2023-03-02, 21:58
Medlem
Narutoshippchops avatar
Man får ont I hjärtat när man tänker på den drabbade familjen. Tänk vad många tårar det måste rinna just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justtalktrue
Så du kräver inte mer än så av rättsväsendet, "en mörkhyad man" ! Du känner inga män eller kvinnor som är mörkhyade väl?

Det finns en video på en arab med bakbundna händer och som bryter på riktigt knackig svenske, samtidigt som barnet ligger och kämpar för sitt liv 1 meter ifrån. Det räcker för mig.

Vad mer behöver du veta? Vill du veta vad han har varit med om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
För flickan spelar det ingen/liten roll just nu i alla fall. Men om vi vill minimera risken att det händer igen så spelar det det som kan sägas definiera en gärningsman stor roll.
Lek med tanken att vi inte hade tagit emot så många män, lågutbildade, psykiatriskt störda eller ideologiskt/kulturellt/politiskt/religiöst/extrema (inklusive klan- & hederskultur) från när och fjärran från låt oss säga 1980-talet och framåt. Tror du då att våldet och sexualbrottsligheten vi ser idag och sett sedan dess hade varit lägre, på samma nivå eller högre?

Och bland svenskar finns det inte lågutbildade psykon?
Citera
2023-03-02, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Hade jag sett någon hugga folk med kniv hade jag rusat dit och drämt en påk hårt som fan i skallen på idioten. Varför har folk inte saker de kan försvara sig med? Är man i farliga städer måste man ha något man kan drämna till med. En rejäl kedja eller Stenar i en strumpa funkar ju också. Men helst något man kan slå till hårt som fan med.

Går du ofta runt med påk, kedja och strumpor fyllda med sten?
Citera
2023-03-02, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brugfordi
Men åh vad det blev en stor klump i magen och hjärtat av att se det där. Hur de panikartat arbetar på barnet för att stoppa blödningen. Hur barnet i jeans ålar sig på marken, antagligen i ren chock.

Det är en dag i sorg för Göteborg. För hela Sverige.

Tänkte precis samma sak, benen som rör sig konstant antagligen av smärta med. Fyfan.
Citera
2023-03-02, 22:01
Medlem
Narutoshippchops avatar
Har inte sveriges regering yttrat sig om tragedin ännu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo65
Och bland svenskar finns det inte lågutbildade psykon?
Jo och det hade räckt gott och väl med dem. Vi hade inte behövt importera hela Afrikas och hela Arabvärldens psyksjuka analfabeter.
Citera
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo65
Slätar inte över ngt. Det jag menar är att man kan säga Allah Wekber utan att det betyder att man är terrorist och ska döda kristna för att Gud sagt det.

Not. Jag själv är ateist och tycker alla troende är dumma i huvudet.

Visst kan du säga allahu akbar utan vara terrorist men sätt det i kontext. Skriker du allahu akbar samtidigt som du hugger ner ett barn är det ett terrorbrott. vad är problemet?
Citera
2023-03-02, 22:02
Medlem
NamnlosBarns avatar
Milad salari är typisk persisk namn ,
De är oftast långt ifrån religösa eller ens muslimer , de brukar även stötta Sd så han är inte muslim
Citera
2023-03-02, 22:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Tror inte på den teorin alls.

Våldet har ju uppenbarligen varit riktat mot 9-åringen och hennes släkting är lindrigt skadad. Nä här är det nog ingen slump eller en misslyckad stöld som gör att en liten flicka är den som blir knivhuggen i magen.

Jag tror tyvärr att han lider av någon sjukdom eller möjligen knaprar på något godis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Milad salari är typisk persisk namn ,
De är oftast långt ifrån religösa eller ens muslimer , de brukar även stötta Sd så han är inte muslim

Nej alla Iranier är inte sekulära och högutbildade SD väljare.

Det finns många Islamister med därifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Vad pratar du om ska alla dömas vad en psykisk sjuk människa gjort?

Ska man döma svenskar efter alla svenska pedofiler som åker fast?

Det vore på sin plats att alla muslimer i Sverige fördömer att personen använder orden "Allahu akbar" i ett sånt här vansinnesdåd.

Ni muslimer som sitter tysta och inte fördömer är också medskyldiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in