2023-03-02, 06:18
Medlem
JackSm1ths avatar
(FB) Knivdåd i Bagarmossen (2022-10-12)

Kan knivmordet ha något med detta att göra?
Om jag förstått saken rätt så flydde den knivade personen mot samma håll som gårdagskvällens mord?
Citera
2023-03-02, 06:38
Moderator
KomissarieBecks avatar
Jag kommer med en teori på ren spekulation utan någon som helst uppbackning av källa eller fakta!

Filmsnutten (AB) visar hur pikétstyrkan slår till mot en lägenhet där man verkar använda sig av chockgranater vid inbrytningen.
Inbillar mig att polis har stenkoll på var alla ”gängkriminella” eller de som befinner sig i kretsen runt omkring bor eller håller till. Så fort minsta lilla fjärt sker så öser polis på med allt som finns för att påvisa att man är på tårna.
Jag är inte alls säker på att adressen överhuvudtaget har och göra med knivmordet.
Däremot så är det en kartlagd person som man nu får anledning att släpa ner till stationen för att pumpa på så mycket information som det går.
Inte har väl Stockholms gängbus övergått till att kniva varandra?

Mordet kan säkert handla om en dispyt i tvättstugan eller liknande…..
Senast redigerad av KomissarieBeck 2023-03-02 kl. 06:57.
Citera
2023-03-02, 07:14
Medlem
Om det är den tvättstugan som flera fastigheter delar kan jag intyga att det är ”kaoz” där. Kulturberikarna förstår inte vad en tvätt tid är eller att man bara får använda vissa maskiner inte alla. Tror det är någon som sagt till på skarpen och därefter blivit dödad helt enligt lättkränkt hederskultur.
Citera
2023-03-02, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderortsicario121
Killen som har knivhuggit är 18 års åldern o dem storma keeys lägenhet efter

Fast det är inte något tillslag på Svartågatan 15. Utan tillslaget har varit på Lillåvägen. Men om du har info att han inte befinner sig på folkbokföringsadressen utan numer håller till där istället så får du gärna påvisa eller hänvisa till källor.

Bara dumt att säga att det är på 15 när så ej är fallet.

Jag tror att tillslaget på lillåvägen är en sk målsägande husrannsakan. Att alltså BO bor på adressen. Ska gå förbi senare idag och kolla om namn och liknande finns på blombuketter etc.
Citera
2023-03-02, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumanjii
Mycket poliser och en ambulanshelikopter som landat och nu verkar ha lyft igen.

I lokal facebookgrupp påstås att någon ska ha blivit misshandlad i tvättstugan. Nu hovrar polishelikopter.
BO hade inte gjort rent filtret i torktumlaren efter sig, därför blev han "halalad" enligt gammal muslimsk sed. Inget anmärkningsvärt.
Seså, cirkulera, finns inget att se här.
Citera
2023-03-02, 07:24
Medlem
Ska det bli som i England nu där det blir allt vanligare med knivbrott istället för skjutningar.
Citera
2023-03-02, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchvenneAbooo
Om det är den tvättstugan som flera fastigheter delar kan jag intyga att det är ”kaoz” där. Kulturberikarna förstår inte vad en tvätt tid är eller att man bara får använda vissa maskiner inte alla. Tror det är någon som sagt till på skarpen och därefter blivit dödad helt enligt lättkränkt hederskultur.

Många hänger där och säljer och röker. På somrarna förflyttar de sig till Brödkaveln ca 150 meter bort. Alltså parken som kallas Icaparken. Tror dock att tvättstugan är allmännyttan.
Har svårt att se en kille i 20-årsåldern säga till på skarpen för en tvättid. Det som jag hakar upp mig på är elscootern. Den får mig att tro att detta kanske inte direkt va planerat men helt klart har nån form av planerat möte för en affär eller dylikt.
Citera
2023-03-02, 07:28
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Ska det bli som i England nu där det blir allt vanligare med knivbrott istället för skjutningar.

Har kriminella slut på kulor kanske och fördelen är att det är tystare så dom hinner smita.

Ja bråk om tvättstugan kan det vara men sätter nog mitt odds på en uppgörelse inom det kriminella.
Citera
2023-03-02, 07:35
Medlem
Vem är bo
Citera
2023-03-02, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderortsicario121
De yosef keey som har knivhuggit killen
Nej, han stämmer inte in på signalement som vittnen har lämnat över till polis, tydligen någon svensk
Citera
2023-03-02, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudstadenn
Vaddå Einar-koppling? Einar var inte ens kriminell. Kan folk sluta måla upp einar som något. Låt han vila i frid

Han omgav sig med gängkriminella som har fortsatt gängkriga mot varandra. Eller hur.
Citera
2023-03-02, 08:41
Medlem
Byälvsvägen känd problemgata ända sedan Zigenarna & pundarna kom dit på 60- talet. Verkar emellerid som man övergått mer & mer till traditionelt vapenval på senare tid, Nu är det Kniv inte Kalachnikov som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in