Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Det blir inget folkmord av etniska ryssar. Det räcker med att skriva så för det är sanningen. Som flera nämnt så har pro-ryssar nämnt att det bor en stor del etnisk rysk befolkning i Kharkiv. Var är folkmorden där? Var är folkmorden i Kherson?
Nu kommer nog en nyhet för dig. Bara för att man är ryss så betyder inte det att man vill bo i Ryssland. De var nog ändå helt ok med att bo i Ukraina innan Ryssland invaderade.
Så Ukrainarna som har flytt från alla annekterade områdena för Ryssland har tvångsrekryterat där. Vad säger du om dessa? Tror du inte de vill bo kvar med sina jobb och liv?
Det där är rysspropaganda rakt igen.
Förklara för mig var jakten i Kherson var någonstans??
https://en.wikipedia.org/wiki/Liberation_of_Kherson
Är det därför så många västföretag etablerade sig i Ryssland och fick dess ekonomi att blomstra?
Du ljuger ju igen. Följer endast Rysslands narrativ.
Vadå ge upp? Putin ger såklart inte upp sitt kleptomaniska rike han skapat. Är Ryssland ett bra land tycker du?
Ryssland är ingen supermakt.
Ryssland har blivit en lilleputtland sedan 90-talet. Men den ytan och en befolkningen så kunde de har blomstrat. Istället lever över hälften av befolkningen fortfarande i misär medan en rik klick i Moskva och St Petersburg roffar åt sig.
Ukraina har inte tid med folkmord nu, dom är i fullt krig.
Sen får vi se vad dom gör.
Du låter väldigt säker på din sak. Du garanterar alltså att Ryssland enkelt kan lämna de Ryskspråkiga delarna utan konsekvenser.
Jag säger inte hur det kommer bli. Du däremot är helt tvärsäker på att man inte blir ivägsläpad av några Ukrainska Högerextremister efter kriget .Jag skulle inte vara bergsäker på det.
Har du mycket släkt i UA/Ryssland, varit runt och rest osv för att göra sådana här hundraprocentiga gissningar om hur Ukraina kommer att behandla den Ryssvänliga befolkningen efter kriget?
Det är klart att Ukrainarna som flytt skulle vilja ha bott kvar VAR har jag sagt något annat? Det är en enormt jobbig situation för Ukraina, och även för Europa med flyktingarna. Att flytta på människor är svårt som jag skrev.
Sådant sker under katastrof former för det gör inte människor självmant.
Precis som du säger så har Ryssland potential som inte utnyttjas.
Därför vill man splittra Ryssland och bli av med Putin och hans lakejer så fort som möjligt. Det här är topp-prio på USA:s lista.
Där finns ingen i Sverige som stödjer Putin eller nuvarande form av Ryssland.
Vi är bara ett mindre gäng som tycker att det hela skulle göras på ett annat sätt. Istället för att riskera kärnvapenkrig, och i vanlig ordning ha Anglo-Saxarna roffa åt sig alla resurser i hela världen som de gjort sedan brittiska imperiet, och sedan belöna lydhundarna i EU med smulorna.