Citat:
Ursprungligen postat av
GenusKhan
Jag har sett siffror på hur stor deras militär är och konstaterat att det var mer än Tyskland och Frankrikes, självklart har jag inte varit på plats och kontrollerat själv så du får gärna motbevisa mig.
Förnekar du att Ukraina rustat upp från 2014 med stor hjälp av NATO förresten? jag tror att USA skulle vara de som anföll Kanada först i ett sådant scenario samtidigt som man hävdar "självförsvar", ungefär som Ryssland gör nu.
Nej, jag förnekar inte alls att de rustade upp. Jag tycker det var rätt givet situationen. Menar du att det inte fick försvara sig? Ska inte heller Sverige få rusta upp sin armé om de har en hotfull granne som kör ett proxykrig i vårat land?
Men ge mig siffror som visar att de rustade upp så mycket under den tiden som du säger.
Citat:
Ursprungligen postat av
GenusKhan
Jag litar inte på någon av parterna i detta kriget, men tydligen så måste man vara rysstroll bara för att man inte anser att Ukraina/NATO är 100% oskyldiga till situationen samt de "goda".
Vi gör en riktig jämförelse får du fundera.
Trump har tagit makten i USA och avskaffat demokratin. USA har ockuperat New fondland där de hade en militärbas.
Man har triggat engelskspråkiga i Quebec att de vill tillhöra USA då de inte vill behöva lära sig franska för att arbeta i förvaltningen och att det ska finnas franskspråkig litteratur på biblioteken.
USA har beväpnat och tränat separatisterna och sedan har de utropat en egen stat där som man slåss mot den kanadensiska armén om den. I samband med det här börjar Kanada rusta upp. Medan det nu demokratiska Ryssland, hjälper dem med vapen och träning som de saknar. USA kräver då att Quebec, plus omgivande områden ska tillhöra USA. När Kanada vägrar, anfaller USA dem.
Kan du då ärlig säga att det bästa vore att Kanada slutade kriga och gav upp för USA och att alla som hjälpte Kanada med vapen gör fel och att kriget är deras fel och de borde göra som USA säger för att de ska bli fred.
Är det din åsikt i ett sånt scenario?