2023-03-01, 14:08
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Jo men va bra! Kämpa på med dina fredstrevare. Ingen som hindrar dig. Du vet var ryska ambassaden ligger?
För du har inga andra känningar?

Just nu ser jag att ryss-lands filosofi är att ta så mycket land av Ukraina som möjligt.
Men kämpa på med din filosofi.

Vi stödjer under tiden Ukraina.

Vilka motsättningar finns i att stötta ukrainska försvaret i rådande läge men att hoppas på konstruktiva fredsförhandlingar kan komma på agendan. För fortsätter kriget tyder det mesta på att det är en lång lång konflikt vi kan ha framför oss.
Citera
2023-03-01, 14:11
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Tänk att det på fullt allvar finns människor som tror att Ukraina kommer gå på en våroffensiv snart...

Åh.., om du skulle checka antalet UFO`n i tråden som sagt i 6 månader :

-Bakmut faller, det är säkert och det sker nu..
Senast redigerad av Snapcount 2023-03-01 kl. 14:14.
Citera
2023-03-01, 14:12
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Som statsmedborgare.
Inflation, energiomställning, militärt bistånd, civilt bistånd, flyktinghjälp, fallande börs.
Du tror inte att det handlar om resurshantering bara?

Att Somalia får mindre pengar och Ukraina mer?

Eller drabbar det dig ekonomiskt direkt menar du?
Citera
2023-03-01, 14:15
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Jo vi har läst exakt detta inlägg femtioelva gånger i tråden tidigare....
Vi poppar lite popcorn och inväntar frustrerade inlägg som dumförklarar, samt natokramare-kletar alla som påpekar slagsidan österut....

Säkert, precis som det lätt blir upprepningar av er som tycker exakt likadant om varje detalj i sakfrågan och varje gång inbillar er att alla som kan ha flera tankar i luften samtidigt eller ens avviker det minsta från de vedertagna åsikterna här i tråden är "rysstroll" ordinerade av Kreml. Tröttnar ni inte själva på att endast ha ett argument i huvudet, vilket är anklagelser om "slagsidan österut"...

Du kan enkelt jämföra vad jag skrivit med de som på riktigt försvarar Ryssland i tråden, så ser du nog skillnaden. Jag stödjer inte alls Rysslands invasion, och med det bestämda yttrandet lämnar jag den här tråden.
Citera
2023-03-01, 14:16
Medlem
attogs avatar
Citat:
Vi har nog redan på individnivå passerat 100,000 kr per person. Jag är rikare än genomsnittet, så jag har förlorat mer än genomsnittet. Tack för erbjudandet, jag tror inte på dig.

Är det ditt ansvar? Vad är din relation till Ukraina?

Sliding doors
Du har minst 40 val. Alternativ.
Perspektivet är 40 år.
1. Ukraina ger sig och får ingen tillväxt utveckling. ryss-land lägger inga pengar på att bygga upp förstörda hus m.m. Politiskt så är alla uttalande mot Putin belagda med fängelse.
2-22 varianter av alla möjliga scenarier, Sliding doors.
23. Ukraina ingår i EU och Nato. Får stöd och utveckla en bra demokrati. Utvecklar sin natur resurser och bli ledande leverantör av jordartsmineraler.
24-40 ytterligare varianter av sliding doors.

Hur kan du, här och nu, avgöra vilket pris som är för högt? Du gör bokslut åt andra, varje månad?

Men du VET, redan här och nu, att vi ska inte stödja Ukraina.
Om din oro över liv, vore reell, skulle du stå utan för ryska ambassaden och demonstrera.
Ta med dig Proletären och släng på gräsmattan!
Citera
2023-03-01, 14:16
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ingen kunde veta att Ukraina skulle vara så korkade och slösa så månfa soldater och vapen på en hopplös situation.
Hur vet du vad som händer i Bakhmut?
Citera
2023-03-01, 14:17
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Vilka motsättningar finns i att stötta ukrainska försvaret i rådande läge men att hoppas på konstruktiva fredsförhandlingar kan komma på agendan. För fortsätter kriget tyder det mesta på att det är en lång lång konflikt vi kan ha framför oss.

Det är ju det jag säger. Vi stöttar Ukraina!
Citera
2023-03-01, 14:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ingen kunde veta att Ukraina skulle vara så korkade och slösa så månfa soldater och vapen på en hopplös situation.

"Hopplös".., nä det är det inte. Pressen är till 100 % på Putin att leverera.., och fast är man i Ukraina.., man är fast..
Citera
2023-03-01, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Enligt propagandan i Västmedia. Hur skulle de annars kunna motivera en misslyckad strategi?
Sminka grisen kallas det.
Ukraina har sagt att de inte tänker publicera de korrekta siffrorna för de egna förlusterna förrän kriget är över.
Men självklart är det en hel del causalties på båda sidor - det handlar om ett krig a la WW1.

Som sagt, ryssarna förlorar fler. Hade det varit tvärtom hade Ukraina omgrupperat. Ryssarna har försökt ta staden sedan i somras. Detta är ett faktum. Att de inte lyckats tyder på att Ukraina försvarar sig från en taktiskt sett bra position. I annat fall hade staden fallit för många månader sedan och Ukraina omgrupperat.

Att även Ukraina förlorar soldater är irrelevant i sammanhanget. Men det fattar du nog inte.
Citera
2023-03-01, 14:27
Medlem
Det börjar gnissla i den ryska armen nu, kanske det är de ryska soldaterna som kan få slut på kriget,dvs de börjar protestera.

google translate
Irkutsk mobiliserade igen vände sig till Putin för hjälp. Fast inte riktigt igen . Mobilerna från det tidigare videomeddelandet har redan förstörts . På den nya videon - en annan "freshman", som fyller på den döende personalen på enheten för sjätte gången.

Mobiks klagar över att de under dagen olagligt formades till en attackbrigad och utan förberedelser kastades de till frontlinjen "för slakt", eftersom kommandot "inte känner till situationen . "

Vilken naivitet . Tror de att försvarsdepartementet inte känner till läget? Tydligen antog därför ministeriet taktiken att ta fienden efter kvantitet.otränat kanonmat , eftersom det inte längre finns en reguljär armé .
Citera
2023-03-01, 14:34
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Man löser det så klart genom "resurshantering" men det är en merkostnad. Vi skulle ju ha föredragit att ge pengar till X istället. På samma sätt så "resurshanterar" man ju även det som drabbar oss direkt, exempelvis själva elräkningen (toppen på isberget) där vi naturligtvis konsumerar lite mindre nån annanstans. Men det är ju ändå en kostnad.
Vadå hellre ville ge pengar till X?

Jag, tillsammans med 97% av alla svenskar ger gladeligen mer pengar till Ukraina i dagsläget.

Men se det då som att de pengarna kommer från oss 97%. De andra pengarna som du står för kan du fortsätta ge till ett land som vi övriga inte vill ge pengar till.

Känns det bättre då?
Citera
2023-03-01, 14:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vi har nog redan på individnivå passerat 100,000 kr per person. Jag är rikare än genomsnittet, så jag har förlorat mer än genomsnittet. Tack för erbjudandet, jag tror inte på dig.

Är det ditt ansvar? Vad är din relation till Ukraina?

Är det här vi hamnar? Nu har det kokat ner till att du som påstådd höginkomsttagare betalat 'mer än 100 000kr' för att vi bistår Ukriana i sitt försvar mot Ryssland. Du tycker det är för mycket så nu lämnar vi Ukrainarna i sticket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in