2023-02-02, 20:11
Avslutad
Nu undrar jag återigen om det är möjligt att söka efter en viss sak och utelämna irrelevanta trådträffar? Om ett ämne har säg 2700 träffar på flashback och 2000 av dem är irrelevanta för mig, så tycker jag det är väldigt jobbigt att scrolla igenom flera sidor. Jaja, skit samma då.
Citera
2023-02-03, 01:32
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Nu undrar jag återigen om det är möjligt att söka efter en viss sak och utelämna irrelevanta trådträffar? Om ett ämne har säg 2700 träffar på flashback och 2000 av dem är irrelevanta för mig, så tycker jag det är väldigt jobbigt att scrolla igenom flera sidor. Jaja, skit samma då.
Detta gäller ännu officiellt (men borde uppdaterats i god tid innan Lena Philipssons förra släpp):
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
[…]

NOT eller -

T.ex. 'ord1 -ord2' eller 'ord1 NOT ord2' söker efter inlägg som innehåller ordet ord1 men inte ord2.

[…]

Blandning

Det är möjligt att blanda olika söktyper.

Ett enkelt exempel:

'"förnamn efternamn"~2 -musiker' söker efter inlägg som innehåller förnamn och efternamn med max ett ord emellan, men får inte innehålla ordet musiker.

Ett mer avancerat exempel:

'(ord1 | ord2) ("ord3 ord4" | "ord5 ord6") -ord7' söker efter inlägg som innehåller antingen ord1 eller ord2 och antingen ord3 och ord4 eller ord5 och ord6 efter varandra, och inlägget får inte innehålla ord7.

[…]
Önskningen att kunna begränsa sökning till egna prenumerationer postas lämpligen i (FB) Forumförslag.
Citera
2023-02-04, 10:19
Medlem
jesussugers avatar
Jag har en gammal användare här på flashback som jag har glömt lösenordet till ( minns ej vilken e-mail jag använde ) kan jag på nått vis få lösen till den användaren?
Citera
2023-02-04, 18:17
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Jag har en gammal användare här på flashback som jag har glömt lösenordet till ( minns ej vilken e-mail jag använde ) kan jag på nått vis få lösen till den användaren?

Eeehhh... ja du kan ju bara försöka komma ihåg lösenordet eller emailkontot. Något annat går inte.
Du tror väl inte att admins skulle ge ut något sådant utan absolut bevis på att det är ditt konto? Vilket du inte kan.
Dessutom vet inte ens admins vad du har för lösenord eller email som är kopplat till kontot, allt är hashat i databasen.

TLDR; Nej, det går inte.
Citera
2023-02-16, 15:21
Medlem
Harpys avatar
Kommer ni återuppliva programmet med krönikörer? De var alltid min favorit förr.
Citera
2023-02-19, 09:01
Medlem
LarsVonDusseldorfs avatar
Har ett nick ifrån 2010 men har tappat bort lösenordet (knutet till mail som ej är aktiv längre) därav att jag inte kan återställa det. Finns det någon möjlighet för mig att styra om till annan mail eller på annat sätt komma åt mitt nick?
Citera
2023-02-19, 09:10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsVonDusseldorf
Har ett nick ifrån 2010 men har tappat bort lösenordet (knutet till mail som ej är aktiv längre) därav att jag inte kan återställa det. Finns det någon möjlighet för mig att styra om till annan mail eller på annat sätt komma åt mitt nick?

Läs andra inlägget upp över ditt.
Citera
2023-02-20, 06:01
Medlem
Om jag via rapporteringsfunktionen kopplar ihop två konton, varav det ena är avstängt, och det andra brukas för att kringgå nämnd avstängning, får jag då problem med 1.06?
Citera
2023-02-20, 06:07
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BUMMERJACK
Om jag via rapporteringsfunktionen kopplar ihop två konton, varav det ena är avstängt, och det andra brukas för att kringgå nämnd avstängning, får jag då problem med 1.06?
1.06 gäller främst inlägg och pm till andra medlemmar, 1.06 gäller inte rp och pm till moderatorer så det är helt ok att använda rapporteringsfunktionen,.
Citera
2023-02-27, 12:29
Avslutad
Vart ska jag klaga på att en har tråd blivit låst?
Citera
2023-02-27, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittballenigruset
Vart ska jag klaga på att en har tråd blivit låst?
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Citera
2023-03-01, 18:17
Avstängd
psychicsailors avatar
Jag skulle kolla upp hur man startar trådar i Flashback, och misslyckades med att hitta regler för detta, förutom varningsregeln:

"Var noga med att posta ditt inlägg i rätt underforum. Ditt inlägg ska ha anknytning till det ämne som forumet avser. Starta inte en ny tråd ifall det redan finns en lämplig tråd. En trådstart måste vara begriplig i sig själv och inte tvinga läsaren att hämta information från externa källor." (https://www.flashback.org/regler)

Kan det stämma att det inte finns fler regler? Jag missar något, va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in