2023-02-24, 17:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Europa har ju hittills, pratat. Förutom Polen som faktiskt gjort nått. Resten har varit prat och stora löften som inte infriats. USA tappar snart intresset och Europa fortsätter, att prata.

Finland litar ju uppenbart inte på att EU, NATO och de europeiska stormakterna står för sina löften, därför skickar man inget. Det blir krig här snart mot Ryssland och västländerna svek än en gång. Precis som under vinterkriget.

Jag ser den problematiken, och delar din oro över Europas "snack, inte hockey". Fina politiska tal som fördömer Ryssland får inget praktiskt gjort. Få se vad som sker de närmaste månaderna.

Vedrörande Finland säger jag följande :

-Man är inte ens en Nato-medlem än.
-Kan komma mååånga "icke stridande kombattanter" (dvs flyktingar) via den ryska gränsen, om det vill sig illa.

Och som man minns ifrån Polen/Vitryssland flyktingtjafset vid gränsen. Så erbjöd Bryssel bara sitt fördömande över detta, samtidigt som man talar om att "Eu bygger inte gränser"..(o kritik till Polen)

Så (som Finländare själv) så begriper jag en försiktighet ifrån statsledningen. Trots allt, de är inte utav Polsk kaliber och ryter tillbaka till bryssel.
Citera
2023-02-24, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Så du är stalinist?

Självklart inte.

Jag är nationalist för systemet med nationalstater bygger på vårt uråldriga behov av att tillhöra en flock.
Denna tillhörighet ska dock inte vara baserad på biologisk bakgrund.

Jag är för demokrati och yttrandefrihet men jag är medveten om att det är statsskick som existerar inom ett lands gränser. Det går inte att applicera globalt för där råder geopolitikens lagar.

Jag är för riktig kapitalism dvs reglerad fri marknad och liten stat. Jag är socialkonservativ för övrigt.

Hur fan fick du mig till stalinist?
Citera
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Då är väl amerikanerna helt dumma då de inleder ett nytt krig för varje ny president.
Du verkar vara förvirrad?

Biden avslutade kriget i Afghanistan och har inte startat nåt nytt ännu.

Dina politiska kunskaper verkar ligga på en WT nivå
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Ok,

Såg detta men det verkar vara tillsamman med andra länder

19 155mm Caesar 8x8s [To be delivered]( danmark,italien)
8+16 155mm ShKH Zuzana 2s (8 purchased by Ukraine, 16 purchased by Germany, Norway and Denmark) [Delivered from January 2023 onwards]

Tack
Citera
2023-02-24, 17:38
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag är ingen ryss-sympatisör.
Naturligtvis inte. Det är en ren slump att alla dina orsaker till kriget och förslag på lösning med 100% är exakt de som Kreml vill se. Har du inte själv slagits av hur märkligt det är?
Citera
2023-02-24, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Vad är Afs åsikt om Putins invasion av ett suveränt grannland?

Det är väl inte så att de är emot invasionen och kommer att agera mot medlemmar som stöder Putin?

Har du testat dina åsikter på nåt medlemsmöte?

Jag tror inte det? Även om det finns gott om stollar i partiet tror jag inte Kasselstrand skulle acceptera en sån som du om du vågade vara öppen med dina åsikter.

Kasselstrand är emot NATO:s inblandning i Ukraina. Du har ju fel på typ varenda punkt, varenda gång.
Citera
2023-02-24, 17:39
Avstängd
Jag ser att folk fortfarande sprider galna konspirationsteorier om att Putin vill återupprätta Sovjetunionen.
Citera
2023-02-24, 17:39
Medlem
Citat:
Självklart inte.

Jag är nationalist för systemet med nationalstater bygger på vårt uråldriga behov av att tillhöra en flock.

Jag är för demokrati och yttrandefrihet men jag är medveten om att det är statsskick som existerar inom ett lands gränser. Det går inte att applicera globalt för där råder geopolitikens lagar.

Jag är för riktig kapitalism dvs reglerad fri marknad och liten stat. Jag är socialkonservativ för övrigt.

Så du hävdar att det är demokrati i ryssland då? Bara att det är en konstig demokrati? Där yttrandefrihet inte finns?
Citera
2023-02-24, 17:40
Medlem
Citat:
Självklart inte.

Nåt fel är det är det ju. Du är rädd för bögar och tror Putin ska rädda dig? (Du anar inte hur dåliga nyheter jag har i så fall)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Tyvärr verkar inte hjälpen och stödet från väst komma. Hittills har det varit mycket ord och lite handling. Många har lovat men inget stöd har ännu anlänt. Har försökt tro på väst och att man skulle enas för en gångs skull men det börjar se sämre ut hela tiden.

Men på vilket sätt tycker du Ukraina förlorat kriget? För att man inte lyckats slänga ut ryssen helt drån Ukraina?
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Kreminna har varit lugnt i några dagar men idag försökte tydligen ryssen sig på en offensiv igen men misslyckades. Fronten där verkar fortfarande gå vid Dibrova trots ryssens försök till offensiv.

Citat:
On February 24, after a day of calm [February 23], the Katsaps resumed their offensive in the Kreminna area. The Armed Forces of Ukraine repulsed the attack on Dibrova. To support the offensive, the orcs launched an airstrike on the Serebryansky forestry and Bilohorivka: this attack was repulsed.

https://t.me/Donbas_Operativniy/28675
Citera
2023-02-24, 17:42
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Ok,

Såg detta men det verkar vara tillsamman med andra länder

19 155mm Caesar 8x8s [To be delivered]( danmark,italien)
8+16 155mm ShKH Zuzana 2s (8 purchased by Ukraine, 16 purchased by Germany, Norway and Denmark) [Delivered from January 2023 onwards]
Bra!
Man börjar ju tappa greppet om alla vapen som nu bara strömmar in i Ukraina.

Kan man nu bara hålla den pågående ryska offensiven i schack som man nu gjort så känns det jävligt hoppfullt att ryssen ska vara ute ur Ukraina till midsommar so Zelensky tror
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in