2023-02-24, 19:50
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Problemet är att du får din information från ljugmedia.

Vi som följer alternativa medier visste om det här redan i december.

Jag startade till och med en tråd om att Bachmut skulle falla, men den censurerades.
Så du ”visste redan i december” att Bakhmut skulle falla? Och nu har det gått två månader och du slår dig för bröstet… Humor.

Har du några fler förutsägelser från ”alternativa medier” som vi kan skratta åt så här till fredagsölen?
Citera
2023-02-24, 19:51
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/onwk1R/volodymyr-zelenskyjs-tal-i-ukraina-det-jag-sag-var-hemskt

Ukraina ska ha samtal med Kina.
Låter bra, förväntar mig inget konkret
Verkar mer som Kina bara spelar ett spel,
going through the motions...
Citera
2023-02-24, 19:52
Medlem
Citat:
Det dör ungefär 8-10 gånger så många ukrainare som ryssar.

Äh, du måste försöka hålla masken om någon ska tro att du är en riktig vatnik. Nu förstår ju alla att du tramsar.
Citera
2023-02-24, 19:54
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det blir mer intressant om du citerar ett inlägg. Det borde ju inte vara så svårt om jag skrivit flera hundra inlägg.

Och så kommer du med våldtäktsmetaforen. DU ÄR VÄL INTE FÖR VÅLDTÄKT?
Nu har du ju skrivet över 4000 inlägg i detta ämne, jag tänker inte lägga tid på att plocka ut exempel på det självklara. Du skriver konstant om att Ukraina borde ha agerat annorlunda, då kanske de hade sluppit att bli invaderade. Att du ens förnekar det är gulligt.

Jag säger inte att du är för våldtäkt.
Jag säger att du lägger enorm energi på att vi ska lyssna på, och visa förståelse för, våldtäktsmannens förklaring att hon faktiskt hade väldigt utmanade kläder på sig och betedde sig utmanande.
Citera
2023-02-24, 19:54
Medlem
Citat:
Det dör ungefär 8-10 gånger så många ukrainare som ryssar.

Dina siffror blir inte mer sanna bara för du upprepar dem om och om igen
Citera
2023-02-24, 19:55
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Men vi gör ju knappt nåt? Varför förklarar vi inte krig med Ryssland? Varför samlar du inte ihop alla dina vänner och grannar och åker till Ukraina för att kriga mot Ryssland?

Nej, just det... så viktigt var det visst inte. Varför låtsas att nåt är viktigt när man med handling visar att det är otroligt oviktigt?

Vad har du gjort idag som är viktigare än att vara i en skyttegrav i Ukraina för att iaf stoppa ryssarna några timmar innan du dör?

Det är mycket bättre att ge humanistiskt, materiellt och ekonomiskt stöd till Ukraina än att förklara krig
Eftersom att varken jag eller människor i min närhet har någon erfarenhet inom krigsföring, eftersom att Ukraina fått ordning på sin träning och mobilisering sen många månader tillbaka så hade vi knappast gjort någon nytta.
Känner dock en som gjort flera rundor i Ukraina, många intressanta berättelser

Absolut ingenting, men ser inte hur det är relevant.
Citera
2023-02-24, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det får de, men Väst kan då välja att sluta handla med Kina och införa sanktioner mot kinesiska företag. Kina gör som de vill och Väst gör som de vill i respons. Grejen är ju att NI vill äta och behålla kakan samtidigt. Väst skall inte lägga sig i men samtidigt köpa all er skit och sälja all högteknologi till er.

Plötsligt visade det sig att det inte var så och då gråter ni krokodiltårar med världens tjockaste offerkofta på er. "Vi har rätt att mörda vem vi vill men ni måst köpa våra produkter och ge oss all er teknologi!"

Ni är onda och vi kommer att besegra er liksom vi gjorde 1945.
Fast nu är det tvärtom, alla ska skydda amerikanska intressen i Ukraina, men om någon stöttar Ryssland, ja då jävlar blir det världskrig!
Citera
2023-02-24, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Men vi gör ju knappt nåt? Varför förklarar vi inte krig med Ryssland? Varför samlar du inte ihop alla dina vänner och grannar och åker till Ukraina för att kriga mot Ryssland?

Nej, just det... så viktigt var det visst inte. Varför låtsas att nåt är viktigt när man med handling visar att det är otroligt oviktigt?

Vad har du gjort idag som är viktigare än att vara i en skyttegrav i Ukraina för att iaf stoppa ryssarna några timmar innan du dör?

Ukraina ville ha vapen att försvara sig med. De fick det. Världens 2:a armé visade sig vara världens 26:e och sitter fast långt från Kiev. 10 stridsvagn 122 är inte lite, speciellt inte med cv90 och Archer som bonus (och det från ett litet land som Sverige). Det har helt enkelt gjorts saker. Ryssland tar inte Ukraina, åtminstone inte på det sätt de trodde. Kommer Ryssen hit får vi väl gräva skyttegravar här och dö i dem.
Citera
2023-02-24, 19:58
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Hur är det med krypskyttar i Ukraina är det något som användas frekvent eller är det bara i filmer?

Självklart, krypskyttar används flitigt i moderna styrkor. Jag antar att det finns få filmer av dessa i " action " då en av deras viktigaste styrkor är just att deras position inte blir känt

En bekant agerade just som krypskytt i Ukraina, drog inte för höga växlar på hans berättelser då han är lite udda. Men vet att han var där en lång tid med hjälp av bilder och filmer
Citera
2023-02-24, 19:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Så du ”visste redan i december” att Bakhmut skulle falla? Och nu har det gått två månader och du slår dig för bröstet… Humor.

Har du några fler förutsägelser från ”alternativa medier” som vi kan skratta åt så här till fredagsölen?

Rejjo skrev alltså att han var på dåligt humör på grund av Bachmut.

Han hade köpt mainstreammedias lögner och trodde att Ukraina skulle hålla staden.

Redan i december stod det klart att Bachmut skulle falla.
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Hur är det med krypskyttar i Ukraina är det något som användas frekvent eller är det bara i filmer?

Tydligen så har denna typ av enhet haft julafton under ... ja vad nu i hela helvete ryssen pysslat med sedan cirka tre veckor tillbaka (i synnerhet). Lösryckta uppgifter jag snubblat över varför så inte behöver vara fallet bör betonas. Men ja, när detta kroniska U-land får för sig att infanterivågor över öppna fält är en bra idé 2023 så skulle jag tro att krypskyttarna på höjderna tvärsemot haft tråkigare dagar på jobbet.
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Nu har du ju skrivet över 4000 inlägg i detta ämne, jag tänker inte lägga tid på att plocka ut exempel på det självklara. Du skriver konstant om att Ukraina borde ha agerat annorlunda, så kanske de hade sluppit att bli invaderade. Att du ens förnekar det är gulligt.

Jag säger inte att du är för våldtäkt.
Jag säger att du lägger enorm energi på att vi ska lyssna på, och visa förståelse för, våldtäktsmannens förklaring att hon faktiskt hade väldigt utmanade kläder på sig och betedde sig utmanande.

Jag har inte förnekat det. Men du tar det ur ett sammanhang. Sätt det i sammanhang istället. Annars är du bara såna som Underwood och Klevenson. Som egentligen bara lägger sin tid på att göra nidbilder av de som de inte kan argumentera med och sedan säger att nidbilden minsann är jättedum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in