2023-02-25, 17:12
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Medvedev sa väl just att han skulle flytta på Polen?
Jodå och Ramzan har sagt det flera gånger.
Att Polen är medlem i Nato verkar man vifta bort.
Vad fan har hänt med våran stora granne i öst?
Har dom tagit av sin mask och visat sitt sanna jag? Jag hade för 2 år sen aldrig kunnat drömma om att dom var så bakåtsträvande och märkliga.
Citera
2023-02-25, 17:21
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Har dom tagit av sin mask och visat sitt sanna jag? Jag hade för 2 år sen aldrig kunnat drömma om att dom var så bakåtsträvande och märkliga.
Nej, vi har nog alla överraskats av Rysslands totala ointresse av att öka sitt välstånd och delta i den civiliserade världen.
Citera
2023-02-25, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom

Bla psykosseglaren brukar förklara det med att det är USA och Nato’s fel att den ryska sjukan har blommat upp.

Allt är bra i ryssland, man agerar sunt och genomtänkt. Folket lever i frihet osv. Rovor till alla!

Speciellt Medvedev är synnerligen stabil och pålitlig, det märks på hans genomtänkta tweets.
Citera
2023-02-25, 17:25
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Är det bara 4km till fronten därifrån? Är Ukraina så nära Donetsk nu?
Hur menar du? Hur långt mäter du då? Jag bara uppskattade det till ca 4km på Liveuamap utan att mäta noga.
Citera
2023-02-25, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Hur menar du? Hur långt mäter du då? Jag bara uppskattade det till ca 4km på Liveuamap utan att mäta noga.

Menar du från centrala Donetsk eller från fronten?

Jag vet att det är i utkanten men det spelar mindre roll. Bara kul att Ukraina ger ryssen en Tap i områden dom kontrollerar och visar ju på att kontrollen isig kan diskuteras.
Citera
2023-02-25, 17:31
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ultranassen Mardan gör ett utspel där han tycker att det bara är bra att kriget inte var över på 3 dagar haha. Nu tycker han tydligen att Nazi-Ryssland var i dåligt skick när kriget bröt ut.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1629516067885432833
Citera
2023-02-25, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Årsdagen har passerat, viken är sämsta / äckligaste / larvigaste trollgrejen såhär långt tycker ni? För mig är det det vinkande liket i Butcha som visade sig vara en vattendroppe på en lins. Den som valde att gå på och diskutera den borde säga upp sitt medborgarskap och flytta.

Har du en källa till att det var en vattendroppe på lins för det har jag helt missat?

(är alltså inte proryss utan intresserad).
Citera
2023-02-25, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Har du en källa till att det var en vattendroppe på lins för det har jag helt missat?

(är alltså inte proryss utan intresserad).

Den dök upp kort efter. Någon zoomade bara in bilden 2x. Det är nog en lätt googling. Grejen var ju att det inte såg ut som annat än lite skräp ens från början. Fanns aldrig något att trolla om.
Citera
2023-02-25, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Nej, vi har nog alla överraskats av Rysslands totala ointresse av att öka sitt välstånd och delta i den civiliserade världen.

De är förvisso intresserade av att öka sitt välstånd, men inte på samma sätt som demokratiska länder använder, nämligen genom innovation och jämlik respektfull handel. Ryssarnas metod för välstånd är genom erövring av andra länders naturresurser och industrianläggningar, där de ökar sitt välstånd genom stöld.

För dem är den civiliserade världen deras maffiastyrda oligarkvärld.

Exakt samma metod som Nazityskland använde.
Senast redigerad av Moentos 2023-02-25 kl. 17:44.
Citera
2023-02-25, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ryssarna ser det så.
Ryssen har för vana att se saker genom sitt eget filter.
I sovjet-tiden såg dom på invasion av sina grannar som att dom kom för att befria bröder från kapitalismens förtryck. När grannlandet inte tyckte likadant var dom nazister så klart.
Hur ryssen ser det spelar ingen roll.
Citera
2023-02-25, 17:44
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
För anställda ryska troll spelar det ingen roll vilka galna splittringskampanjer de får i uppdrag att leda. Arbetsgivaren Ryssland vill sprida tvivel, förvirring, hat mot judar och hat mot de demokratiskt valda ledarna - alla splittande ämnen kan användas - bara fantasin sätter gränserna.
Med betoning på - alla splittrande ämnen - att lägga på minnet. Dom värsta nazisterna och antisemiterna är inte nödvändigtvis det dom utger sig för att vara..

Citat:
Ryssland har stängt av oljeledningen Druzhba till Polen. Det uppger oljeraffinaderiet PKN Orlens vd Daniel Obajtek på Twitter.

"Ryssland har stoppat oljeleveranserna till Polen, vilket vi var fullt förberedda på. Endast 10 procent av råvaran kom från Ryssland och vi kommer att ersätta den med olja från annat håll”, skriver han.

https://twitter.com/DanielObajtek/status/1629456652884750336?t=4zJIuenP41rJz0iEK2a3vQ&s=19
Hur går det för Putins plånbok som finansierar massmördandet?
Senast redigerad av Taggad 2023-02-25 kl. 17:50.
Citera
2023-02-25, 17:48
Medlem
Herr Bökbergs avatar
När faller Bajsbutt? ge mig ett datum nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in