Citat:
Ursprungligen postat av
Malvaktsfantomen
Mycket möjligt, men även CP har enligt påstådda källor sagt att polisen får leta i Östersjön om dom vill finna mordvapnet.
Jag lägger ingen egentlig värdering i sanningshalten i det påståendet, men alla motdägelser som framkommit genom åren gör att det är svårt att helt avfärda CP som GM. Det är ju trots allt inte uteslutet att han befsnn sig vid mordplatsen minutrarna kring mordet och Lisbeth var ju helt övertygad om att hon såg honom där ända in i döden. Killen som körde den svarta chevan är ju också dödsäker på att han såg CP på mordplatsen, men man kan ju förstås ifrågasätta bådas vitnnesmål.
Det är motsägelsefullt, men han fälldes i en instans en gång i tiden, vilket jag görstår inte rnbart handlade om Lusbeth Palmes utpekande. På SE hade dom knappt indicier, ändå blir han postumt utpekad. Jättemärkliga svängningar.
Jag litar nog mest på han taxichauffören i dokumentären, för han satt ett tag och spanade på GM medans han väntade på några polare, och han sa med säkerhet att GM var ingen pundare eller liknande, han var där på den platsen med ett mål i sikte, dom andra som var vittne till mordet, kunde inte studera GM på samma sätt, utan uppfattade bara skotten och såg ryggen på en som sprang iväg. Att Crille var på brottsplatsen var inget konstigt, han var där varje dag, för att vänta på Cedergren för att vara först i "kön" för att köpa droger, denna gången blev de fel plats vid fel tidpunkt. Sen att han inte ville hjälpa Lisbeth när dom fick ögonkontakt kan man förstå, polisen hade tagit honom direkt