2023-03-03, 16:45
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Jo, det får du.
Ukrainska medborgare som betraktades som etniska ryssar.

Gott.

Man undrar undrar då vidare:
En majoritet är Ukrainare, i Donbass. Men ryss-land ska kunna anses ha rätten att ta över området…?
En majoritet på Krim, är etniska ryssar.

Men en majoritet i Ukraina är Ukrainska medborgare???

Fortfarande har ryss-land rätt att ta över dessa oblast.
Med Ukrainska medborgare.

Någon måste förklara den ryska logiken.
Citera
2023-03-03, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Alltså vadå? Menar du att Ukraina är på väg att vinna? Tror du att de Ukrainska styrkorna är på väg att ta mark i Donetsk? Är det fejknews att ryssarna med största sannolikhet kommer att mosa Ukraina?

Definiera gärna "mosa". Jag tror din definition av ordet i det här sammanhanget skiljer sig ganska mycket mot många av oss andra i den här tråden.
Citera
2023-03-03, 16:49
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
De flesta normalbegåvade trodde också att Ryssland skulle mosa Ukraina på någon vecka. I februari 2022. Jag var förberedd på det då. Jag slutade lyssna på "experter" som fortsatte säga att Ryssland skulle vinna ungefär tre veckor in i kriget.

Ja i princip så var ju Ukraina mosade på ett par veckor, för egen del trodde jag saken skulle vara över senast efter ett par månader. Men jag trodde fel. Nu har västmakterna skickat in vapen i paket efter paket allteftesom vapnen förstörts av ryssarna. Det finns ingen logik i detta om man utgår från en möjlig ukrainsk framtid. Ju längre striderna förs desto mer förstört blir Ukraina, socialt, ekonomiskt, ja på alla sätt och vis. Man kan ju bara försöka att tänka sig hur Sverige hade sett ut efter en liknande utveckling med strider över ett år. En stor ruinhög som ingen är beredd att lägga sitt liv på att bygga upp igen. Det finns inget att vinna på fortsatta strider.
Senast redigerad av Arnstad 2023-03-03 kl. 16:54.
Citera
2023-03-03, 16:53
Avstängd
Wagner: ”Vi har omringat Bachmut” – påstår Ukraina skickar ”barn och äldre” till meningslös död

https://nyheter.swebbtv.se/wagner-vi-har-omringat-bachmut-pastar-ukraina-skickar-barn-och-aldre-till-meningslos-dod/
Citera
2023-03-03, 16:53
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Definiera gärna "mosa". Jag tror din definition av ordet i det här sammanhanget skiljer sig ganska mycket mot många av oss andra i den här tråden.

Jag bedömer de flesta i den här tråden som offer för önsketänkande, varför "många i den här tråden", knappast är så mycket att ta hänsyn till.
Citera
2023-03-03, 16:54
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det finns inget att vinna på fortsatta strider.

Skillnaden är att du tycker att de försvarande ska ge upp istället för de främmande orcherna från öst. Om du försöker bryta dig in i mitt hem så kommer jag att se till att du inte lyckas även om det betyder att jag måste bryta några etiska regler rörande din framtida hälsa. Det är inte fel att försvara sig, tvärtom är det fel att säga att det är fel att försvara sig.

Problemet med Sverige är att det är fullt med Arnstads.
Citera
2023-03-03, 16:55
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ja i princip så var ju Ukraina mosade på ett par veckor, för egen del trodde jag saken skulle vara över senast efter ett par månader. Men jag trodde fel. Nu har västmakterna skickat in vapen i paket efter paket allteftesom vapnen förstörts av ryssarna. Det finns ingen logik i detta om man utgår från en möjlig ukrainsk framtid. Ju längre striderna förs desto mer förstört blir Ukraina, socialt, ekonomiskt, ja på alla sätt och vis. man kan ju bara tänka sig hur Sverige hade sett ut efter en liknande utveckling med strider över ett år. En stor ruinhög som ingen är beredd att lägga sitt liv på att bygga upp igen. Det finns inget att vinna på fortsatta strider.

Det är ju högst tänkvärt av dig.
Vem är det som skjuter sönder Ukraina, ja förstör på alla sätt och vis?
Citera
2023-03-03, 16:55
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Jag bedömer de flesta i den här tråden som offer för önsketänkande, varför "många i den här tråden", knappast är så mycket att ta hänsyn till.

Du menar som dig själv för 5 minuter sedan? "För egen del trodde jag saken skulle vara över senast efter ett par månader"
Senast redigerad av Duvlort 2023-03-03 kl. 17:31.
Citera
2023-03-03, 16:56
Medlem
Sgt.Blands avatar
Precis som sin föregångare så förbereder sig nu Nazi-Ryssland på en ny "Operation Overlord" från de allierade styrkorna haha. Krym ska försvaras till siste ryssen tydligen.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1631682091149844480
Citera
2023-03-03, 16:59
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ja i princip så var ju Ukraina mosade på ett par veckor, för egen del trodde jag saken skulle vara över senast efter ett par månader. Men jag trodde fel. Nu har västmakterna skickat in vapen i paket efter paket allteftesom vapnen förstörts av ryssarna. Det finns ingen logik i detta om man utgår från en möjlig ukrainsk framtid. Ju längre striderna förs desto mer förstört blir Ukraina, socialt, ekonomiskt, ja på alla sätt och vis. Man kan ju bara försöka att tänka sig hur Sverige hade sett ut efter en liknande utveckling med strider över ett år. En stor ruinhög som ingen är beredd att lägga sitt liv på att bygga upp igen. Det finns inget att vinna på fortsatta strider.
Inte för ryssen - för Ukrainarna finns det mycket, frihet, demokrati och självbestämmande...
Citera
2023-03-03, 16:59
Medlem
leachs avatar
Mer komplett lista kommer nog senare.

New Ukraine aid package expected to total approximately $400 million dollars, US officials say
A Ukraine security aid package worth approximately $400 million is expected to be announced Friday around the visit of German Chancellor Olaf Scholz to the White House, according to two US officials.

The package will include ammunition for HIMARS rocket launchers and different artillery systems such as 155mm and 105mm.

It will also include Armored Vehicle Launched Bridges for the first time, a system used to launch bridges to cross trenches and narrow water obstacles, the officials said.

https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-03-3-23/h_2906b6af9d0602e79bbb6a83bdd9f13c
Citera
2023-03-03, 17:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Skillnaden är att du tycker att de försvarande ska ge upp istället för de främmande orcherna från öst. Om du försöker bryta dig in i mitt hem så kommer jag att se till att du inte lyckas även om det betyder att jag måste bryta några etiska regler rörande din framtida hälsa. Det är inte fel att försvara sig, tvärtom är det fel att säga att det är fel att försvara sig.

Problemet med Sverige är att det är fullt med Arnstads.

De ryska kraven var ju väldigt rimliga. Självstyre för Donbass och neutral status för Ukraina.

Detta hade gynnat hela världen förutom ett antal särintressen.

Men psykopater som Zelenskyj och de mörka krafter som står bakom honom har en helt annan agenda.

De ser hellre till att Ukraina läggs i ruiner för att försvaga Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in