2023-03-02, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTrouble
Reagerade på samma sak. Är det statsmedia som tystar ner händelsen för att inte skapa oro för massorna?

Både SR och SVT har det som huvudnyhet. Högst upp sedan 3 timmars tillbaks!

https://sverigesradio.se/
https://www.svt.se/
Citera
2023-03-02, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Curtis6
(FB) Man eldar i hyreshus och kastar brinnande vätska mot polisen - Ödeshög

Det bör vara denne man som är GM.
Nej, det är han som sköts vid polisstationen i Norrköping
Citera
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Motivet är nog beställning för att kopiera Lindköpingsmordet.

Vad är det för etnicitet på flickan?

Vad menar du med beställning?

Hennes etnicitet känner jag inte till i skrivande stund, men hon har beskrivits som vit.
Citera
Medlem
Hon måste ha gjort något mot honom, jag har svårt och tro att någon skulle göra något så fruktansvärt helt oprovocerat.
Citera
2023-03-02, 16:18
Medlem
Soterns avatar
Hur kan en sådan med ett så långt syndaregister få gå lös?
Citera
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dom sitter antagligen i krismöte för att bestämma sig för hur deras damage control skall utformas.
Man kommer fokusera på MC-miljön (om nu GM kan kopplas dit) för det kopplar Svensson ännu inte riktigt till musslorna. I andra hand fokuserar man på GMs psykiska tillstånd.

Är det ett terrordåd kommer det hur som helst upp till ytan tack vare våra nya mediekanaler, de gamla hade lagt locket på.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas.karl1254
Hon måste ha gjort något mot honom, jag har svårt och tro att någon skulle göra något så fruktansvärt helt oprovocerat.
Hon kallade honom sannolikt sandneger. Tror du inte det?
Citera
2023-03-02, 16:19
Medlem
Citat:

Ja helt klart måste denna 10 åring i sällskap med mormor och morfar ha gjort något som rättfärdigar några knivhugg.
Dumhuvud.
Citera
2023-03-02, 16:19
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Det är inte lätt att bedöma terrorbrott. Med tanke på volymen människor från diverse u-länder går det omkring en hel del folk med mer eller mindre psykiatriska tillstånd.

Jag tycker inte Allies akbar räcker som bevis för ett planerat terrordåd.

Det blir ett brott om du skanderar något innan du utför brottet. Samma sak som att göra en nazisthälsning innan man utför ett brott, det har en relation. Enda skillnaden i exempel ovan är att Sverige är under säkerhetsrisk för terrorbrott, fått hot samt varningar pga diverse nya händelser(Läs Paludan). Sverige är INTE i ett utökat terrorhotnivå pga nazister, utan snarare sedan jihadisterna gick in i Bataklan 2015 och alla pågående terrorbrott därefter som aldrig tagit slut och därför har säkerhetsläget varit oförändrad sedan dess.
Citera
2023-03-02, 16:20
Medlem
Citat:

Ja vad skulle en 10-åring kunnat gjort gör att ett så fruktansvärt helt oprovocerat dåd blir till ett förutsatt fruktansvärt provocerat dåd?
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Man kommer fokusera på MC-miljön (om nu GM kan kopplas dit) för det kopplar Svensson ännu inte riktigt till musslorna. I andra hand fokuserar man på GMs psykiska tillstånd.

Är det ett terrordåd kommer det hur som helst upp till ytan tack vare våra nya mediekanaler, de gamla hade lagt locket på.
Intressant nog så skapades den här tråden innan media hade hunnit reagera. Dessutom med bild på GM.
Det går inte att mörka sånt här längre. Flashback levererar.
Citera
Medlem
Drapåtrissors avatar
Enligt GP är han inte känd av polisen sedan tidigare. Vilken media ska man kunna lita på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in