2023-03-03, 13:39
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masken5000
https://www.facebook.com/mil*d.salari.35

*=a

Är detta MGM?

Jupp.
Citera
2023-03-03, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Det vore på sin plats att alla muslimer i Sverige fördömer att personen använder orden "Allahu akbar" i ett sånt här vansinnesdåd.

Ni muslimer som sitter tysta och inte fördömer är också medskyldiga.

Nu har jag ju vara läst att en enda människa påstår att det utropats ”Allahu akbar” innan knivdådet.
Ingen video bara ett påstående. Jag säger inte att det är fel. Men ingen annan tycks ha hört detta.
Men visst. ”Alla backar” kan kanske bli Allahu akbar med lite fantasi ??
Citera
2023-03-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masken5000
https://www.facebook.com/mil*d.salari.35

*=a

Är detta MGM?

Ja det ska tydligen vara han.
Citera
2023-03-03, 13:44
Medlem
Detta är så sjukt! Var de turister eller bodde de i Sverige? Är mannen dömd för våldsdåd tidigare? Flickan är lika gammal som min yngsta dotter😢 hoppas verkligen hon klarar sig utan alltför svåra men!
Citera
2023-03-03, 13:47
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattKorven
Håller med på detta till 100%. Har man gjort bort sig och ska ut, så har det noll relevans för mig vad som händer kräket i hemlandet. Faktiskt. Bryr mig inte ett dugg faktiskt, varför skulle jag när individen pissar på vårt land och folk som tack?

Nån gång måste det vara slut med daltandet. Ut med släkten också. Förutom att de har fallerat i sin skyldighet att se till att han rättar sig efter samhällets normer också så är det dåliga gener alltså och sånt ska inte spridas i Sverige.
Det är ingen lätt sak att utvisa mot mottsgarlandets vilja. Enda lösningarna tror jag är evigt inlåsning av de som är är och göra det förbaskat svårt för nya invandrare att komma in i landet
Citera
2023-03-03, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Terrordåd eller inte, det får polisutredningen visa.

Antingen är det ett dåd systematiskt avsett att sätta skräck i befolkningen, då är det terrordåd. Eller så är det en påtänd galnings vansinnesutfall, då är det inte ett terrordåd.

Om jag blir galen och knivhugger en person och sen ropar "herre gud" när jag blir nedbrottad så gör det inte det hela till ett kristet terrordåd.

Jo det kan det nog göra om prästerna på nattvarden uppmanar till individuella dåd mot den hädiska befolkningen.
Citera
2023-03-03, 13:51
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Alla arabterrorister är sjuka. Ingen skillnad här heller. Solklart terrordåd. Allans snackbar!

Sedan lär er att muslimerna hatar svennar och vita. Speciellt blonda.

Är det därför dom dejtar blonda tjejer vad är baktanken?
Citera
2023-03-03, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Detta är så sjukt! Var de turister eller bodde de i Sverige? Är mannen dömd för våldsdåd tidigare? Flickan är lika gammal som min yngsta dotter😢 hoppas verkligen hon klarar sig utan alltför svåra men!

Om jag fattat rätt så var flickan som bodde i Nederländerna på besök hos mormor och morfar i staden.
Gärningsmannen var en knarkande iranier som tidigare begått brott som bla rån
Citera
2023-03-03, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Om jag fattat rätt så var flickan som bodde i Nederländerna på besök hos mormor och morfar i staden.
Gärningsmannen var en knarkande iranier som tidigare begått brott som bla rån
Fy vad fruktansvärt! Är extra otäckt när det är så oprovocerat tycker jag, det kunde varit vem som helst, min egen dotter tex.
Citera
2023-03-03, 13:54
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Det är ingen lätt sak att utvisa mot mottsgarlandets vilja. Enda lösningarna tror jag är evigt inlåsning av de som är är och göra det förbaskat svårt för nya invandrare att komma in i landet

Ja tyvärr är det så. Det borde vara enkelt att göra sig av med icke önskvärt folk som inte sköter sig här. Det där borde ses över. Kalla handen och ut direkt vore givetvis det bästa.
Citera
2023-03-03, 13:57
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Fy vad fruktansvärt! Är extra otäckt när det är så oprovocerat tycker jag, det kunde varit vem som helst, min egen dotter tex.

Ja. Det är svårt att inte tänka på detta som förälder. Har 3 barn varav 2 runt samma ålder. Som barn är man helt försvarslös. Stackarn hann säkert inte ens uppfatta vad som hände innan hon låg på marken. Fruktansvärt.

Galna djur avlivar man på plats. Varför är det annorlunda här?
Citera
2023-03-03, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattKorven
Ja. Det är svårt att inte tänka på detta som förälder. Har 3 barn varav 2 runt samma ålder. Som barn är man helt försvarslös. Stackarn hann säkert inte ens uppfatta vad som hände innan hon låg på marken. Fruktansvärt.

Galna djur avlivar man på plats. Varför är det annorlunda här?
Jag håller med dig! Gör man något sånt här förtjänar man inte sitt liv. Stackars hjälplösa lilla barn! Min syster var där med sina barn som är i samma ålder bara ett par dagar innan, det känns iskallt när man tänker på det. Tur i oturen att det skedde så öppet så folk kunde ingripa dock!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in