2023-03-03, 11:25
Medlem
Börsnoterade företag brukar vara rätt lätta att hitta rapportdatum för men hur hittar jag datum för onoterade bolag? Hittar inget om detta på sidor som t.ex allabolag och inte heller på företagets egna sida.
Citera
2023-03-03, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslundin
Börsnoterade företag brukar vara rätt lätta att hitta rapportdatum för men hur hittar jag datum för onoterade bolag? Hittar inget om detta på sidor som t.ex allabolag och inte heller på företagets egna sida.

Kan du inte, om du blir medlem på allabolag, välja att följa ett specifikt bolag? Och på sätt få ett mejl när en ny uppgift registreras på företaget?
Citera
2023-03-03, 11:35
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslundin

Kolla vilket bokslutsperiod de har, lägg på 7 månader så bör det finna hos bolagsverket.
Citera
2023-03-03, 11:38
Medlem
Det går ju att skapa en "Bevakning" på Ratsit så får man mail när nya uppgifter kommer in-Typ bokslut etc etc på företag man vill hålla koll på.. Dock så måste man ju rega sig där Men kostar inget såvitt jag vet

"Du får mail om bokslut, styrelse, namn och adressändring, momsstatus, F-skatt mm. Läs mer om att Följa företag på Ratsit."

Du söker fram den person/företag du vill Följa och väljer "Följ person/företag" i rapporthuvudet. Då hamnar personen/företaget i listan över de du följer. Följ person - Illustration Följ företag - Illustration
Senast redigerad av Tjonk 2023-03-03 kl. 11:40.
Citera
2023-03-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happysohappy
Kan du inte, om du blir medlem på allabolag, välja att följa ett specifikt bolag? Och på sätt få ett mejl när en ny uppgift registreras på företaget?

Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Det går ju att skapa en "Bevakning" på Ratsit så får man mail när nya uppgifter kommer in-Typ bokslut etc etc på företag man vill hålla koll på.. Dock så måste man ju rega sig där Men kostar inget såvitt jag vet

"Du får mail om bokslut, styrelse, namn och adressändring, momsstatus, F-skatt mm. Läs mer om att Följa företag på Ratsit."

Du söker fram den person/företag du vill Följa och väljer "Följ person/företag" i rapporthuvudet. Då hamnar personen/företaget i listan över de du följer. Följ person - Illustration Följ företag - Illustration

Ja, det verkar fungera. Hade fortfarande varit praktiskt att veta ungefär när man kan förvänta sig rapporten dock.

Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Kolla vilket bokslutsperiod de har, lägg på 7 månader så bör det finna hos bolagsverket.

Hur ser jag vilken bokslutsperiod ett företag har? Hittar det inte på allabolag eller ratsit.
Citera
2023-03-03, 11:54
Medlem
Går ju att söka fram när tidigare års bokslut kommit in om du har orgnummer på firman.. https://sokarende.bolagsverket.se/
Citera
2023-03-03, 20:08
Medlem
Beror ju helt på. Jag själv brukar göra mitt bokslut i februari/mars, men ibland kan det ta hela vägen i juni innan jag orkar ta tag i det.

När man väl skickat in det tar det inte många dagar innan den ligger på allabolag
Citera
2023-03-03, 20:16
Medlem
Fejkits avatar
Kolla en gång i veckan på Bolagsverket.se
Citera
2023-03-03, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Går ju att söka fram när tidigare års bokslut kommit in om du har orgnummer på firman.. https://sokarende.bolagsverket.se/

Det där var en bra länk, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in