2023-02-14, 20:18
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Detta var väl bra för er? https://fotbolldirekt.se/2023/02/14/officiellt-frederik-holst-skriver-pa-for-helsingborgs-if Fredrik Holst klar!
Känns som en bra värvning ja. Det sägs att han är lite ur form rent fysiskt, men så vitt jag kan förstå ska det inte hindra honom från att spela i Superettans premiär. Alla verkar väldigt optimistiska.
Citera
2023-02-14, 23:45
Medlem
Känns som VSK är ruggigt underskattade. Har i princip kvar hela laget som var formstarkast av alla sista delen av förra säsongen och har börjat med att slå Peking och BP med sammanlag 5-0 (ja, träningsmatcher osv men säger något). Visst, tappet av Granath kan bli kännbart men nyckeln för laget ligger i att inte tappa typ 15 p på stopptid som man gjorde mellan omg 1-15.

Det enda som talar för att VSK är i botten är att... det är VSK.
Citera
2023-02-15, 12:47
Medlem
VSKGRONVITTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haciendas
Känns som VSK är ruggigt underskattade. Har i princip kvar hela laget som var formstarkast av alla sista delen av förra säsongen och har börjat med att slå Peking och BP med sammanlag 5-0 (ja, träningsmatcher osv men säger något). Visst, tappet av Granath kan bli kännbart men nyckeln för laget ligger i att inte tappa typ 15 p på stopptid som man gjorde mellan omg 1-15.

Det enda som talar för att VSK är i botten är att... det är VSK.
Verkligen! Stommen är kvar samt tre riktigt bra värvningar hittills. Men sen vet vi ju sedan tidigare att klubben har lite av en förbannelse över sig. Blir kul att se hur laget står sig mot AIK i cupen på lördag!
Citera
2023-02-26, 16:48
Avslutad
ÖFK åker ur i år.
Citera
2023-02-26, 16:52
Medlem
Danieloss avatar
Västerås ser starka ut trots tappet av Granath.
Citera
2023-03-04, 04:50
Medlem
Svartvittskanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mister...p
Du kanske kan berätta lite om hur kom fram till den slutsatsen (som inte är emotionell).

Vi har den bästa truppen. Diawara och Jebara ger minnen till 2002 med Milovanovic och Skånes stolthet Nannskog.

Där har vi 20-35 mål minst.
Citera
2023-03-04, 05:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
ÖFK åker ur i år.
Jag liksom du lever på hoppet. Samtidigt tror jag tyvärr att skithögarna lyckas konsolidera sina resurser och krafter och bli ett nedrehalvanlag under överskådlig framtid. Det finns pengar i skogarna och man har ett stort upptagningsområde bland småklubbarna i de omkringliggande lägre divisionerna.

SvFF och Licensnämnden skulle satt in sitt killshot när ÖFK vacklade runt och var groggy. Det gjorde man inte av någon anledning. Där missade man chansen.
Citera
2023-03-04, 08:33
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
ÖFK åker ur i år.

Inte en chans att Östersund åker ur. Däremot kommer de nog hamna i mitten.
Citera
2023-03-04, 09:50
Medlem
Danieloss avatar
Jag vill att Östersund hänger kvar. Visst har de myglat en del men tycker ändå de bidrar med något, inte minst beträffande geografisk spridning på elitklubbarna.
Citera
2023-03-04, 10:10
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Jag vill att Östersund hänger kvar. Visst har de myglat en del men tycker ändå de bidrar med något, inte minst beträffande geografisk spridning på elitklubbarna.
Vad är det för bra med geografisk spridning då? Bor man norr om där gräset växer så ska man inte spela fotboll!
Citera
2023-03-04, 10:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Inte en chans att Östersund åker ur. Däremot kommer de nog hamna i mitten.
Du vet inte vad du snackar om. Du låter dig förledas av ditt hopp.
Citera
2023-03-04, 11:43
Medlem
Har sett en handfull Superettanlag under försäsongen/cupen. Väger man ihop de intrycken med lagens höstform 2022, så lutar jag åt:

Östersund övre halvan, tyvärr. Stabila.

Öster topplag. Det går fortare än snabbt när de anfaller.

Västerås topp 5. Kanske uppflytt. Bra kvalitet och spelsätt.

Trelleborg och Landskrona. Nja, nä. Mitten som bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in