2023-03-05, 18:40
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Ryssland förlorar alltid fler män men de har också fler att sätta in. Det är Ukraina som kommer att få slut på män först och när det oundvikliga sker så kommer unga ukrainska män ha dött helt utan anledning.

Att sätta sig vid förhandlingsbordet är kortsiktigt och långsiktigt det bästa för Ukraina nu. Om Rysslands mål är att behålla Krim, plocka Donbas och få garantier om att Ukraina inte går med i NATO så vore det helt klart värt det för Ukraina. Det är antingen det eller se sitt land förvandlas till en grushög.

Med Kina i ryggen så kan inte Ryssland förlora. Så är det bara.

Är det en slump att du har registrerat dig sedan februari 2022? KPMLR:s lokalavdelning liksom. Det är lika bra att lämna över hela landet till Ryssland om man förvägras NATO-medlemskap. Vad skulle en sådan fred vara värd? Inte ett skit. Ukraina hade styrts av en marionettregering som slickar kommuniströv som Belarus.
Citera
2023-03-05, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Trump kommer aldrig mer bli president. Usa är livrädda om kriget i Ukraina och vill att det skall fortgå i evigheter. Om Trump ens bara närmar sig presidentposten kommer han bli mördad.
Fan, det hade inte slagit mig än, tja vi vi får se snart
Citera
2023-03-05, 18:43
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Ja, det var det misstaget som gjorde att han blev president från första början. Han vann eftersom demokratiska väljare var så säkra på att han skulle förlora att de inte ens brydde sig om att gå och rösta. Ett misstag de dock inte gjorde om 2020 och förhoppningsvis inte heller kommer att göra 2024.
Nej, grejen är att Ryssland drog igång en massiv valkampanj för att få honom vald. Utan rysk desinformation hade han aldrig vunnit.

Trump delar många av Putins intressen.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russian_interference_in_the_2016_United_States_ele ctions
Citera
2023-03-05, 18:46
Medlem
NPC-memes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
https://www.dn.se/varlden/trump-i-natt-jag-kan-forhindra-tredje-varldskriget/

Vilka blir konsekvenserna om USA drar sig ur?
Hur påverkas Europas stöd till Ukraina av Trumps uttalande?

Det beror på när han menar att han ska dra sig ur. Omedelbart efter en valvinst eller på sikt?

Europas stöd påverkas inte av hans uttalande. Generellt har Europeiska politiker tenderat att göra tvärtemot vad Trump säger att han ska göra.

Orange man bad.
Citera
2023-03-05, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Precis så lät det innan invasionen av Ukraina också:

Och vi ser hur det gick...

Ryssland hade redan invaderat Ukraina 2014 och det är en förklaring varför de gick in nu. Fattar du inte skillnaden mellan Sverige och Ukraina så saknar du fundamental kunskap i konflikten. Enkelt.
Citera
2023-03-05, 18:53
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Hur är detta relevant som svar på mitt inlägg? Ligger Ukraina i västvärlden?

Så det är ok om det inte händer här. Ukranina är i vår närhet och ryssen visar hur horribla han kan vara. Så ja det är relevant. För vi visar att vi står enade mot hemskheterna.
Citera
2023-03-05, 18:55
Medlem
Fast det var inte riktigt det han sa. Han sa att han kan stoppa kriget på 1 dag och då behöver vi inte skänka pengar längre. Ungefär så.
Citera
2023-03-05, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Väldigt många tycks räkna bort Trump.

Detta bör man va försiktig med…
Japp. Mycket.
Om det är något personligheter som han är bra på, så är det att stimulera folks synsätt och få folk med sig. Bland dom bästa som finns, delvis pga att han inte är belastad av empati.
Men såna personligheter är också bra på att visa bristerna i samhällen, genom att se vilka han 'satsar' på, med hans näsa för folks svagheter och fördomar.

Hans målsättning är enbart beröm och uppskattning, samt erkännande av hans självupplevda gudastatus. Det är därför han gillar andra och vill ha erkännande och support av de som han tycker erhåller detsamma, som Putin, Kim Jong-un, Victor Orban m.fl.

