2023-03-01, 23:46
Medlem
Bledsaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Ryssland har något vi inte har. De har en möjlighet att offra 10 miljoner människor eller mer och de bygger sin identitet såhär. Jag hoppas de misslyckas och skärper till sig men de har sin världsbild och kommer köra på oavsett vad ni ukrainarunkare tycker och tänker.

Den stora frågan är president Ping i Chingchong landet. De styr dockteatern och Putina bara en av flera dockor. Även ni ukrainarunkare är dockor!
Vilken grej! Bara att isolera landet så mycket det går.
Citera
2023-03-01, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Varför inte 20 miljoner?
Alltså helt ärligt, du lever i en fantasivärld.
Man har redan lågt barnafödande i Ryssland. Man har också en stor Brain drain.
Man har en stor del män som flytt landet på grund av kriget.
Allt det här spelar faktist en väldigt stor roll. Att tro att man har 10 miljoner människor att offra är en så dum tanke så det finns inte.
10 miljoner människor som inte arbetar, som inte skaffar barn, som inte spenderar pengar. Det spelar faktist en enormt stor roll tom i ett land som Ryssland.
Citera
2023-03-01, 23:50
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Enligt rybar så är de Israeliska

Sensationellt om den vore Israelisk. Men jag betvivlar det starkt med tanke på att Ryssland och Israel har en ”komplicerad” relation i Mellanöstern.

https://mf.b37mrtl.ru/files/2023.02/article/63fdee3b20302704c408c8f9.png
Citera
2023-03-01, 23:50
Medlem
Vill man följa striderna i Bahkmut så är den här kanalen bra:

https://www.youtube.com/watch?v=4tpvSA9DnD8

I dag blev hela Parice Lumumbagatan rysk och nu är den ena försörjningsvägen (den som går in vid Mig-planet) intagen och ryssarna befinner sig på en höjd bara några hundra meter från den andra. Märkligt faktiskt att ukraqinarna inte haft kraft för motoffebnsiv men den kanske kommer?

När ryssarna nått Donbassrepublikernas gränser tror jag de kommer utlysa ensidigt ekldupphör.och jag tror att den ukrainska armeledningen tror likadant - det är därför de låter sina soldater i Bakhmut dö.
Citera
2023-03-01, 23:51
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnIde
Man har redan lågt barnafödande i Ryssland. Man har också en stor Brain drain.
Man har en stor del män som flytt landet på grund av kriget.
Allt det här spelar faktist en väldigt stor roll. Att tro att man har 10 miljoner människor att offra är en så dum tanke så det finns inte.
10 miljoner människor som inte arbetar, som inte skaffar barn, som inte spenderar pengar. Det spelar faktist en enormt stor roll tom i ett land som Ryssland.

Sant såklart , ryssland är redan på pottkanten.

Jag väntar för övrigt fortfarande på nån ryssvänlig som kan debattera, men det finns tydligen inte, alla "
ryzzvänner" är nutcases.
Citera
2023-03-01, 23:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Ryssland har något vi inte har. De har en möjlighet att offra 10 miljoner människor eller mer och de bygger sin identitet såhär. Jag hoppas de misslyckas och skärper till sig men de har sin världsbild och kommer köra på oavsett vad ni ukrainarunkare tycker och tänker.

Den stora frågan är president Ping i Chingchong landet. De styr dockteatern och Putina bara en av flera dockor. Även ni ukrainarunkare är dockor!

Nej Ryska Federationen har inte råd med det, detta är inte Sovjet under Stalin. Det är en mycket svagare statsbildning. Det är som Sverige efter att vi förlorat Finland, Baltikum och bitar i norra Tyskland. Många i Sverige tyckte att vi var som förr och att vi skulle återerövra alla territorier. Men det var inte realistiskt. Så är det i RF idag. De vill vara som i fornstora dar men är det inte.

