2023-02-25, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Tror du hade mått bra av att släppa garden och läsa mitt och andras konstruktiva inlägg här
Kan du ge din syn på hur på initiativtagaren av en av världens största krig sedan WW2 och det största Europeiska kriget sedan WW2 varit rättfärdigat i sitt agerande? Hur det mycket mindre landet som utsatts för detta har provocerat Ryssland till att göra detta?
Är du seriös med den frågeställningen? Vi är många som har skrivit hur allt startade 2014 och sedan har det bara eskalerat.
Citera
2023-02-25, 05:16
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag har naturligtvis inte påstått att alla vaccinerade kommer att dö inom två månader.

White trash som du verkar gilla att ljuga.
Det är bara att kolla din posthistorik för den som tvivlar!

Att hålla på Putin i hans invasion är sjukt och inget som friska människor sysslar med!

Har du testat att berätta för din familj om dina åsikter om kriget?

Jag tvivlar på det då även du borde begripa hur sjukt det är att supporta Putins mördande av kvinnor och barn!
Citera
2023-02-25, 05:22
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Om Ukraina lyckas kasta ut Ryssland militärt så är frågan om Ryssland en sekundär fråga. Primärt så kan då Ukraina försvara sig med en ny modern armé och kanske medlemskap i NATO. Det blir ett nytt kallt krig med en järnridå och fortsatta sanktioner mot Ryssland. Det kan bli en permanent ordning. Ryssland kan inte göra något om de inte startar kärnvapenkrig för alla grannländer till Ryssland kommer rusta upp och är nu beredda. För ett år sedan så hade Ryssland ett överraskningsmoment men nu kommer alla länder vara reda.

Vill Ryssland börja handla med världen igen så får de förhandla om att överlämna krigsförbrytare och betala skadestånd. Men det behövs inte, vi hade kallt krig mot Sovjet i 40 år utan att det påverkade oss särskilt mycket; det var i Sovjet folk hade det jobbigt.
Bra sammanfattat!

Även pro-ryssarna i tråden bord förstå att detta är det mest realistiska slutet på kriget.

Det andra att ryssen vinner kommer ju bara att fördröja Rysslands undergång och golgatavandring....
Citera
2023-02-25, 05:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Bra sammanfattat!

Även pro-ryssarna i tråden bord förstå att detta är det mest realistiska slutet på kriget.

Det andra att ryssen vinner kommer ju bara att fördröja Rysslands undergång och golgatavandring....

Önsketänkande på hög nivå.
Citera
2023-02-25, 05:25
Medlem
KalleAnkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Kriget i Ukraina kostar den tyska ekonomin 100 miljarder euro

Enligt Marcel Fratzscher, chef för det tyska institutet för ekonomisk forskning (DIW), kostade kriget i Ukraina den tyska ekonomin cirka 100 miljarder euro (107 miljarder dollar), eller cirka 2,5 % av dess BNP.
Ett billigt pris att betala för att totalt mosa ryssens väpnade styrkor. Tycker du inte det slapptaskfarsan ?
Citera
2023-02-25, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Säger Zelensky 13K döda Ukrainare vid samma tidpunkt BBC säger 150K? Länka källan tack.

EDIT: Stiltypiskt att anklaga Pro-Ukrainare för att vara nassar när man själv försöker utmåla Zelensky som lögnaktig Jude, ibland undrar jag om ni Ryss/Kinatroll är kassa versioner av ChatGPT bara…

Jag skrev: pa tv. Har du ens BBC i din tv?
Citera
2023-02-25, 05:42
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Jag skrev: pa tv. Har du ens BBC i din tv?

Jag kan kolla BBC på datorn, länka reportaget?
Citera
2023-02-25, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Jag kan kolla BBC på datorn, länka reportaget?

tv dummel, tv. BBC World News
Citera
2023-02-25, 05:45
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
tv dummel, tv. BBC World News

Haha skönt att få med Kina-dialektfel, ok vilken BBC-sändning var det dummel?
Citera
2023-02-25, 05:46
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Kriget i Ukraina kostar den tyska ekonomin 100 miljarder euro

Enligt Marcel Fratzscher, chef för det tyska institutet för ekonomisk forskning (DIW), kostade kriget i Ukraina den tyska ekonomin cirka 100 miljarder euro (107 miljarder dollar), eller cirka 2,5 % av dess BNP.
Det är ett billigt pris jämfört med kostnaden av ett europeiskt storkrig, där Ryssland invaderar land efter land. Just Tyskland vet ju på nära håll vad det kostar att börja invadera länder.
Citera
2023-02-25, 05:49
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
När detta krig är över ligger de Baltiska länderna risigt till...

De har dumdristigt satsat allt på ett kort och det kortet kommer be dem klara sig själva från andra sidan Atlanten med ett leende.

Bra förresten för Sverige att gå med i NATO nu. Ska bli intressant att se om Sverige omvärderar sin önskan att gå med i NATO nu när NATO sakta men säkert avslutar sitt stöd till Ukraina. Som tur har vi ingen gasledning till Ryssland som tyskarna hade.
Baltiska länderna pissar på ryZzland
Citera
2023-02-25, 05:53
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Otaku gar tydligen i sarskolan

Haha jasså gör du? Men vi gör det enkelt, i vilken BBC-Worldsändning vid vilket klockslag påstod Zelensky att det bara var 13K döda Ukrainare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in