2023-03-05, 20:19
Medlem
Snartfinsks avatar
Jag tvivlar starkt på att ett sådant uttalande skulle göra Trump tillräckligt populär för att vinna nästa val. Sen han avgick som president har han gjort så många uttalanden som bara har tagit honom längre och längre bort från möjligheten att återvända till presidentskapet.

Det är svårt att tänka sig att amerikanska folket ens skulle överväga att rösta på Trump igen, med tanke på hans tidigare handlingar och beslut.
Citera
2023-03-05, 20:20
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Vafan helt vinklad artikel du länkar till. Du glömmer att nämna det viktigaste, att han dessutom säger att han kommer ha löst konflikten på en dag.
Om han lyckas lösa konflikten så behöver inte USA pumpa in mera pengar.
Jaha, lösa konflikten på en dag, säger han.
Skulle även bygga en mur som Mexiko skulle betala för, sa han.
Sen skulle han ju avväpna Nordkorea från kärnvapen.

La folie des grandeurs deluxe!

Finns det verkligen nån som inte ser igenom honom fortfarande?
Citera
2023-03-05, 20:28
Medlem
Public Enemys avatar
Hur många Ukrainasympatisörer finns det inte i USA?
Tillräkligt många för att det bland dem skall finnas minst en galning som kommer försöka sig på att knäppa Trump innan han kan bli president och dra in stödet för Ukraina. Det är vad jag tror.
Citera
2023-03-05, 20:31
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
En hållbar fred skulle vara att Ryssland får Krim samtidigt som resterande Ukraina omedelbart införlivas i NATO. Annars är alla försök till förhandlingar helt meningslösa. Det går inte att lita på att Ryssen håller sitt ord. Men observera att NATO-anslutningen är helt avgörande för att en sådan fred ska komma till stånd.

Nu är vi tre som fattat detta. Du, jag och Trump.
Citera
2023-03-05, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
https://www.dn.se/varlden/trump-i-natt-jag-kan-forhindra-tredje-varldskriget/

Vilka blir konsekvenserna om USA drar sig ur?
Hur påverkas Europas stöd till Ukraina av Trumps uttalande?

Konsekvenserna blir enorma för Europa.

Jag ser att det finns mycket ”mannen på gatan” i usa som är helt utfattig o har bara problem, så ser de att deras president skänker bort massor med pengar till ett annat land, så jag kan förstå dom. Utan usa har Europa stora problem
Citera
2023-03-05, 20:52
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Konsekvenserna blir enorma för Europa.

Jag ser att det finns mycket ”mannen på gatan” i usa som är helt utfattig o har bara problem, så ser de att deras president skänker bort massor med pengar till ett annat land, så jag kan förstå dom. Utan usa har Europa stora problem
Så är det, men ett Ryssland som aggressivt utvidgar ställer också till det för USA.
Citera
2023-03-05, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Mycket spännande val nästa år! Trumps sista chans till revansch! Frågan är bara vem som han kommer att möta i Demokraternas lag då det är ganska uppenbart att Biden kommer ligga i en fin grav innan valet är över nästa år.

Skulle inte förvåna mig om gubbfan lever till 120
Citera
2023-03-05, 21:00
Medlem
Trump säger att han kan stoppa kriget på en dag och förhindra ett tredje världskrig. Men han tänker inte avslöja hur man ska göra. Enda sättet är att välja honom till president i nästa val. Välj mig till president annars kommer folk att dö och ett tredje världskrig att bryta ut. Tänk om Trump dör av en hjärtinfarkt eller stroke då kommer den enda mannen som visste hur ett tredje världskrig enkelt kan undvikas ta med sig lösningen i graven. Shit happens.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P40K10/trump-om-kriget-i-ukraina
Citera
2023-03-05, 21:02
Avstängd
Trump utnyttjar att opinionen i USA har ändrats det senaste året.
Han fiskar röster bland folket,

Folk är oroliga för sanktioner som slår tillbaka mot den egna ekonomin:
"And 59 percent say limiting damage to the U.S. economy is more important than effectively sanctioning Russia, even if that means sanctions are less effective. Almost a year ago, in March 2022, the situation was reversed: 55 percent said it was a bigger priority to sanction Russia effectively, even if it meant damage to the U.S. economy."

Bidenadm förmåga att hantera Ukrainakonflikten är ifrågasatt av en majoritet:
"The poll shows 19 percent of Americans have a great deal of confidence in Biden’s ability to handle the situation in Ukraine, while 37 percent say they have only some confidence and 43 percent have hardly any."

https://www.pbs.org/newshour/politics/support-for-ukraine-aid-softens-in-u-s-public-poll-says
Citera
2023-03-05, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Då kanske kriget äntligen tar slut. För lets face it - USA är den drivande parten som gör att resten av väst blandar sig i. Hade inte USA haft maktambitioner hade den här inomsovjetliga skärmytslingen varit över i somras, till glädje för både unga ryssar och unga ukrainare som hade sluppit dö i leran för att geopolitiska storspelare känner för ett parti schack.

Nu kommer givetvis inte Trump att väljas om 2024. Djupa staten kommer inte att tolerera det. Valfuskades det 2020 så är det inget mot vad som kommer att ske 2024. Skulle Trump hota på allvar kommer han att mördas, på ett eller annat vis. Det är alldeles för mycket på spel för obeskrivligt onda människor för att tillåta att Orange Man Bad kommer och förstör ännu en gång.

Haha, det här är ren Kremlpropaganda. Dessutom med en konspirationsteori som grädde på moset. Precis som Kreml vill att drönarna ska bete sig.

Men ja, givetvis skulle kriget vara över om Trump och USA ställer sig på Rysslands sida. Då är det rysskontrollerad diktatur som är framtiden i Ukraina.
Citera
2023-03-05, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Trump säger att han kan stoppa kriget på en dag och förhindra ett tredje världskrig. Men han tänker inte avslöja hur man ska göra. Enda sättet är att välja honom till president i nästa val. Välj mig till president annars kommer folk att dö och ett tredje världskrig att bryta ut. Tänk om Trump dör av en hjärtinfarkt eller stroke då kommer den enda mannen som visste hur ett tredje världskrig enkelt kan undvikas ta med sig lösningen i graven. Shit happens.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P40K10/trump-om-kriget-i-ukraina

Trump sa också att han skulle få Mexico att betala för muren. Han snackar en jävla massa dynga och verkar inte ha förmågan att tänka före han låter käften glappa.
Citera
2023-03-05, 21:05
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Nu är vi tre som fattat detta. Du, jag och Trump.

Jag tvivlar på att Trump har fattat NATO-delen. För att en sådan fred ska vara möjlig måste samtliga medlemsländer ha godkänt Ukraina som medlemmar i sina respektive parlament innan fredsavtalet undertecknas. En fred där Ukraina avstår land utan NATO-garantier är inte värd pappret som undertecknas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in