2023-03-02, 19:29
Medlem
Jag fick höra på omvägar innan Lamotte skrev om "allahu akbar"..
Dock efter att ha forskat lite nu kring killen så tror jag inte det stämmer..
Sett ETT tecken på att han är muslim, när han skrev till en kvinnlig kusin i Iran "Glad 30:e Eid"..
Annars verkar det vara en kriminell pundare som troligtvis fått någon form av psykos.
Citera
2023-03-02, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markus.Stahlinder
Gjorde samma observation. Såg att expressen började pusha ned nyheten.
Samma hände med muslimen i Vetlanda som försökte döda sju stycken svenskar och den nioåriga flickan som förstördes av den importerade babben i somras. Glöm sedan inte alla andra brott som helt sopats under mattan och som bara visats som notiser, aldrig på huvudsidorna på msm.
Citera
2023-03-02, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Du vet själv att vi läser om några år.. "Vi trodde han hade rehabiliterats" när han hugger ner ännu ett offer.

Undrar hur dom känner sig som är ansvariga för att fanskapet kom ut i friheten igen, och kunde göra så här?...illamående hoppas jag!! Dom spelar rysk roulette med folk!
Citera
2023-03-02, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Måste ha med socioekonomiska faktorer att göra...
Jag får känslan av att han har ganska städad familj/släkt runt sig..
Det är mer hans umgänge som består av kriminella och pundare.
Citera
2023-03-02, 19:32
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
SKAMLIGT att landsförrädarna till tidningar och journalister redan försöker låta händelsen sjunka ned som nyhet när det är en självklar etta. Man har inte ens gått ut med vad han kan ha skrikit och hans motiv. Man vill direkt tvärtom förminska faktumet att han är invandrare och troligtvis muslim och att motivet sannolikt finns där. Men när man vill gapa om ideologi och terror så gör man det, men här gör man allt för att inte skriva så. Jämför med händelsen i Almedalen i somras för uppenbar skillnad i hantering.

Japp. Skattefinansierad eller skattesubventionerad media jobbar på för att förringa den importerade våldsbrottsligheten. Samnytt skriver:

Citat:
Det är en 36-årig man från Iran som ligger bakom torsdagens brutala knivdåd mot en flicka i centrala Göteborg. Det kan Samnytt berätta idag. Mannen är tidigare dömd för ett stort antal brott, bland annat flera våldsbrott.

Det är vid halv ett-tiden på torsdagen som en tioårig flicka blir knivskuren i magen i Brunnsparken i Göteborg.

Flickan är enligt uppgift till Samnytt från Nederländerna och är på besök i Sverige.

https://samnytt.se/exklusivt-36-arig-iranier-knivhogg-tioariga-flickan-i-goteborg/
Citera
2023-03-02, 19:33
Medlem
Anschlusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highpineal
Varför tror folk att flickan är holländsk?

Hollands största tidning:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/458616405/nederlands-meisje-9-neergestoken-in-goteborg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Undrar hur dom känner sig som är ansvariga för att fanskapet kom ut i friheten igen, och kunde göra så här?...illamående hoppas jag!! Dom spelar rysk roulette med folk!
Men det är samma med..
https://samnytt.se/skellefteamonstret-atalas-for-grov-valdtakt-och-mordforsok/

Han hade också gjort sjuka saker tidigare men PK folket gav han chans på chans till en liten flickas liv förstördes.
Citera
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Även om det vore sant, vem skulle göra vad åt saken menar du? Skyddad identitet innebär bara att uppgifterna inte får lämnas ut och man behöver vissa befogenheter inom en myndighet för att komma åt och ta del av uppgifterna. Privatpersoner får diskutera personen med hela namnet hur mycket de vill.

Med tanke på en annan aktuell person som ”förekommer” i en tråd här, har det så antar jag att det är samma princip här.

Jag ser gärna att man vet vilka alla potentiella mördare/mörderskor är.
Citera
Bannlyst
Anders Lindbergs krönika imorgon

”Maktgalenheten inom SD bakom vansinnesdådet i Göteborg”
Citera
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Blir väldigt intressant att höra motivet.

Långt straff + utvisning
Citera
2023-03-02, 19:34
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anschluss
Hollands största tidning:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/458616405/nederlands-meisje-9-neergestoken-in-goteborg

Fy fan vad pinsamt

När ska svensken få nog????
Citera
2023-03-02, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Blir väldigt intressant att höra motivet.

Långt straff + utvisning
Jag tror helt ärligt att det inte finns något motiv, slint i skallen.
Utvisning kan du glömma, han har bott här sedan barnsben.

Han har kostat och kommer kosta Svenskar MILJONER!!
Han har förstört en flickas liv, om hon ens lever.
Traumatiserat en helt familj, en hel släkt.

Ibland önskar man att vi hade dödstraff i Sverige kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in