2023-03-03, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
De flesta normalbegåvade trodde också att Ryssland skulle mosa Ukraina på någon vecka. I februari 2022. Jag var förberedd på det då. Jag slutade lyssna på "experter" som fortsatte säga att Ryssland skulle vinna ungefär tre veckor in i kriget.

Ja där önsketänkte verkligen den ryske diktatorn eftersom verkligheten blev ett otrevligt uppvaknande för ryssen. Ukrainarna ville inte på några villkor åter hamna under rysk intressesfär och därför kan inte det totalitära Ryssland vinna kriget, bara förlänga kriget och lidandet för ryssar och ukrainare. Så lille Putins dagdrömmar om en ny rysk stormakt genom imperialistiska krig har ju bara resulterat i att det totalitära fattiga Ryssland sjunkit allt djupare ner i sin egen dynggrop. Och ju mer ryska krigsbrott som uppdagas i Ukraina ju mer kommer Ryssland att märkas som en ociviliserad korrupt statsbildning av den fria världen och utan därmed större värde för oss.
Citera
2023-03-03, 17:36
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Mer komplett lista kommer nog senare.

New Ukraine aid package expected to total approximately $400 million dollars, US officials say
A Ukraine security aid package worth approximately $400 million is expected to be announced Friday around the visit of German Chancellor Olaf Scholz to the White House, according to two US officials.

The package will include ammunition for HIMARS rocket launchers and different artillery systems such as 155mm and 105mm.

It will also include Armored Vehicle Launched Bridges for the first time, a system used to launch bridges to cross trenches and narrow water obstacles, the officials said.

https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-03-3-23/h_2906b6af9d0602e79bbb6a83bdd9f13c
Ja väst verkar i alla fall inte längre ha nåt problem med ammunition till Ukraina!
Citera
2023-03-03, 17:37
Medlem
Melange5738s avatar
Tyvärr inte så många döda orcher idag, däremot många fina explosioner i ryskkontrollerade områden, nedskjutna flygplan etc.

Ryssland manglar ut 20 gamla stridsvagnar i månaden vilket motsvarar ungefär fyra dagars förluster.
Citera
2023-03-03, 17:37
Medlem
Alla ni ryssrunkare var läser ni om kriget? Är det bara ryssvänliga medier ni tror på?
Citera
2023-03-03, 17:39
Medlem
MU-XPRT-INPUTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är inte att ljuga, men jag tycker också det är en brist att han inte nämnde Girkin. De flesta som kom med Girkin var inte ryssar, men där var utrikes ryssar. Man borde absolut ha nämnt honom. Stone är rätt snabb med att visa fram utlänningar på pro-väst sidan i krigets start.

Det är ändå fortfarande den minst dåliga dokumentären om krigets start, tycker jag, där finns inte någon bättre. Winter on Fire är för smal.

Ukraine on Fire: https://rumble.com/embed/vubrga/

Ok, då låter vi den representera dig kunskapsmässigt.

Men jag ger övriga skribenter en kort insikt i "den minst dåliga dokumentären". Om man genomlider en sjukt pretentiös - och meningslös - intro med en naken brud som krälar i dåligt renderade eldslågor (tänk: dålig skräckfilm från tidigt nittiotal), så kommer man till denna godbit:

http://www.bilddump.se/bilder/20230303173055-5.242.189.186.png

En dramatisk speakerröst talar om World War One, grafiken säger bokstavligen:

WORLD WAR ONE
1939 - 1945

... och precis så hög är den genomgående kvalitén.

Känns du fortfarande inte avklädd?
Citera
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
De ryska kraven var ju väldigt rimliga. Självstyre för Donbass och neutral status för Ukraina.

Detta hade gynnat hela världen förutom ett antal särintressen.

Men psykopater som Zelenskyj och de mörka krafter som står bakom honom har en helt annan agenda.

De ser hellre till att Ukraina läggs i ruiner för att försvaga Ryssland.
Ha ha!

Nyss tyckte du att Donbass och Luhasnsk var en del av Ryssland!

Nu tycker du att det räcker med självstyre för Donbass?

Det verkar som du börjar inse att ni inte längre har så mycket att förhandla om?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Ukrainarna lär sig hantera leoparder i Spanien. 500 soldater. De nya pansarbrigaderna börjar ta form!
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1631677607161786371
Citera
2023-03-03, 17:40
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dessvärre loosar ju Ukraina gubbar också liksomZ
Ja men inte den gubben!
Citera
2023-03-03, 17:41
Medlem
Nej fy fan. Nu har Ukraina resorterat till riktiga jävla nazifasoner när man retirerar från bakmut men lämnar kvar tvångsmobiliserade barn och gamla åt Wagners öde. Jag kan bara hoppas att Wagner behandlar dom humant och tar dom som fångar istället.

Och det här är den skiten som Sverige supportar. Man känner skam i hela kroppen verkligen, jag hoppas verkligen inte att gud låter det här gå obemärkt förbi. Jag tror på karma!
Citera
2023-03-03, 17:42
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Blanda inte in Onkel Fester i det där, han har iaf bidragit världen med massa LSD.
Ok det är mer än vad jag känner till.

Jag tog han bara på utseendet...

Sjukt att en sån snubbe ska få styra och ställa i det här kriget.
Citera
2023-03-03, 17:43
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Det är Zelensky, eller snarare Bidenadm, som styr de ukrainska trupperna.
Detta var ingen förhandling utan en uppmaning om att ge de kvarvarande trupperna en chans till överlevnad eller att slippa bli POW.
I Kiev och Washington vet de mycket väl hur läget är i Bakhmut, ändå har de skickat in trupper utan tillräckligt artilleriunderstöd i staden. Självmordsuppdrag.
Enligt propagandan är Bakhmut oviktigt så varför retirerar de inte när de är omringade?
Det rör sig om flera tusen trupper som är omringade.
Vill de upprepa Azovstal i Mariupol?

Ukraine's ground forces commander says Wagner encircling Bakhmut
https://www.youtube.com/watch?v=wVq7aUNpKzE

Låter ju väldigt konstigt, har du källa på det förstnämnda?
I modern tid så är det oftast militärledningen som sköter militären och inte presidenten
Den mest accepterade och realistiska tolkningen av situationen är att Ukrainas militärledning sköter kriget med rådgivning av olika kunniga från väst
Citera
2023-03-03, 17:44
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waxkiller
Nej fy fan. Nu har Ukraina resorterat till riktiga jävla nazifasoner när man retirerar från bakmut men lämnar kvar tvångsmobiliserade barn och gamla åt Wagners öde. Jag kan bara hoppas att Wagner behandlar dom humant och tar dom som fångar istället.

Och det här är den skiten som Sverige supportar. Man känner skam i hela kroppen verkligen, jag hoppas verkligen inte att gud låter det här gå obemärkt förbi. Jag tror på karma!
Du borde känna skam för ditt menlösa trådförstörande inlägg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in