Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Nu kollade jag lite i Europarådets utredning:
De intervjuear Mr Makhinitskyi:
“Mr. Makhinistkui said that at that stage one could already speak no only of the inactivity of police officers but of their complicity: “We have certain established facts. We also have information which suggests greater complicity on the part of the police but I cannot talk about that now. However, there is video footage showing that police officers remained passive when the thugs were shooting people.” (Europarådet-rapporten, som jag länkade)
Det han syftar på här är folk som sköt in mot det brinnande huset i skydd av polisen.
“we saw that the thugs wore red bands, and the police officers wore the same red bands. This shows that there were a joint criminal intent..."
Vem är då Mr. Makhinitsky ? Han är acting prosecutor general .
Han säger i rapporten att han menar att händelserna var planerade “in general”. Med det menar han att polisen har i förväg allierat sig med högra sektorn/“thugs”. De hade kanske inte planerat att bränna upp folk i just det huset, men de hade planerat att skjuta och mörda på ett eller annat sätt. (notera att det hade möjligen proryssarna också. Spelar det roll? nej.).
Ingen rättegång hölls någonsin för någon som anklagats för något vid branden. Ni kan ju gissa varför. Det blev stoppat av politiker.
Det är så sjukt att ni sitter och försvarar detta, och samtidigt anklagar andra för att sprida propaganda.
Nu är jag nog inte helt med på vad du menar. Det står även i rapporten.
Citat:
Mr Zinkovskyi confirmed the above information and added that conclusions would be
drawn soon. As to the video recordings showing police officers wearing the same red
adhesive tape on their arms as AntiMaidan activists
Menar Mr Makhnitskyi att "Thugs" alltså är Pro-ryssar?
Med detta sagt så blir ditt påstående helt omvänt, eller hur?
Det står även i rapporten.
Citat:
However, it could already be said that AntiMaidan protesters, who had taken over the
Trade Union Building, had been throwing Molotov cocktails at the pro-unity activists who
had been trying to get into the building. This could have been the reason why the building
had been set on fire.
Detta är också något som Mr Makhnitskyi påstod?
Ingenstans står det i rapporten att Mr Makhnitskyi hänvisar Thugs som de som sköt in i byggnaden som brann.