2023-02-26, 16:35
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
GW sa, att Mats Löfving efter att ha hört presskonferensen gick hem och tog självmord, de var han hundra på, programledaren sa då, att så kan du inte säga efter att förundersökningen inte är klar än, men jag är helt hundra på att så är fallet säger då GW, jag kan förstå att TV4 har klippt bort detta nu efter att ha sett tråden.
När programledaren, efter att GW sagt nåt om ML's självmord, sa nåt om "att vi inte vet vad som orsakat hans död" svarade han lite kul: "Du tror att han dött av en häftig hostattack? Det tror inte jag."
Citera
2023-02-26, 16:36
Medlem
Puss.in.bootss avatar
Jag såg det och tänkte direkt att det nog inte kommer att få ligga på tv4 play.

Jag reagerade uppfattade att en stor del av GWs kritik mot rikspolischefen var att han själv hade bestämt vem som skulle göra utredningen. Och att han valde samma utredare som i nåt annat smaskigt fall (glömt vilket) där utfallet också var att Thornberg var oskyldig.

Sen var det även mycket kritik mot rikspolischefens agerande som arbetsgivare
Citera
2023-02-26, 16:36
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
När programledaren, efter att GW sagt nåt om ML's självmord, sa nåt om "att vi inte vet vad som orsakat hans död" svarade han lite kul: "Du tror att han dött av en häftig hostattack? Det tror inte jag."

Ja de var något sånt, jag såg hela intevjun idag.
Citera
2023-02-26, 16:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja om även programledaren ger kritik, om det stämmer det som står här i tråden är det en form av ställningstagande, men som sagt inte sett programmet för att kunna verifiera det.

Jag såg hela inslaget med GW och kritik gav hon väl inte, men hon lät väl GW prata på rätt obehindrat, men han är väl där för att säga sitt så jag förstår inte problemet.
Citera
2023-02-26, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Jag kan se hela samtalet med Leif GW Perssons kritik. Har Telias digital-tv och kan gå tillbaka till förmiddagens sändning av Nyhetsmorgon och titta igen. Efter ca 3 timmar och 20 minuter börjar inslaget.

Hade jag haft möjlighet att spela in det hade jag gjort det. Men det kanske finns någon annan som har Telias iptv och kan bevara dett åt eftervärlden?
Spela in det med mobilen om det inte går med datorn. Kör det på datorn och filma skärmen om så behövs. Det måste sparas om TV4 valt att censurera det i efterhand.
Citera
2023-02-26, 16:40
Medlem
Puss.in.bootss avatar
Jag eåkade se det av en slump och tänkte direkt att det nog inte kommer att få ligga på tv4 play...

Jag uppfattade att en stor del av GWs kritik mot rikspolischefen var att Thornberg själv hade bestämt vem som skulle göra utredningen. Och att han valde ut samma utredare som i nåt annat smaskigt fall (glömt vilket) där utfallet också blev att Thornberg var oskyldig.

Sen var det även mycket kritik mot rikspolischefens agerande som arbetsgivare. Själva polisutredningen i ärendet är ju långt ifrån klart, så Thornberg borde hänvisa till åklagaren. Nåt sånt.
Citera
2023-02-26, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jag såg hela inslaget med GW och kritik gav hon väl inte, men hon lät väl GW prata på rätt obehindrat, men han är väl där för att säga sitt så jag förstår inte problemet.

Ok tack vem var programledaren?
Får hoppas de lägger upp det i sin helhet hade gärna tittat på det.
Citera
2023-02-26, 16:46
Avslutad
Citat:

Jenny Alversjö
Citera
2023-02-26, 16:46
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Citat:

Jenny Alversjö var programledaren idag.
Citera
2023-02-26, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trulf
Uppmärksammande att Leif GW Persson gick mycket hårt åt rikspolischefen, utredaren och justitieministern i sitt återkommande inslag i Nyhetsmorgon i morse. GW fick tala fritt i cirka femton minuter. Även programledaren gick hårt åt rikspolischefen efter Mats Löfvings bortgång.

När jag går in på TV4 för att se hela inslaget, är det nedklippt till 3 minuter och 16 sekunder.
Det är långt ifrån hela inslaget, utan TV4 har klippt bort de första 10 minuternas av svidande kritik.
https://www.tv4.se/klipp/va/20455082/leif-gw-anders-thornberg-kan-inte-sitta-kvar

TV4 plockade sedan bort hela Nyhetsmorgon från TV4 play. (26 februari 2023)
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?tab=episodes

Hur förhåller detta sig mot vår grundlagstadgade yttrandefrihet?
Är det rimligt att TV4 ska få förbehålla sig rätten att censurera sina Leif GW:s åsikter kring missförhållanden inom offentlig förvaltning?
Ja. Det är ett privatägt bolag tv4.
Citera
2023-02-26, 16:56
Medlem
Folketstempels avatar
Den digitala tidsålders problem. Förr fanns det tidningsarkiv på biblioteken på mikrofilm eller vad det hette. Och TV på kassett. Hårdvara, nu kan de editera gamla nyheter som de ofta gör när de inte raderas helt.
Det finns ju tex archive.today som jag har en addon till som gör att jag kan läsa plusartiklar i Aftonbladet med och annat. Men det är av ren tur och det lagras inte heller för evigt.

Skulle vara intressant att se vad han sa.
Citera
2023-02-26, 16:56
Medlem
Trulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Userkaf
Hela Nyhetsmorgon-sändningen idag finns på C More i alla fall.

https://www.cmore.se/watch/m-ba6b68b4abaf5035c7c0?lang=undefined

Länken är död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in