Och ja Kina är mycket mäktigare än Ryssland. De är inte i samma liga. Kina, USA, EU, kanske Indien är viktigare globalt. Ryssland är en ekonomisk, industriell och teknologisk dvärg. En råvaruexportör. Jämför dem med Nigeria, Indonesien eller Brasilien; inte med stormakter.
Citera
2023-03-02, 00:00
Medlem
Citat:

Jag väntar för övrigt fortfarande på nån ryssvänlig som kan debattera, men det finns tydligen inte, alla "
ryzzvänner" är nutcases.
Ja som Persson hade sagt "att tänka är inte deras starkaste sida"

10 miljoner är så off så det finns inte. Vad ska dom 10 miljonerna som kan offras ha för vapen?
Ska dom inte ha nått artilleri stöd? Ingen pansar? Transport? Airsupport?

För att inte tala om mat? Vatten?

Det finns liksom inte på kartan att dom ens kan logistiskt sätt offra 10 miljoner. Dom kan inte logistiskt sätt offra 1 miljon utan att det tar kanske ett par år.

Om man nu inte bara vill skicka obeväpnade o obildade till en ren o skär slakt. Vilket man i flera fall nästan gör idag endå...
Citera
2023-03-02, 00:02
Medlem
Citat:

ryzzvänner" är nutcases.

Bakmut fallit, 14k ugronazi krigsfangar. Juden i Kiev: Ni som gett upp ar forradare.
Citera
2023-03-02, 00:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Sverige har skickat någon sorts broar eller färjor till Ukraina. Kan vi se ett anfall över Dniepr i Kherson snart?
https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1631031282795683841

Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Vill man följa striderna i Bahkmut så är den här kanalen bra:
https://www.youtube.com/watch?v=4tpvSA9DnD8
I dag blev hela Parice Lumumbagatan rysk och nu är den ena försörjningsvägen (den som går in vid Mig-planet) intagen och ryssarna befinner sig på en höjd bara några hundra meter från den andra. Märkligt faktiskt att ukraqinarna inte haft kraft för motoffebnsiv men den kanske kommer?
När ryssarna nått Donbassrepublikernas gränser tror jag de kommer utlysa ensidigt ekldupphör.och jag tror att den ukrainska armeledningen tror likadant - det är därför de låter sina soldater i Bakhmut dö.

De har långt kvar att ta Donetsk. Siversk, Sloviansk, Kramatrosk, Lyman, Avdivka, och ett tiotal städer till.
Citera
2023-03-02, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Bakmut fallit, 14k ugronazi krigsfangar. Juden i Kiev: Ni som gett upp ar forradare.
O sen vaknade du? Du förstår att bakhmut inte ens har plats för 14 000 ukrainska soldater?
Det är liksom ingen mångmiljonstad vi snackar om här...
Tror fö inte att "juden i kiev" (ena stunden är det ugronazi nästa är dom judar) har kallat någon för förädare..
Du förstår att du bara dumförklarar dig själv va? Men vad förväntar man sig av ett proryskt mongo.
Citera
2023-03-02, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nu verkar ukrainarna snart tvingas lämna Bakhmut, men jag tycker ryssarna ändå misslyckats för de ville verkligen ta Bakhmut innan årsdagen av invasionen. Nu blir det antiklimax, bara en dyrköpt seger i mars, inte i februari. Lite som att börja sälja semlor i april. Man har liksom missat semmelpremiären.
https://www.youtube.com/watch?v=yjz7lfNtW1g

En artikel om hur många stridsvagnar Ryssland kan ha kvar. Men lite svår att hänga med i, lite spretig.
https://kyivindependent.com/national/how-many-tanks-does-russia-really-have

Ett par dagar spelar ingen roll. Problemet är att ukraina måste dra sig tillbaka och ryssland har momentum. Backmut är ju tydligen highground i området vilket ger ryssland en stark position i området. Resten av bebyggelsen i närområdet är inte alls lika lät att försvara, och det öppnar upp mer för ryssarna. Mer oroande är orden från finnska mannen som är i ukraina för att träna ukrainska trupper. Och att den ukrainska motoffensiven i backmut misslyckades helt.
Citera
2023-03-02, 00:08
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GMOLVQ/vill-se-ryska-generalen-dod-efter-fiaskot-lurades-i-bakhall

130st bepansrade fordon på ett ställe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in