2023-02-27, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Var det inte hon som sprang runt med vapen fast hon inte var polis? Det är väl om något fog för uppsägning.

Hon är jurist o polischef o har genomgått 120 tim vapenutbildning o fått vapentillstånd av polismyndigheten

Jag är mer rädd för vanliga polisdårar med skjutvapen än för Linda
Citera
2023-02-27, 14:15
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vi får ju hoppas det. Just nu har hon fått ett nytt uppdrag inom polisen 😟
Det har jag missat. Vad är det för ny tjänst/uppdrag som Linda Staaf fått?
Citera
2023-02-27, 14:17
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Hon är jurist o polischef o har genomgått 120 tim vapenutbildning o fått vapentillstånd av polismyndigheten

Jag är mer rädd för vanliga polisdårar med skjutvapen än för Linda
Det är bra att du skriver det. Problemet verkar inte ha med henne att göra, utan det att Löfving borde ha delegerat besluten till någon annan.

Lönenivån har setts som rimlig, och hon tycks ha skött sin tjänst på ett bra sätt.

Den här ”privatutredningen” initierad av RPC Thornberg stinker mer än Ebbe Carlssond rumpa gjorde.
Citera
2023-02-27, 14:19
Medlem
Shit vad jag hatar kvällspressen. Bara drev och oseriösa artiklar utan fakta. Nu har dom orsakat ännu en framstående medborgares död, och dom fortsätter att veva. GW verkar vara en riktig idiot, han får väl betalt per ord för att säga något korkat.
Citera
2023-02-27, 14:22
Avslutad
Utredningen såg väldigt välkomnad ut.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/rikspolischefen-tillsatter-sarskild-utredare
Citera
2023-02-27, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det har jag missat. Vad är det för ny tjänst/uppdrag som Linda Staaf fått?

Hon ska göra en översyn av Polismyndighetens internationella polissamarbete.
Citera
2023-02-27, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
Shit vad jag hatar kvällspressen. Bara drev och oseriösa artiklar utan fakta. Nu har dom orsakat ännu en framstående medborgares död, och dom fortsätter att veva. GW verkar vara en riktig idiot, han får väl betalt per ord för att säga något korkat.
Utan fakta? Det finns, eller fanns tills man gömde undan den, till och med en offentlig rapport om soppan. Den där framstående medborgaren bidrog i högsta grad till att det blev så här.
Citera
2023-02-27, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Det är bra att du skriver det. Problemet verkar inte ha med henne att göra, utan det att Löfving borde ha delegerat besluten till någon annan.

Lönenivån har setts som rimlig, och hon tycks ha skött sin tjänst på ett bra sätt.

Den här ”privatutredningen” initierad av RPC Thornberg stinker mer än Ebbe Carlssond rumpa gjorde.

Kan man vara i godare tro än när man kan stödja allt med beslut från Rikspolisstyrelsen?

Brasklapp - det kunde faktiskt Haijby också - han fick pengar av staten/polisen genom Rikskriminalchef
Alvar Zetterqvist 650 kr mån - men när kungen dog dömdes Haijby för utpressning för just dessa pengar
Citera
2023-02-27, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Utredningen såg väldigt välkomnad ut.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/rikspolischefen-tillsatter-sarskild-utredare

”Ofta fel person på fel plats” när de rätta personerna med rätt erfarenhet o utbildning platsade inte in i den nya organisationen..

Samtidigt är allmänhetens förtroende för polisen viktigare än någonsin - men HUR ska man kunna känna förtroende för dem efter den här soppan? 🤔
Citera
2023-02-27, 14:35
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon ska göra en översyn av Polismyndighetens internationella polissamarbete.
Tack! Det låter som ett riktigt hittepåuppdrag i paritet med att sortera gem. Men nåt ska väl Linda göra för pengarna.
Citera
2023-02-27, 14:57
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
sällan en enda orsak till att en person väljer att ta sig av daga. Utredningen som offentliggjordes är grotesk hur man än ser på Löfvings skuld. Om du slukas av depression behövs inte mycket för att du får en snedvriden syn på din situation och du tar ditt liv i en psykosliknande situation. Utifrån det som framkommit är det dock svårt att inte tycka han var en psykiskt svag person.
Du har en poäng där, jag antog att självmordet var ett rationellt fattat beslut. Men det kan förstås vara irrationellt. Jag antog att en hög polischef var rationell i sin peron men varför det?
Jag tar till mig synpunkten
Citera
2023-02-27, 15:15
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Japp nu är han helt plötsligt mot det här. Han satt ju bara dagarna innan självmordet och snackade skit om Löfving och sa att det borde vara sparken. Sedan idag är det tvärtom. Utredning var fel, sparken var fel osv.

Den där gubben borde gått i pension för länge sedan.

GW verkar ju helt slut i kolan numera. Byter åsikt kors å tvärs. Fattar inte att man hyr in honom för att uttala sig.

Se bara på Vetlanda-falleet där han bjöd in förundersöknings-ledaren för att mjölka info med gåslever och fina viner. Högst tvivelaktigt.

Nä, GW har blivit en pinsam kappvändare, en mediahora. Han profiterar på Löfvings bortgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in