2023-03-02, 16:00
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicc90
Vi får helt enkelt vänta med att Samnytt kommer ut med bild och sanningen. Visar det sig att det är ett terrordåd finns inget annat val än att terrorstämpla Islam som religion. Vad i helvete väntar väst på? Att det ska ske en ny terrorattack ?!?!

Enligt Expressen har mannen kopplingar till den kriminella mc-miljön i Göteborg. Låter inte så muslimskt tycker jag.
Citera
2023-03-02, 16:00
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicc90
Vi får helt enkelt vänta med att Samnytt kommer ut med bild och sanningen. Visar det sig att det är ett terrordåd finns inget annat val än att terrorstämpla Islam som religion. Vad i helvete väntar väst på? Att det ska ske en ny terrorattack ?!?!

Vi får nog något tydligare svar framåt kvällen när vittnen släpps från polisförhör och det här landat lite.

Förvånar mig inte om GM behöver tolkningshjälp för att analfabeten inte velat lära sig svenska eller leva civiliserat, man måste ifrågasätta personens vistelse i landet. Inte kan man ha respekt för en sådan hund som attackerar en 10-åring med kniv.
Citera
2023-03-02, 16:01
Medlem
Drapåtrissors avatar
Enligt vittnen ska han ha skanderat Allahu Akbar under dådet så garanterat ett terrorbrott! Men media drar väl det vanliga "förvirrad" och säkert bra på fotboll!
Citera
2023-03-02, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Förmodligen invandrar ungdomar Som fick ner GM. Något rasisterna inte kommer erkänna.

Men du vet ju inte ens själv vilka de var.
Citera
2023-03-02, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Att han eventuellt skrek Allahu Akbar gör det ju visserligen inte till ett terrordåd.

Nej bara till 99%.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Förmodligen invandrar ungdomar Som fick ner GM. Något rasisterna inte kommer erkänna.
Ungdomarna är givetvis hjältar, oavsett etnicitet.
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrannSamverkan2
Nej men kvällsblaskorna har det. Jag citerar expressen:

För att också citera min skånske vän: "dumstolen fick fel!!"

Tyvärr.

Se där! Då hade GP helt fel, när tidningen skrev, att han inte var tidigare känd av polisen.
Citera
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Enligt Expressen har mannen kopplingar till den kriminella mc-miljön i Göteborg. Låter inte så muslimskt tycker jag.
Dock många kriminella babbar med muslimska rötter där.
Citera
2023-03-02, 16:03
Medlem
maxatdunders avatar
https://www.expressen.se/nyheter/knivmannens-liv-vald-ran-och-hot/

Så sjukt, rättsväsendet har fallerat. Jag tror på riktigt det sitter korrupta "bryshor" i dessa poster och släpper brottslingar fria.

Citat:
Mannen som misstänks ha knivskurit en flicka i centrala Göteborg övermannades av vittnen och kunde gripas på plats.

Det finns enligt polisen ingen känd koppling mellan honom och flickan.

Expressens kartläggning visar att han så sent som i vintras dömdes för brott och slapp fängelse, då frivården tyckte sig se en ”påtaglig förbättring” i hans annars brokiga och kriminella liv.
Citera
Medlem
RalfFarleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milstolpan
Sonen är hundra på att GM bär en Chelsea t-shirt. Om nu det kan utröna något.

Ja med tanke på att Chelsea ligger 10a i tabellen så förstår jag ju kopplingen varför GM sticker ner ett barn. #ironisk#

Eller fick jag detta om bakfoten nu ?!
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrannSamverkan2
Nej bara till 99%.

Det tror jag inte.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Nån som har premium och kan citera lite utvalda stycken ur arikeln?

https://www.expressen.se/nyheter/knivmannens-liv-vald-ran-och-hot/

Har de kanske kunnat identifiera MGM som Turk/Makedoniern som nämndes här i tråden??????????
Det står ingenting i den korta artikeln som inte redan skrivits i tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in