2023-02-26, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teufelchen
Putin svarade på frågan om vad som händer när Federationen Ryssland upplöses... Och han medger att Ryssland isåfall kommer delas upp bland de olika folkslagen.

https://tass.ru/politika/17143665

Upplösningen av RF är nu en realistisk händelseutveckling, även för Putin.

Men hur kan Putin sitta kvar - varför avsätts eller dödas han inte.

Han kan t ex häktas i avvaktan på rättegång som sen aldrig behöver hållas o så får han 40,000 sek per månad eller lämnas ut till haag
Citera
2023-02-26, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du tänker att ryssarna tittar upp ur den övre luckan som såna där mullvadar som man ska slå ner i hål på Liseberg?
https://cdn2.hubspot.net/hubfs/3350762/Whac%20a%20Mole.png

Yeah exactly o jag hade satt snipers mot ryska utbåten i blekinge till de kapitulerat o blivit internerade
sen hade ubåten bärgats o dissekerats tillsammans med USA - men ankdammsidioterna var för tunna
o lät sig styras av ryssarna
Citera
2023-02-26, 13:13
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Är det nån mer än jag som har börjat tro på att det finns flera Putain?? Detta klippet är från stadion häromdan och det ser fan inte riktigt ut som Putain alltså. Huvudet är liksom ännu mer deformerat än det brukar vara. Talet känns inte helt likt heller. Den satans Girkin sätter griller i min skalle nu alltså!!

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1629806375793508354
Det ryktas att han har tre dubbelgångare. Den gubben i videon är säkert en dubbelgångare. Han ser mer ung och frisk ut. Den riktiga Putin skakar i Parkinson som ett asplöv.
https://visitukraine.today/blog/1139/putins-doubles-how-many-of-them-and-how-to-distinguish-fake-dictators
Citera
2023-02-26, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Påminner lite om jas-projektet är väl ett 20-tal kärror som kraschat

Nej jag har för mig att bara 2 JAS har kraschat. Men räknar man med exporterade har det tredje JAS:et störtat i Thailand.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Påminner lite om jas-projektet är väl ett 20-tal kärror som kraschat

Så man är efter 40 år fortfarande kvar i teststadiet av SU-25?
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Yeah exactly o jag hade satt snipers mot ryska utbåten i blekinge till de kapitulerat o blivit internerade
sen hade ubåten bärgats o dissekerats tillsammans med USA - men ankdammsidioterna var för tunna
o lät sig styras av ryssarna
Ryssarna sitter ju inte försvarslösa i sina stridsvagnar och väntar på att bli snipade. De skulle ju kunna skjuta mot det håll de tror att prickskytten finns. De har bra optik inuti stridsvagnen, så det är inte omöjligt att de skulle kunna hitta skytten.
Citera
2023-02-26, 13:19
Medlem
Jag är inte säker på uppgifterna men det "sägs" att Heineken och Carlsberg fortfarande finns i Ryssland. Det sägs också att svenska Tetra-Pak finns kvar i Ryssland.

Det är (S)kandal...(S)... ...men jag skyller inte på sossarna.

Borde vi inte bojkotta Heineken och Carlsberg? Sluta att dricka deras öl, om nu uppgifterna är sanna.
Citera
2023-02-26, 13:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Så man är efter 40 år fortfarande kvar i teststadiet av SU-25?

Jas påbörjades väl runt 1980 och har gått på socialbidrag sedan dess. Su-25 däremot är ett mycket kompetent och beprövat flygplan
Citera
2023-02-26, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Förhoppningsvis står det klart för alla, och så blir det fredsförhandlingar eller en tyst/implicit överenskommelse om att det är här gränsen kommer att gå.

Man kan ju se krig som en process där alla ska förstå sina potentialer och begränsningar. När Ryssland, Nato, och Zelensky, förstått det, så kan det bli fred.

Men möjligen ska bägge sidor pröva sina krafter mer. Vi får se. Många här inne vill ju t ex se vad
västliga stridsvagnar kan göra.

Så snart ryssarna vill ha fred blir det fredsförhandlingar och fred. Fred definieras av att ryssarna har avslutat sitt anfallskrig och lämnat hela Ukraina.
Citera
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nej jag har för mig att bara 2 JAS har kraschat. Men räknar man med exporterade har det tredje JAS:et störtat i Thailand.

Plus det plan piloten råkade skjuta ut sig av misstag så planet gick slut på bränsle.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
10 000 ukrainare är inringade i Bachmut.

Citat:
Jas påbörjades väl runt 1980 och har gått på socialbidrag sedan dess. Su-25 däremot är ett mycket kompetent och beprövat flygplan

Vad heter ryssarnas chatbot? DrAzimov? добрый день ручка топора? (God dag yxskaft).
Senast redigerad av Duvlort 2023-02-26 kl. 13:45.
Citera
2023-02-26, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Vad har Ukraina för plan för Backhmuts försvar? Ska man dra sig tillbaka måste man väl snart göra det omgående? Lämna försvararna till sitt öde när dom är omringade?
Missförstå mig inte, hade gärna sett dom gå på motoffensiv och spöat skiten ur Wagner och alla andra pissryzzar.

Vi får hoppas att de har läget 100% klart för sig och gör de rätta.
De skulle ju bli omringade i Lysichansk efter att de decimerat stora mängder ryssar i Severdonetsk men det visade sig att man hade dragit sig tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in