2023-03-03, 08:25
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
"Det kommer såklart omrubriceras til misshandel" skriver du. Har du något belägg för att det "såklart" kommer att bli så? I annat fall kanske du skulle ta ditt eget råd och hålla käften innan du beter dig som en självutnämnd jävla moderator och beordrar andra att hålla käften.

Vi kan ha en tävling om vem som kan säga håll käften flest gånger

Nej jag har inga belägg för det. Bara år av erfarenhet i hur rättsväsendet gång efter gång gör allt för att underlätta för den skyldige medan brottsoffret aldrig får upprättelse.

Och du..

Håll käften
Citera
2023-03-03, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banandemokrat
Reagerade på detta redan igår. På eftermiddagen fick man scrolla lååååångt ner för att få information om detta. FY FAN vilket jävla samhälle vi lever i där verkligheten mörkas! Man blir fullständigt äcklad

Men varför läser ni de blaskorna? DN och SVT körde detta som huvudnyhet redan på en gång.
Citera
2023-03-03, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nysoffan
Men varför läser ni de blaskorna? DN och SVT körde detta som huvudnyhet redan på en gång.

Läser alla medier. Men var hittar du ett spår av vad som hände igår på DN och Svd och SVT idag? Om man vill veta vad som hände eller få en uppföljning?
Citera
2023-03-03, 08:41
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas.karl1254
Mannen handlingar säger allt, ETT ROP PÅ HJÄLP!

Rop på hjälp eller inte, det finns ett liknande fall från Jönköpingstrakten, där en liten flicka som var på väg till skolan blev knivhuggen av galning, och avled.

Den dåren hade om jag minns rätt sökt hjälp hos psykiatrin åtskilliga gånger men nekats vård.

Hur det står sig i detta fallet återstår att se. Gärningen är så innerligt motbjudande och väcker så mycket avsky.

/ Leif
Citera
2023-03-03, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banandemokrat
Läser alla medier. Men var hittar du ett spår av vad som hände igår på DN och Svd och SVT idag? Om man vill veta vad som hände eller få en uppföljning?
I DN, en hel spalt på en sida, typ 20 cm lång.
Sidan 10, hela högra spalten. Ta på glasögonen..
Senast redigerad av Assar-Korv 2023-03-03 kl. 08:46.
Citera
2023-03-03, 08:50
Medlem
TheKhurgans avatar
Det är en islamist varenda jävla gång. Varenda gång.
Och nu är nyheten längst ner på alla nyhetssidor, om den ens finns med.
Polisen säger att det förmodligen inte rör sig om terrorbrott, trots att vittnen på platsen har hört GM skrika "allahu akbar".

Fyfan vad jag spyr på Sverige och vår hållning gentemot packet från MENA. Ut med dom!
Citera
2023-03-03, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Hur menar du att dte är början, det här har pågått i flera år, var har du vait?
Jo det vet jag ju men vad jag menar är att nu kommer det sannolikt att bli mycket värre än tidigare.
Citera
2023-03-03, 08:54
Medlem
Scrollande lite på Gp. Jodå en bit ner så finns ett reportage. Kommentarsfältet avstängt. Undrar inte varför.
Minns jag rätt om jag säger att 11 åriga Tjejen som blev påkörd och mördad av Akilov att hennes anhöriga fick 60 000:-? Isåfall kanske den här tösabiten får 15 000:-?
Vi behöver fler platser på psyket och i fängelser i det här landet.
Senast redigerad av Richenbacker 2023-03-03 kl. 08:59.
Citera
2023-03-03, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assar-Korv
Papperstidningen.

Jag tror de flesta inhämtar sina nyheter på nätet idag
Citera
2023-03-03, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justtalktrue
Cit: Misstänker att det här är bara början på en våg av vansinnesdåd utfört av män med utländsk bakgrund.

Synd om dig som är så misstänksam. Paranoid?
Jag bor i storstan och ser inga konstigheter varken bland svenskar eller muslimer.
Säpo är väldigt mycket oroad över situationen.
USA uppmanade sitt folk att hålla sig borta från Sverige pga risken för attentat.
Det finns en mycket kraftig hotbild mot Sverige just nu säger myndigheterna.
Det har kommit uppmaningar om att vara väldigt vaksam och om möjligt undvika stora folksamlingar.

Allt detta har skrivits dom senaste veckorna.
Citera
2023-03-03, 08:59
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Varför ska man det menar du? Förklara för en efterbliven.
Det kallas Common Sense
Citera
2023-03-03, 09:00
Medlem
DolfRacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Ja precis.

Hade gärningsmannen hetat Oskar Eriksson så hade vi idag sett löpsedlar om hans liv.
Vart han växt upp, vilka han umgåtts med och alla hans jobb och utbildningar.
Gamla arbetskamrater, grannar och skolkamrater hade intervjuats där dom fick berätta om hur förfärade dom varit och att ingen gjort något tidigare.

Kontentan hade varit att vi svenska män överlag är intoleranta, rasistiska och har nära till våld.

Nu var det ju offer från MENA. Det är synd om honom. Vem vet vad han har varit med om i sin uppväxt osv. Han måste få vård! Det här var olyckligt men nu pratar vi inte mer om det!

Det är så jävla vidrigt!

Du är så blind av hat att du inte inser vad du skriver.
Det är just att han är utlandsfödd som vi inte vet så mycket om honom. Det som vi vet har det redan skrivits om. Hans domar. Hans brott. Vad han hade för utbildning där han föddes och växte upp vet vi ju rimligtvis ingenting om. Än. Sånt tar tid. Enklare med en person som Theodor som är född och uppvuxen i Sverige. Om du vill bevisa din point att svenskar är intoleranta och rasistiska gjorde du precis det.

Kan vi fokusera på detta avskyvärda brott nu istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in