Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Har tyvärr sett tillräckligt med krig där demokratier gått in och stött halvhjärtat. Intresset dör ut och stödet upphör. Ukraina måste avgöra kriget denna sommar tror jag, annars är det kört.
Upp med humöret nu.
Och gör något annat, som glädjer dig/stärker dig.
Vi alla behöver det ibland för att hämta tillbaka balansen.
Eftersom "ämnet" är så nattsvart och vidrigt.
* Detta krig är inte vilket som helst, går ej jämföras med vilka andra krig som helst (för väst).
Står för mycket på spel för väst/Europa och även USA.
Att det kommer ta tid får man väl räkna med.
Att det kommer kosta, likaså.
Och att det dessutom kommer bölja fram och tillbaka stundtals är nog realistiskt.
Men att tvivla på slutresultatet... Nej.
Inte en chans.