu i Bakhmut är en massaker. Det här är en video från idag. Antalet döda ukrainare tar aldrig slut från skyttegrav till skyttegrav.

https://t.me/NewResistance/16625

Ni måste förstå att det är ni som gör detta möjligt genom att stödja Zelinsky och våra fullkomligt maktgalna ledare i väst.

Om ni verkligen bryr er om ukrainare så vill ni ha fred. Ni vill få ett slut på konflikten.

Lösningen är inte att avsätta "Putler" (och ersätta honom med vem?). Lösningen är inte heller att vara mer konfrontativ mot ett redan paranoid Ryssland. Lösningen ligger inte i att eskalera konflikten. Lösningen ligger inte i att ge Ukraina NATO-medlemskap eller EU-medlemskap.

Det enda rimliga är att det finns en tydlig bufferzon mellan NATO och Ryssland.

Kanske i en annan tid, så kan det förändras. Men just nu är det enda lösningen om vi någonsin ska få ett stopp på det här hänsynslösa dödandet.
Senast redigerad av OliverCromwell 2023-03-06 kl. 20:41.
2023-03-06, 20:43
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OSS117
Ha ha helvete vad lättlurad du måste vara?

Här du inget bättre som stöder ditt löjliga påstående?

Givetvis inte.

Jag utgår från att DPR talar sanning. De har kvitton för det.

Finns det något som talar för motsatsen menar du?

Vad är det för kvitton som PK-media har?
2023-03-06, 22:44
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Det som sker just nu i Bakhmut är en massaker. Det här är en video från idag. Antalet döda ukrainare tar aldrig slut från skyttegrav till skyttegrav.
https://t.me/NewResistance/16625
We will continue this war to the last Ukranian som en viss känd Amerikan sade.
En hel generation produktiva män döda till ingen nytta alls.
I de Svenska nyheterna är det tyst om detta.
2023-03-06, 23:11
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
En ukrainsk soldat lever i snitt 4 timmar vid fronten. Så illa är det. De blir ditsända för att bli slaktaktade någon timma senare.

Hörde det också. Ännu en gång står väst på fel sida i historien. Helt sjukt.

Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Förlorat 25% av sin befolkning? Vad försöker du egentligen få fram?

Det är ju inte så att 1/4 av 40 miljoner har dött i kriget.

Har för mig att jag läst att 10 miljoner är på flykt så det kan väl stämma. Förlorat och förlorat, det är ju tämligen enkelt att återvända hem när kriget lagt sig. Precis som "flyktingar" i Sverige ska göra med eller utan tvång.

Citat:
Ursprungligen postat av waxkiller
Det fula nazi ukraina gör nu är att dom retirerar med sina "starka" soldater som är kvar, och lämnar dom tvångsmobiliserade ungjävlarna och gamlingarna kvar i bakmut.

Det är rena jävla nazi fasoner. Jag känner fan skam i hela jävla kroppen att Sverige står bakom sånt här.

Kan bara instämma. Det är så man skäms.
2023-03-06, 23:49
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
We will continue this war to the last Ukranian som en viss känd Amerikan sade. En hel generation produktiva män döda till ingen nytta alls.

Oavsett hur många ukrainare som dör i Bakhmut, så dör det 5 ggr fler ryssar där:

Citat:
NATO estimates Russia lost 5 times more soldiers in Bakhmut than Ukraine

NATO intelligence estimates that for every Ukrainian soldier killed defending Bakhmut, Russian forces have lost at least five, a military official with the North Atlantic alliance told CNN on Monday.

https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-03-06-23/h_265c92682c57b8228fbbf082fb3b6888

Det är väl därför Ukraina inte vill lämna Bakhmut. Området är ett stort slakthus för ryssar.
2023-03-07, 00:04
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Oavsett hur många ukrainare som dör i Bakhmut, så dör det 5 ggr fler ryssar där:

Det är väl därför Ukraina inte vill lämna Bakhmut. Området är ett stort slakthus för ryssar.

Det är klart Ukraina tjänar på att hålla bakhmut. Läste igår i aftonblaskan att ryssarna enbart skickar fram soldater som är beväppnade med MPL-50, det är en skyffel/spade. Kanske är det tänkt att de ska gräva sina egna gravar innan deras liv avslutas.

Med det sagt, nu kommer Ukraina att segra

Slava Ukraine

Obs. Ironi

Sett till omvärlden (väst) och dess panik med att skicka in avancerade vapen så förstår de flesta att ukraina inom kort är nere för räkning
2023-03-07, 00:13
Moderator
-Info-s avatar
Zelensky förstärker i Bakhmut:

Citat:
Zelensky orders reinforcement of Bakhmut, saying that no part of Ukraine can be abandoned

President Volodymyr Zelensky said Monday he ordered the reinforcement of positions inside the city of Bakhmut, explaining that there was no part of Ukraine that could be abandoned. The president said he took the decision after consulting with the military staff.

https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-03-06-23/h_7b449eeb26e5381b2fb36b6fc37569d5
2023-03-07, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
1: Det finns inte en enda källa som påstår att det finns 30-40' ukrainska soldater i bakhmut nu. Har du nån sån?
2: Det är i detta skede ganska naturligt att dra sig ur bakhmut alldeles oavsett hur status är med påfyllnad av supplies. Det är nämligen så att hela staden nu är sönderbombad och det finns knappt några byggnader kvar att förskansa sig i. Ukraina har försvarat staden till sista sten medans ryssen har behövt bomba ner varenda hus och mala ner sig - över en ickestrategisk by. Gratz russnik!

Det är uppenbart att du har väldigt dålig koll på utvecklingen runt bakmut. Det var financial times själva som angav 30k innan förstärkningarna kom. Det finns fler bedömare som anger samma siffra.

Nej, det är inte ”naturligt” att dra sig ut i nuläget då det skulle skett tidigare. Nu är det dessvärre försent för trupperna att dra sig ur utan att det blir en katastrofal reträtt. Man har känt till detta länge om man följt detta dagligen.

Jag tar till mig information från båda sidorna av spektrumet och försöker hitta sanningen någonstans mitt emellan. Föreslår att du inte bara sväljer propagandan rakt av för att du håller på ena sidan.

Citat:
Citat:
On 10 January 2023, Polish think tank Rochan Consulting estimated Ukraine may have ten brigades fighting in Bakhmut, or around 30,000 personnel.
2023-03-07, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Enligt de stora YouTube som använder heatmaps o dylikt som ska va en av de primära källorna där militärer rapporterar förändringar så va senaste rön ca 5k.
En reträtt är logisk om man inte vill ha 50k POW..

Med tanke på ytan dom ukraina betäcker så är de inte troligt att bachmut har 50k soldater i sig. Staden är ganska liten.

De flesta västerländska källor har angett minst 8-10 brigader tidigare á 3000 man styck vilket blir betydligt fler än så. Är ju möjligt att de flesta redan har dött om man utgår ifrån att staden konstant bombarderas och beskjuts så inte omöjligt att de redan decimerats till den graden nu

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in