2023-03-05, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Då är det bara att hoppas att Trump inte blir president igen. Efter debaclet i januari 2021 är väl inte chansen överdrivet stor. Europa behöver USA och NATO. Det kvittar hur moderna och välutbildade våra försvarsmakter är, det finns inte ett enda enskilt land i Europa som klarar att stå emot det som Ukraina tvingas utstå utan hjälp utifrån.
Hade inte Ukraina varit så korrupt så hade de byggt upp ett eget försvar, nu försvann pengarna i fickorna på korrupta politiker.
Europa hade klarat att stå emot ett liknande angrepp då Europa har högteknologiska vapen och även kärnvapen. Jag läste fel kan vara så att inget enskilt land hade kunnat stå emot en sådan attack som Ukraina utsattes för.
Senast redigerad av Anywhan 2023-03-05 kl. 10:41. Anledning: Fel
Citera
2023-03-05, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Landsförrädare? Säger du som sidar med judarna och vänsterliberalerna. Jag har åtminstone den goda smaken att vara hyfsat neutral eftersom jag nöjer mig med att kritisera den amerikanska imperialismen utan att för den sakens skull hylla den ryska diton. Du hymlar emellertid inte med att du är en riktig sabbatsgoy.

Jag förstår inte din amerikanska oro för den amerikanska imperialismen. USA må ha långtgående tentakler, men ett starkt Ryssland så nära inpå oss är ju givetvis det största reella hotet. Min största önskan är en uppdelning av ryska federationen
Judesnacket får dig att framstå som mentalt instabil.
Citera
2023-03-05, 10:43
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Världen behöver Trump.
Men jag tror inte han vinner ändå.
Citera
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
De riskerar kärnvapenkrig. Tids nog inser Europa att USA har skadat vår ekonomi. USAs regim skiter naturligtvis egentligen i om det är lagligt eller olagligt, det kan du stryka från ditt resonemang. Det som stör delar av USA är deras korrupta världsordning, där deras kompisar kan göra olagliga anfallskrig inom gränser som USA har stort inflytande över, men ingen annan kan. Trump verkar backa bort från den korruptheten.

Deras strategi är att genom statskupper utöka inflytandet in i post-sovjetiska sfären 2014. Det var en overextension.

Under Trump var där inga färgrevolutioner, tror jag?

Det är naturligtvis heller inte all-or-nothing. De kunde säkra att västra Ukraina överlever, och naturligtvis fördöma Rysslands agerande. Så kan "folkslaget" sitta där och fira Banderas födelsedag och utveckla sin särart. Samt ha trupper nog i Europa så att ryssen inte får den dåliga idén att attackera Baltikum. Det vore en långsiktigt hållbar amerikansk politik.
1: Det är bara vatniks som tror på kärnvapenkrig. Ryssen kommer inte att göra detta, det skulle vara det sista de gör som nation så sluta jiddra.
2: USA skadar inte Europas ekonomi genom att stötta ukraina, hur belägger du detta infantila påstående?
3: Under trump stormades kapitoleum
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Kommer Trump ens lyckas bli republikanernas kandidat....?

Det har gått 1 år nu och även om jag gärna ser hela ryzzland grusat och deras befolkning utrotad förstår jag att man inte vill skicka iväg miljarder av sina egna pengar nu och framöver.
Citera
2023-03-05, 10:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Landsförrädare? Säger du som sidar med judarna och vänsterliberalerna. Jag har åtminstone den goda smaken att vara hyfsat neutral eftersom jag nöjer mig med att kritisera den amerikanska imperialismen utan att för den sakens skull hylla den ryska diton. Du hymlar emellertid inte med att du är en riktig sabbatsgoy.

Jag strider inte med några judar eller vänsterliberaler din lilla hora. Bara att kolla min postningshistorik. Till skillnad från ditt älskade ryssland så har vi demokrati i väst vilket gör att det både finns vänsterliberaler, nazister och däremellan.

Man kan inte vara neutral mellan diktatur och demokrati. Antingen står du för demokrati, eller så är du emot den. Du är således inte på den fria världens sida och är därför att betrakta som en landsförrädare. Därför hoppas jag att du får ruttna bort i leran vid fronten, för det är vad fiender till frihet och demokrati förtjänar.

