2023-02-27, 13:50
Medlem
Starbacks avatar
Dags för skratt. Rubrik i Aftonbladet i dag i fetstil: Så kan Ryssland och Nato hamna i krig
För Helvete. De ligger ju redan i krig. I Ukraina.

Vem är det man ljuger för? Ljuger man för sig själv?
Citera
2023-02-27, 13:50
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Ryssland har inga allierade som ovillkorligt stödjer Rysslands agerande i Ukraina, jämfört med länder som nästintill ovillkorligt stödjer Ukraina.

Inte ens Rysslands ”närmsta allierade” Kina stödjer Rysslands övertagande utav ukrainska områden. Det enda landet som nästintill har valt att stödja Ryssland är Syrien- vilket det finns naturliga anledningar till.

Jag tror många av er missförstod lite här. Jag tror de flesta i tråden är ytterst eniga om att Rysslands anfall är ett vidrigt övergrepp på staten Ukraina. Det som dock skall tilläggas är det faktum att en stor del av världen utanför Nato/väst ser kriget som en konflikt mellan usa och Ryssland på Ukrainas mark. Det har lyfts av många medier och bla av experter i SVT så att säga att delar av världen har den synen är inte att ta ställning utan att konstatera.
Citera
2023-02-27, 13:52
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror att vid första attacken med taktiska kärnvapen kan man hitta områden med många trupper i ett litet område men sedan kommer man sprida ut trupperna ännu mer. Städer och sådant kan man ju utrota. Kanske är de faktiskt effektivare mot en försvarande trupp? Man skulle ju enkelt kunna utplåna Bakhmut och alla som är där och försvarar? Mot en offensiv behöver man nog skicka många kärnvapen.

Det som är lite "läskigt" är att de gör ju mest nytta i tidig fas i ett angrepp. Om en styrka helt har brutit genom och överhuvudtaget inte är "contained", som t ex i den lyckade Kharkov-offensiven som Ukraina genomförde, så är kärnvapen nog av begränsad nytta - speciellt i ett område som inte är styrt av geografiska barriärer. Så antingen använder man dem vid en ackumulering eller precis i starten av ett angrepp, eller så struntar man i det. Så tänker jag i alla fall. Vi vet ju inte exakt vilken doktrin de har.

Jag tror också de är bäst mot försvarande trupp - förutom att då ska anfallaren därefter rycka fram genom kontaminerad terräng.
Citera
2023-02-27, 13:56
Medlem
Jag får följa detta mer ikväll eller eftermiddag hinner inte nu. Men vem har ritat penisen utanför Bakhmut?

Kan man snörpa åt det hårdare så kan Wagner-bögar vidkännas svåra och smärtsamma förluster.

Det verkar som om Ukraina håller Bakhmut några veckor till och tiden kan rinna ut för fascistbögarna.
Citera
2023-02-27, 13:56
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Dags för skratt. Rubrik i Aftonbladet i dag i fetstil: Så kan Ryssland och Nato hamna i krig

Om jag förtydligar med storskaligt krig. Blir det lättare med förståelsen då?

Ska vi också vara petig så är inte Nato i mer krig med Ryssland än vad Ukraina är med Belarus och Iran.

Fan, man behöver inte ens vara vuxen för att förstå vad de menar.
Citera
2023-02-27, 13:58
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:

Nej Nato är inte med i kriget, lika lite som Sverige krigade mot Ryssland under vinterkriget eller Ryssland mot USA under Vietnamkriget.
Senast redigerad av Jeff.Beck 2023-02-27 kl. 14:04.
Citera
2023-02-27, 13:58
Medlem
Citat:

Nja tor nog mer att du förtränger sanningen. än har ju Nato eller USA ingen trupp i Ukraina med det vimlar av ryska varelser i landet. Däremot supportar vi i väst givetvis Ukraina med vad vad vi kan och vad dom efterfrågar i militärt stöd. Att som den ryske diktatorn starta krig mot ett fredligt grannland får ju inte löna sig.
Citera
2023-02-27, 13:59
Medlem
Jeff.Becks avatar
https://twitter.com/wartranslated/status/1630175329422655489?t=MFitTySlLoG9RsCr4rhXFg&s=19

Girikin lika kritisk som vanligt, brist på mycket och inga framsteg. Hur trovärdig är han? Varför får han leva och var håller han till?
Citera
2023-02-27, 13:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Är de? Var är de amerikanska trupperna? De från Kanada, Danmark och Spanien?
Citera
2023-02-27, 14:06
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Nej Nato är inte med i kriget, lika lite som Sverige krigade mot Ryssland under vinterkriget eller Ryssland mot USA under Vietnamkriget.

https://www.youtube.com/watch?v=Oq6xqJSbZTo

"We are fighting a war against Russia".
Senast redigerad av psychicsailor 2023-02-27 kl. 14:11.
Citera
2023-02-27, 14:08
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Finns det inga konkreta fakta så är det en konspirationsteori.
Nu finns det gott om fakta. Fast det är självklart inte aftonbladet som levererar dig dessa
Sluta med floskler nu.

Visa mig dessa konkreta fakta då!

Jag vill ha fakta angående att ryssar mördas i Donbass i stor utsträckning som du påstår.

Hunter Biden ger jag blanka fan i.
Citera
2023-02-27, 14:10
Medlem
EnCartes avatar
Citat:

Det handlar om läsförståelse och ordens betydelse. Vet man inte det, blir det förstås svårt att förstå vad som skrivs i svensk press. Kanske där problemet sitter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in