Citat:
Ursprungligen postat av
HerrOsocial
Så du frågar efter 10k mer än facken tycker såna jobb är värda. Unionen tycker all IT support ska jobba för ~24k i månaden.
Inte konstigt du inte hittar något.
Acceptera 24k i månaden, få erfarenheten och bli jagad för jobben som ger 35k+ nästa år.
Verkligheten inom IT jobben är också att det är hundratals eller t.om tusentals som söker samma tjänst. Gäller att sticka ut.
Bor du själv i en hyrd villa eller?
Min elräkning i lägenheten är på 50-100kr i månaden...
Nej. Jag frågar efter den lön facken säger är minimum för nån i min ålder, med min yrkeserfarenhet, med min bakgrund och min utbildning, dvs 35k.
Unionen är ett av facken som uppgett denna siffra och jag har talat med båda faken minst tre gånger vardera för att trippelkolla och säkerställa att uppgifterna är korrekta.
Som jag OCKSÅ har nämnt flera gånger i tråden, så har arbetsgivare jag varit på intervju hos eller som ringt mig och velat ha mig på intervju, SJÄLVA tagit upp lönen utan att jag sagt något, och nämnt liknande siffror som facken sagt, dvs allt från 35k, upp till 40k.
Förra veckan var det en rekryterare som hörde sv sig och undrade om jag var kntresserad av en tjänst. Lönen var mellan 38-40k, sa personen. Jag sa aldrig något.
Dock så var det i vanlig ordning nån annan mupp med längre erfarenhet som fick det.
24k skulle jag aldrig ta, särskilt inte med tanke på att min senaste it-tjänst var 30k innan skatt.