När det kommer till Trump så gjorde han en viktig gärning mot just vänsterliberalerna. Men nu står han på fel sida om historien.
Citera
2023-03-05, 10:45
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Desantis hanterade pandemin på ett bra sätt och har hela sin familjs stöd. Inga av dessa två nyckelpunkter uppfyller Donald Trump, som således blir chanslös i presidentvalet. Donald Trump har gjort sitt bästa på sistone, för att slippa vinna. Gott så. Ron Desantis kan nog förena USA, till skillnad från Trump som fortsätter splittringen. Samma sak kan för övrigt sägas om Biden. Ron Desantis vinner enkelt, och blir USA´s första riktiga president sedan Ronald Reagan. Alltså någon med få fiender men väldigt många vänner. Det är bra för omvärlden också.

DeSantis gjorde inget som ett dussin andra republikanska stater inte gjorde, och som de gjorde bättre.

T ex är det OK i Florida att lära barn från typ 11 års ålder om transor/pedofiler m.m, medans i t ex Montana är det totalförbjudet.

DeSantis är etablissemangets kandidat. Trump är inte mycket bättre (Operation Warpspeed bl a).

Detta utspel kommer dock gynna Trump då 90% av republikaner inte vill stödja Ukraina.
Citera
2023-03-05, 10:45
Avstängd
Det har varit rätt massiv kritik mot att USA slösar pengar på ett krig "långt borta i europa".
Biden tappar popularitet.
Han står vid ett vägskäl.
Dessutom börjar de få slut på ammunition. Det Ukraina gör av med på 1 månad tar 1 år för USA att tillverka (155 mmm) enl. experter i USA som sades i gårdagens Rapport på SVT.

De tillverkar i dagsläget ca 140.000.
Det kommer ta ca 1 år innan de får upp produktiinen till 1 miljon, vilket isf är nödvändigt.
Och kritiken internt lär inte dröja...
Citera
2023-03-05, 10:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Jag strider inte med några judar eller vänsterliberaler din lilla hora. Bara att kolla min postningshistorik. Till skillnad från ditt älskade ryssland så har vi demokrati i väst vilket gör att det både finns vänsterliberaler, nazister och däremellan.

Man kan inte vara neutral mellan diktatur och demokrati. Antingen står du för demokrati, eller så är du emot den. Du är således inte på den fria världens sida och är därför att betrakta som en landsförrädare. Därför hoppas jag att du får ruttna bort i leran vid fronten, för det är vad fiender till frihet och demokrati förtjänar.

När det kommer till Trump så gjorde han en viktig gärning mot just vänsterliberalerna. Men nu står han på fel sida om historien.
Vilket lågintelligent svammel!

Vad är det för " demokrati och den fria världen" du svamlar om???
Utveckla!!
Citera
2023-03-05, 10:48
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Det har varit rätt massiv kritik mot att USA slösar pengar på ett krig "långt borta i europa".
Dessutom börjar de få slut på ammunition. Det Ukraina gör av med på 1 månad tar 1 år för USA att tillverka (155 mmm) enl. experter i USA som sades i gårdagens Rapport på SVT.

Det kommer ta ca 1 år innan de får upp produktiinen till 1 miljon, vilket isf är nödvändigt.
Skitsnack. USA för just nu den billigaste provokationen mot Ryssland som ens är möjlig att genomföra. Inser man inte det så får man nog återvända till lågstadiet.
Citera
2023-03-05, 10:49
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar

Som alla krig, det blev tillslut ett utnötningskrig. Och Ryssland tar fram sina T-54 och beordrar fångar och barn att ställa in sig.
Citera
2023-03-05, 10:50
Medlem
Intressant att läsa i tråden att nästan alla som tycker att trump är bäst även är proryska troll på flashback. Säger väl det mesta om trumpeten och att han kommer att försöka att alliera sig med Ryssland och Kina om han blir president. Make america great again, right med trump som president kommer USA att bli rövknullade av Ryssland och Kina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in