Han är ohyggligt svag som ledare. Minsta stress eller minsta smicker, så försvinner hela hans handlingsmobilisering. De flesta av de högsta ledarpositionerna i många länder har ju alla instruerats i hur dom kan använda detta till sin fördel.

Påminner mig om breven som Kim Jong-un skrev till Trump, där han sockrar berömet för Trump nåt så ini h-e, för att få Trump att godta vad Jong-un föreslår. Kallar Trump för "Ers Excellens" i breven (inte Mr President), och skriver grejer som 'jag kan inte glömma det historiska ögonblick då jag höll Ers Excellens hand på den vackra och heliga platsen när hela världen med stort intresse och hopp kunde uppleva dagens ära'. Visste man inte bättre hade man trott att Jong-un är gay, och tänder på äldre korpulenta vita män.

Trump måste ha fått sprut-orgasm när han läste det, och sa ju i flera tal, på fullt allvar, att 'Kim Jon-un skrev så vackra brev till mig, så nu har vi blivit förälskade. Jo, jag menar det bokstavligt talat, förälskade!'.
Folk med Trumps personlighetsstörning upplever inte kärlek på samma sätt som 'alla andra'. Kärlek, för såna personligheter, är andras självuppoffring för hans vinnings skull, och erkännande av hans storhet. Han förstår inte att annan upplevelse av kärlek kan existera ens. Så när Jong-un (och andra) smörar järnet, så är det mycket riktigt 'Kärlek', i bokstavlig mening, för honom, ja. Att publiken vid dom talen skrattade 'medhållande' när Trump sa så, det gillade inte Trump nåt vidare. Och försäkrade publiken flera gånger att Jo, vi har blivit förälskade nu!

Kim Jong-un är lååångt ifrån den enda som spelat på Trumps känsliga strängar för att få han dit han vill. Det Putin t.ex. lyckades få Trump att göra och säga i Helsingfors, inför öppen ridå t.o.m. .. hu, då vart jag rädd när jag såg det. Snacka om snygg manipulation alltså.

Så nä, i en demokrati ska man inte räkna bort folk som Trump lättvindigt. Folk glömmer bort hur många i samhället det är, som bara visar god min till vardags, men ruvar på andra ideal inombords. Det är precis dom Trump lockar fram ur trollskogen och fram till valurnorna.

Senast redigerad av Robbinist 2023-03-05 kl. 19:04.
Citera
2023-03-05, 18:59
Medlem
Bara att hoppas att psykopaten Trump inte blir president igen. Som president var han dessutom en stor besvikelse. Jag trodde att han skulle uträtta saker. Tyvärr visade han sig vara en korkskalle. Han inbillar sig säkert att Putin har respekt för honom.
Citera
2023-03-05, 19:04
Avslutad
Bra Teump. Han är ingen krigsherre och Amerikas ände riktiga ledare sedan JFK.

Må han vinna 2024. För USA och hela världens skull.

Senile Biden är en puppet beordrad att kriga. Uteliggare och pundare överallt medans våldsbrotten ökat. Demokraternas politik är externt osund för USA.
Citera
2023-03-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
Nej, grejen är att Ryssland drog igång en massiv valkampanj för att få honom vald. Utan rysk desinformation hade han aldrig vunnit.

Trump delar många av Putins intressen.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russian_interference_in_the_2016_United_States_ele ctions
Vi vet inte hur stort avgörande den ryska inblandningen i valet hade, Trump har trots allt en stil som tilltalar många amerikaner. Vi vet dock att betydligt fler människor beslutade sig för att rösta emot honom andra gången.
Citera
2023-03-05, 19:07
Moderator
Humbugs avatar
Jag önskar jag kunde säga att jag var förvånad, men detta var fullt förväntat av den idioten. Fullständigt jävla galen.

Det borde inte finnas en chans att miffot får posten igen då USA fortfarande försöker äka efter hans senaste bravader.
Senast redigerad av Humbug 2023-03-05 kl. 19:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in