Citat:
Ursprungligen postat av
CenturyVoltaire
Jag tänker mig ungefär som så att dessa kärnvapen är lika bra underhållna och tillverkade som mycket övrigt av ryssens material. Därför kommer de först avskjutna kärnbomberna inte komma så långt utan landar ca 1 km från den ryska uppskjutningsplatsen. Gissningsvis är uppskjutningspunkten i närheten av Putlers bunker och detonationen innebär då att all mark runt Putlerbunkern blir allvarligt kontaminerad och självlysande varpå ingen kan lämna bunkern på 200 år. Med det gick hela det ryska ledarskiktet under och Ryssland, samt övriga världen, gick en bra framtid till mötes. Har vi samma syn du och jag?
Nog undrar man hur det står till med de ryska kärnvapnen när man ser hur det står till med ryska armén i övrigt.
Det tråkiga är att det räcker att säg 100 strategiska kärnvapen fungerar så räcker det för att ta död på många många miljoner människor, så att syna ryska kärnvapenförmågan genom att anfalla Ryssland är på tok för hög risk. Tycker inte heller det finns någon anledning till det, räcker att sparka ut de ur Ukraina sen får ryssarna lida i sin egen diktatur.