2023-03-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Ryssland har världens bästa luftvärn.
Världens bästa luftvärn! Inget snack om saken!

Baghdad 2003 och luftvärnet förgjorde alla infiltratörer. Världens bästa luftförsvar ja. Otroligt bra när det kommer till att konfigureras om för att behandla hyreshus som flygplan. Allt som krävs är lite vilja
Citera
2023-03-03, 23:54
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Nämn ett ryskt/sovietiskt vapensystem förutom Kalashnikov som faktiskt har fungerat enligt specifikation.

Deras flygplan går sönder av att flyga och måste repareras mellan varje flight

Vet inte ens om ryssar kan skruva i en skruv ordentligt.

Inga fakta om det aktuella systemet i det här inlägget. Du saknar alltså argument för din ståndpunkt.
Citera
2023-03-03, 23:55
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Bombar man krim med missiler så bombar ryssland odessa.

Eftersom att Ryssland har nyttjat hundratals kryssningsmissiler på Ukraina städer de senaste månaderna så är detta knappast något nytt, lol
Citera
2023-03-03, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Igor Girkins roll i Ukrainakonflikten måste helt klart underspelas i svensk debatt – det syns tydligt av inlägg i svenska Wikipedia, där en mycket bristfällig beskrivning av honom presenteras, jämfört med beskrivningen av honom i danska Wikipedia:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Igor_Girkin

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Igor_Girkin

Och det är det inte - "Bra så...."

Tack Monetos! Rederlig fakta det
Citera
2023-03-03, 23:56
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Jag såg inga som helst belägg för ditt påstående.
Ajdå! Kreml släppte av misstag ett manifest två dagar efter invasionen där de säger att syftet med kriget var att ”ena de ryska folken”. Jag länkade till en artikel i mitt förra inlägg. Upplever du inte det som ett belägg för att det var ett av syftena med invasionen?

Min nästa länk handlade om hur mycket Ukrainare hatar ryssar efter morden, förstörelsen och våldtäkterna som de begått i Ukraina. Syftet med detta var att visa hur invasionen givit motsatt effekt.

Det är ledsamt att du inte förstod. Jag kan förklara tydligare: Ryssland menade att de skulle ”ena de ryska folken” genom invasionen, men kriget har istället slagit en kil mellan de ryska folken. Invasionen har alltså lett till precis det motsatta som Ryssland menade sig vilja uppnå. Förstår du nu?
Citera
2023-03-03, 23:56
Medlem
Citat:
Återigen västpropaganda. Visa originalkällorna, jag kan översätta dem.

Och varför togs artikeln ner nästan direkt tror du? Jo för att planen misslyckades.

https://web.archive.org/web/20220226051154/https://ria.ru/20220226/rossiya-1775162336.html
Citera
2023-03-03, 23:57
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Då så. Du har ingen fakta som talar emot vad jag hävdade.
Jo det har jag, nämligen fakta som stöder ditt ursprungliga påstående!
Eller är det lika ditt påstående från Augusti 2022 att Bakhmut snart faller, dvs rent hittepå och önsketänkande?
Citera
2023-03-03, 23:57
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det är bara det att du återkommande har tjatat i tråden om ryskt överlägset materiel. Vilket väl åligger dig att bevisa och inte mig att motbevisa. Ingenting på marken i Ukraina stödjer din tes. De små framgångar som ryssen lyckats med beror på brute force (kvantitet) och inre sofistikerad teknologi (kvalitet).

Ryssland har både kvalitet och kvantitet. Dessutom kan deras krigsindustri producera vad deras trupper behöver. Wagners chef klagade nyligen på ammunitionsbrist. Detta hörsammades, och nu finns inget problem avseende detta.
Citera
2023-03-03, 23:58
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ryssland har världens bästa luftvärn.

Nej nej, nope nope
S-400 är en enkel uppgradering av S-400, S-300 är huvudakten
Jag kan hålla med om att rysslands omfattande arsenal av S-300 är effektiv, men att påstå att S-400 är världens bästa luftvärn? Snälla

Jag kan diskutera med pro-ryssar, men håll er gärna till någon slags verklighet i era teser
Citera
2023-03-04, 00:00
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Nej nej, nope nope
S-400 är en enkel uppgradering av S-400, S-300 är huvudakten
Jag kan hålla med om att rysslands omfattande arsenal av S-300 är effektiv, men att påstå att S-400 är världens bästa luftvärn? Snälla

Jag kan diskutera med pro-ryssar, men håll er gärna till någon slags verklighet i era teser

Var god presentera ett bättre system, med vetenskapliga argument förstås.
Citera
2023-03-04, 00:00
Medlem
Citat:
Inga fakta om det aktuella systemet i det här inlägget. Du saknar alltså argument för din ståndpunkt.
Inga fakta från dig heller.

Tills man ser prestandan i verkligheten så är såklart militära påståenden oprövade.

Är/var Gripen ett av världens bästa flygplan? Det påstås så. Men innan det har använts skarpt vet vi inte.
Citera
2023-03-04, 00:01
Medlem
Citat:
Ryssland har både kvalitet och kvantitet. Dessutom kan deras krigsindustri producera vad deras trupper behöver. Wagners chef klagade nyligen på ammunitionsbrist. Detta hörsammades, och nu finns inget problem avseende detta.

Varför ens behöva klaga om de är så bra? Eller hittar du bara på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in