Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Folkmord om Ryssland lämnar Krim? Vad tänker du om morden som Ryssland utfört sedan annekteringen av Krim. Är de godkända av dig?
https://www.politico.eu/article/murder-putin-draft-target-crimea-tatars/
https://adcmemorial.org/en/articles/the-discrimination-and-persecution-of-crimean-tatars-in-2014-2022/
Människor från Krim har tvingats in i Putins armé för att slåss mot Ukraina. Var det ok?
Om alla pro-ryssar tar sitt pick och pack och lämnar Krim så kommer det inte vara några kollaboratörer kvar. Det är väldigt enkelt.
Ingen hatade ryssar innan 2014. Jag och många av mina vänner var väl investerade i landet och hade god förhoppning för framtiden. Fan, jag har fortfarande aktier i ett företag i St Petersburg men de pengarna får jag väl aldrig se röken av.
Rysshatet kommer endast för att ryssar beter sig illa. Det finns inget annat skäl.
Nej jag tycker inte att något krig är "okej".
Men jag kommer inte kräva, ens av ett fiendeland att man frivilligt ska ge upp regioner till ett fientligt land där du vet att delar av befolkningen som stödjer ditt land kommer att bli collateral damage i form av mindre folkmord.
Runt 70 % av Krim är Ryssar, det är en jävla massa människor.
Det är inte så enkelt att flytta på människor.
Samma logik kunde användas i Serbien, varför flyttade inte bara alla Kosovo-Albaner till Albanien? Eller varför flyttar inte bara Kosovo-Serberna till Serbien?
Folk vill inte flytta på sig. De har sina hus hem, jobb och allt. Folk är fattiga, alla har det inte gött som över medleklass+ i skandinavien och bara kan flytta.
Ryssland skapar ett elände för miljoner av Ukrainare med sitt krig.
Men drar de sig tillbaka skapar de ett elände för miljoner av Ryss-Ukrainare och/eller Ryssvänliga Ukrainare som då kommer bli helt slaktade av Azov och liknande grupperingar som får fri jakt.
Som jag alltid sagt, dela upp U-landet och "call it a day".
Det här har ju förutspåtts länge att Ukrainas västvänlighet ev. skulle leda till inbördeskrig. Ukraina är ett sådant exempel på ett land som MÅSTE delas upp.
Sen tycker jag inte att Ryssland ska ha rätt till alla regioner som klassas som Ryska.
Bara de mest Ryss-koncentererade.
---------------------------------------------------------------------
Din mening om "Jag hatade inte Ryssar innan 2014" .
Well, planen i Washington har ju varit att begränsa Rysslands ekonomiska och militära inflytande sedan upplösningen av USSR.
Eller trodde du att Ryssland bara skulle ge upp?
Georgien och Ukraina är bara pusselbitar i spelet.
Sen skulle det förvisso kunna gynna Ryssland att "ge upp". D.v.s duka under för USA, ge frihet åt utbrytarrepubliker, bli ett mindre land med demokrati som går med i EU familjen.
Men det har aldrig inträffat att länder gett upp resurser och makt tidigare för att gynna en annan supermakt.